Gå til innhold

Albyl E???

Puma - sprekker snart!

Anbefalte innlegg

Fikk i dag beskjed, etter MA og grundigere utredning, at jeg har forhøyet verdi av et stoff som påvirker blodets koaguleringsevne. Legen snakket om små blodpropper og at kvinner med dette ofte slet m å bli gravide og at de ofte spontanaborterte. Jeg skal derfor begynne m Albyl E v neste forsøk. (Holder til i porsgrunn, med ivf, 2.forsøk) Noen med erfaringer og kunnskap å dele?

Fortsetter under...

Jeg er også utredet for det. Går nå på Abyl E og fragmin i lav dose da, for å forebygge små blodpropper i svangerskapet.

Hormoner i kroppen gjør også at blodet levrer seg lettere. Det samme skjer med blodet når man spiser P piller. Da får enkelte blodpropp.

Jeg kan aldri gå på P piller.

Du vil sikkert få en lav dose abyl E. 75 mg.

Abyl E kan taes opp til 300 mg.

Ingenting å frykte å ta. Liten hvit pille son er på str. med

Folsyre.

Lykke til og flott at du har funnet en mulig årsak som kan hjelpe deg videre!

Er jo fint at du har fått noen svar, selv om det aldri er noe gøy å finne ut at ikke alt er som det skal!

Etter at jeg hadde mistet tre ganger på rad fikk jeg tilbud om utredning som bestod av to blodprøver som kom tilbake som normale, så ikke veldig grundig undersøkt jeg... Men har allikevel en teori om at jeg sliter med det samme, blod som koagulerer lett. Har derfor gått på Albyl-E 75 mg de siste 3 svangerskapene, første gangen fikk jeg beskjed om å slutte med de etter 12 uker og mistet da i uke 15. Neste svangerskap gikk jeg på Albyl-E til uke 34 og i uke 38 fødte jeg en velskapt datter etter 5 svangerskap. Nå er jeg gravid igjen og tar også albyl-E til uke 34, er nå i uke 19.

Så ingen fare å ta dette, for meg har det vært en lettelse å gjøre noe annerledes og selvfølgelig kunne fullføre svangerskapene mine! Lykke til videre! Klem

Jeg gikk også på Albyl-E i mitt siste svangerskap. Jeg rakk ikke å få utredning for habituell abort før jeg ble gravid på ny, men heldigvis fikk jeg likevel resept på blodfortynnende, i og med at koaguleringsproblemer er årsaken til at mange kvinner erfarer gjentatte ufrivillige aborter.

Jeg oppfattet det helt uproblematisk å ta tablettene gjennom svangerskapet (ut uke 36). Det var herlig og befriende å føle at jeg "behandlet" svangerskapet, selv om jeg vet jo ikke med sikkerhet om tablettene var avgjørende årsak til at svangerskapet endte godt. Men baby ble det, og om jeg noensinne skulle bli gravid igjen kan du være helt trygg på at jeg vil ta Albyl-E fra dag 1...

Lykke til med neste svangerskapsforsøk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...