Gå til innhold

Noen som har vært på Kos og/eller Tyrkia (Alanya)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min skal på ferie uten barn, litt på sparket, så det står i hovedsak mellom de to. Hva anbefales? Er ikke Kos party party? For det blir det ikke noe av;) vi er opptatt av at det er god mat, gode strand/bademuligheter, noe å finne på da mannen vi ikke gidder ligge på stranda i ei uke.

Skrevet

Hei!

Jeg jobbet på Kos en sommer, og ja det er mye party, party.

Når er det dere har tenkt å reise? Om dere drar i September så er det litt roligere der, enn midt i fellesferien.

Det er forsåvidt en fin øy med endel severdigheter, men hadde jeg vært dere hadde jeg heller reist til Rhodos eller Parga.

Fantastiske steder begge to (Nå vet jeg ikke hvordan det er med siste- minutt- reiser dit, men..)

Uansett hvor dere reiser så håper jeg dere får en fin ferie!

Skrevet

Har bare vært i Tyrkia av disse to! Her har jeg vært to ganger! Det er ekstreeeemt masete i Tyrkia- men mye fake klær å handle. Maten er så som så- jeg ble matforgiftet og havnet på sykehus med intravenøs..

Det verste var at det var så syyykt skittent vann på stranda (snakker bæsj i vannet). Men vi var der som sagt to ganger. Her er det to store strender- har vært hversin gang på de. Den ene helt ok- den andre som nevnt veldig ekkel og skitten!! Men husker desverre ikke hva de heter.

Jeg ville definitivt gått for kos- tror ikke det er kjempe partyparty- men mer hva du gjør det til selv:). Lykke til:)

Skrevet

Har vært på uspesifisert hopp-på-tur med min mor da jeg var rundt 16 tror jeg, begynner å bli noen år siden. Siden jeg ikke var eldre var dette selvsagt ikke noen partytur. Husker det var litt partyfakter ute i gatene og sånt, med musikk, alkohol og dans, men det jeg sitter igjen med minner av var fin båttur til øyhopping og svampeshopping, badestrand/soling/bading, koselige turer i byen og på restauranter. Likte godt turen. Men som sagt det er lenge siden og jeg var jo bare en ungdom da.

Skrevet

Har vært i Tyrkia flere ganger, i Alanya og Marmaris.

Har alltid vært svært fornøyd på begge plassene. Fantastiske mennesker, herlig mat og fantastiske strender.

Eneste vi reagerte på første gangen vi var der var hvor service innstilte og på Tyrkerne var...Slikt er vi ikke vant med her vi kommer fra :P

Anbefaler Tyrkia på det varmeste.

I Tyrkia får du ikke bot eller fengselsstraff vis du kjøper kopivarer heller, så det er jo noe å tenke på :P

Skrevet

Det er snakk om i neste uke, derfor litt lite alternativ, og vil helst slippe kjøre til gardemoen.

Hei!

Jeg jobbet på Kos en sommer, og ja det er mye party, party.

Når er det dere har tenkt å reise? Om dere drar i September så er det litt roligere der, enn midt i fellesferien.

Det er forsåvidt en fin øy med endel severdigheter, men hadde jeg vært dere hadde jeg heller reist til Rhodos eller Parga.

Fantastiske steder begge to (Nå vet jeg ikke hvordan det er med siste- minutt- reiser dit, men..)

Uansett hvor dere reiser så håper jeg dere får en fin ferie!

Skrevet

Jeg har vært begge steder. Syns kos var finest og trivdes best der, men det er mye party. Tyrkia var greit nok, men mye mas fra tyrkerne....

Skrevet

Vært begge plasser og anbefaler Hellas og grekere over Tyrkia og tyrkere ANYDAY! partyfaktoren finner du hvor som helst, men dere klare også fint å finne plasser som passer for dere :)

Egentlig ville jeg anbefalt Rhodos over kos, men kos er kjempebra d også :) myyye varmere og billigere i Tyrkia da, om d gjør d mere interessant..men Hellas har,for meg, bedre mat hyggelige folk og en flott kultur :) mmm... Kemer i Tyrkia er sinnsykt fint! D ligger på turen til alanya..vi havnet der en gang vi trodde vi hadde fått hotell i alanya! Så sjekk ut Kemer også ;)

Go tur uansett hvor dere havner!! :D

Skrevet

By the way;

Om dere kjøper uspesifisert kan dere komme "langt pokker i vold", og på mindre bra hoteller. Dere KAN også være heldige å få bra bosted, men lite sannsynlig siden skoleferien har startet. Bare så dere er klar over "risikoen" med å kjøpe uspesifisert.

Lykke til!

Skrevet

Har ikke vært i Kos, men likte meg veldig godt i Alanya :)

Skrevet

Har vært i Alanya, har vært fornøyd med tanke på varme, strand osv. Der er masete tyrkere, men som regel om du er sammen med mann så er de ikke så masete, vi reiste to single jenter, så da var det litt ekstremt. Det er mye party i Alanya også. Mye god mat og der er også en del utflukter dere kan dra på. Har vært fornøyd iallefall.

Skrevet

Var i Alanya i fjor sommer, skal aldri tilbake. Ekstremt pågående tyrkere overalt, lite spennende mat, og ikke minst. Byen manglet fullstendig sjarme. Lite å se synes jeg også, om mannen din ikke er så glad i strand. Tror Kos er mer sjarmerende.

Skrevet

5. Nei, du får ikke bot i Tyrkia. Men prøver du å smugle masse piratkopivarer til Norge kan du derimot få bot. En mann prøvde forøvrig å prakke på meg Moods of Norway-copi der.

Skrevet

Takk for svar! Det blir hverken Kos eller Tyrkia, men Kreta. Litt dyrere, men fortsatt uspes, så får håpe vi ikke havner langt pokker i vold. Har reist uspes mange ganger, og har hittil bare hatt en dårlig opplevelse i forhold til hotell, men da fikk vi byttet mot et tillegg. Det var forøvrig i sommerferien, så det spørs nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...