litenprins + spire Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Hei! Siste tilskudd er kommet og ammingen går forsåvidt ganske bra, men han sovner jo bare ha ser puppen og må vekkes for mat noe som ikke er såå lett ( han har litt gulsott) :/ virker som han får i seg nok i og med at d er gode tisse og bæsje bleier vær dag! Men jeg tenker på produksjonen også, burde jeg pumpe meg inni mellom?
Pix Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Jeg ville bare fulgt babyen sitt tempo. Men jeg er ingen ekspert!
LanzaroteJenta Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Sjekk med ammehjelpen.no, eller så vet jeg at det er iallefall 1 ammehjelper her på forumet. Husker bare ikke hvem det er Håper du får hjelp!
msunicorn Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Hei! Jeg tenker at produksjonen følger babyens behov Etterhvert vil etterspørselen bli større, dermed "lages" det mer melk! Hvis du pumper deg så tror kroppen din at det trengs mer melk enn det egentlig gjør og da blir det gjerne vond melkespreng Litt rotete svar men Hilsen ammende 2-barnsmor
M.I.A Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Jeg hadde samme problemet, og ble bedt om å stryke babyen i håndflatene og massere lett på øreflippen. Det skulle visst stimulere sugelysten, noe det også gjorde. Det hjelper også å kle av nabyen litt. Lykke til!
sep.j2010+juni.g2012 Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 jeg har akkurat det samme "problemet" som deg. min 10 dager gammle gutt spiser ca hver 5-6 time, har prøvd å vekke han for mating oftere men han sover og sover å når jeg kler av han å stryker han under bena ligger han bare å koser med puppen. snakket litt med helsesøster om dette å hun mente at siden han legger godt på seg (hadde lagt på seg 300g på 3 dager) så var det ingen problem at han spiser så sjeldent. noen babyer var bare sånn. jeg pumper meg 1 gang til dagen, ca 2 timer etter en amming å fryser melken. tenker at det kan være greit å ha litt liggende til senere annledninger samtidig som jeg holder oppe produksjonen. de gangene jeg ikke har gjort det har det ikke vert så veldig spreng, har bare hondmelket litt for at lille skal få godt tak i brystet. men som nevnt over her tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for ettersom behovet for mer mat blir større vil barnet suge mer og dermed kroppen produsere mer, så det vil barnet regulere selv.
litenprins + spire Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. juni 2012 Så "bra" det er flere kan ikke huske at førstemann var slik, men kan jo godt være. Skal prøve øreflippen, under foten fungerer nå og da, og han sover seg igjennom stell også, men tidligere idag så kledde jeg På han da våknet han å ble da liggende 20 min på puppen Får bare prøve å slappe av å la han få styre det selv, selv om det ikke er lett.
Leoliten Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 Jeg tenker som så at er han sulten så våkner han og vil ha pupp. Så så lenge det er tissebleier og avføring og han virker fornøyd ellers, så ville jeg bare fulgt hans tempo! :-) Lykke til! Og ikke minst gratulerer med det siste tilskuddet!
Kari K. med to søte små Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Hei og gratulerer! Jeg ble 2-barnsmor for et par mnd siden. Og vår er/var akkurat lik. Hun sov seg gjennom alt. Også amming. Masser føtter, armer og ører når du ammer. Ikke alle samtidig, det kan bli vanskelig Skift gjerne bleie før du ammer, da våkner de ofte litt. Kle av litt klær er også lurt. Kontroll vei hos helstestasjon. Legger han på seg og følger sin egen kurve, er det ingenting å bekymre seg for. At babyer sover er som regel et godt tegn. De skal vokse mye de første mnd, og trenger mye søvn. De skal forstette livet de hadde inne i lovmoren på utsiden. Nyt at du har fått en sovedukke!
lillenims Skrevet 25. juni 2012 #11 Skrevet 25. juni 2012 Jeg er nok ammehjelperen her inne, ja Nå også med 6 dager gammel baby Enig i at det i utgangspunktet ikke er nødvendig å vekke dersom barnet legger fint på seg, og har godt med våte bleier, og avføring daglig minst den første uka eller to (deretter kan den komme sjeldnere). Men med gulsottbarn er det viktig å følge litt ekstra med på vekta, siden de kan være i overkant trøtte for sitt eget beste. Sånn cirka hver 3. time bør nok barnet spise, slik at det blir minst 8 ganger i døgnet. Om han da spiser annenhver time i en periode kan han gjerne få sove litt lenger på natta for eksempel. Om man da vil pumpe blir litt individuelt - får du spreng, er det kjekt å pumpe litt, og selv om produksjonen øker så kommer det garantert et økedøgn snart - funker iallfall om det er snakk om 1-2 pumpinger i døgnet, ikke etter hver amming altså!
litenprins + spire Skrevet 28. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 28. juni 2012 Lillegull hadde lagt på seg 440 g på en uke, så da senker mor skuldrene og er strålende fornøyd fått i seg mye tross små spising
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå