Gå til innhold

En venninne av meg påstår at en hest(hoppe) kan veie 70 kg...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det høres jo bare helt for sykt ut...Det kan umulig være sant? Et nyfødt føll kanskje, men ikke en hest! Skjønner ikke hvor hun har det fra...Jeg har så godt som null peiling på hest men dette kan da umulig stemme? Hva veier egentlig en normalvektig hoppe? Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Det må i så fall være en mini-mini-hest. Hopper av normal størrelse veier nok flere hundre kilo.

Jeg har en hund på nesten 60 kilo, så kan ikke se for meg at en hest, selv om den er mini, kan veie 70.

Tror hun er litt blåst på proposjoner, hun venninnen din.

Skrevet

en liten ponni kanskje?

Skrevet

miniatyrhesten - kanskje.. men tror nesten man må legge på en null der for at det skal stemme med vanlige hester (varmblods og kaldblods)

Skrevet

En hest veier vel fra en 500 kg tipper jeg. Og oppover

Skrevet

Om du virkelig tror det selv er hun dummere enn hun har lov til å være...Som med mennesker så varierer det. Generelt er kaldblodshester(fks. Fjording og Dølahest) tyngre bygget enn varmblodshester. De kan lett veie 400 kg. Det finnes dog ekstremtilfeller. Falabella er den minste hesterasten i kaldblodskategorien og det var en utgave som ikke var stort større enn en middels hund en gang. Tror den veide 10 kilo eller noe. (Google Little Pumpkin horse) Det var en hingst da.

Uansett, en vekt på 350-400 kan anslås å være en bra vekt på de fleste hester. Et nyfødt føll kan godt veie 70 kilo da! Da kan veie så lite som 40-50 men de legger fort på seg. Hadde kvidd meg for å se en utvokst hest på 70 kg gitt...Den må da ha dødd av sult lenge før den bikket 70. På Animal Planet var det en dokumentar som viste en voksen hest som hadde levd lenge under vanskjøtsel og mangel på mat. Den var rundt 150 kilo,kanskje litt mer, og synet var ekkelt. Du kunne se hvert eneste ribbein, hoftekammen og beina..I følge etterforskerne hadde den ikke levd mange ukene til før den hadde dødd, hadde den ikke blitt reddet. Uff...

Annonse

Skrevet

Amerikansk miniatyrHEST veier rundt 70 kg...

Skrevet

som nr #6 sier så kan en Falabella veie 70 kg, denne lille hesten skal også ha maks 70 cm høyde på manken (overgang rygg/hals) Som du fleste andre dyr med mange raser får du hester i alle størrelser

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Den minste Fallabellaen som har levd var jo 36 cm i mankehøyde, og veide så vidt over 9 kg, men tror nok fallabella er eneste som kan gå inn under den vekta venninna di snakker om.

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Fallabella er ikke hest, men ponni . For å regnes som hest må de være ca 150 cm i mankehøyde

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Fallabella er ikke hest, men ponni . For å regnes som hest må de være ca 150 cm i mankehøyde

Spiller ingen rolle, poenget vårt er at det er den eneste som kommer ned i den vektklassen HI's venninne snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...