aina_ Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Hei! Forrige onsdag fikk jeg satt inn 2 egg. Siden da har jeg hatt skikkelige mensmurringer og tildels kraftige smerter. Jeg var innlagt på sykehuset i helgen med altfor store eggstokker, en mage som sto rett ut. Jeg har egentlig vært veldig positiv hele denne uka, men igår så slo det meg rett ut at dette ikke går veien uansett. Legen på sykehuset, zoomet inn til livmora, og der kunne hun skimte to egg som kloret seg fast. (selfølgelig så trenger det ikke videreutvikle seg fordi). Er det flere som har opplevd menssmerter fra dag 1? Jeg har ikke tatt en test ennå, er livredd for utfallet. Har hatt 3 andre forøk tidligere, men aldri kjent smerter såpass godt så tidlig. Har jo tenkt at dette kan være pga progresterontilskuddet, men igjen så har jeg jo benyttet det samme tilskuddet på tidligere forsøk.
AkPa Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Jeg hadde det, men var ikke direkte mensensmerter, så jeg konkluderte med meg selv at det måtte være festesmerter passet med tiden osv.. Og nå tester jeg positivt og sterkere for hver dag.. Skal til legen på mandag og ta blodprøve håpet er ikke ute ta det med ro og slapp heelt av :)
En to og tre Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 På det første forsøket hadde jeg det fra dag en, det var kraftig og ganske ubehagelig til tider, denne dagen begynte det på dag tre, selv om det ikke var så sterkt denne gang. Begge gangene har jeg blitt gravid. Jeg har også vært mest positiv første uken, mens andre uken frem mot testdato har jeg stort sett trodd at alt håp er ute. Den uka er rett og slett helt j.....!!! Håper murringene betyr at gullegga klorer seg fast hos deg!! Masse masse lykke til!:-) klem
aina_ Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2012 Man blir jo helt håpløs av denne tolkinga av alt til tider. Tidligere så har jeg bestandig fått mensen på dag 10, så det vil si imorgen, så må nok være forberedt på det verste uansett. Selv om dere her inne gir meg håp:) På hvilken dag har du testa positivt en to og tre?
aina_ Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2012 Når er det du har testdato akpa? Jeg leste litt fra din blogg, sitter her å griner, håper virkelig det ordner seg for dere denne gangen:) masse lykke til:)
AkPa Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Har på mandag skal ta ny test i morgen for å se om streken holder seg eller om den blir sterkere Tusen takk for det håper det ordner seg for oss begge jeg er sikker på at det er festesmerter du kjenner bareta det helt med ro, ikke løft mye tungt så skal du se dette går bra
aina_ Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2012 Det gjør den nok sikkert ettersom den bare har blitt sterkere:) jeg håper du har rett, er heldigvis sykmeldt denne gangen, da jeg har en fysisk krevende jobb. Min bedre halvdel blir brukt som min personlige slave i disse tider, så håper at dette går veien. Skal se jeg ikke klarer å la vær å teste imorgentidlig, selv om jeg egentlig bestemte meg for å la vær, men det pga at jeg har fått mensen så tidlig hver gang.
AkPa Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Jeg har også brukt mannen som slave i disse ukene jeg også syns det er det minste de kan gjøre etter alt vi har vært gjennom:) om vi lykkes denne gangen så tror jeg det er fordi jeg har tatt det knusende med ro:) Jeg testet veldig tidlig denne gangen, men angrer ikke på det, for nå kan jeg følge streken og se om det er mulighet for kjemisk... Jeg fikk også mensen tidlig sist, før test dag, så rekner med den kommer ganske snart om den kommer
*venter en liten gutt feb* Skrevet 22. juni 2012 #9 Skrevet 22. juni 2012 jeg sleit veldig med mensmurringer fra jeg satte inn egg til 4 negative tester, denne gangen testet jeg positiv og fikk beskjed om at vi som driver med ivf hadde det vanlig å ha murringer. og det var oxo forbi vi la mere merke til det enn di som blir gravid på vanlige måten sa dr.during. så jeg får stole på dr.during ang dette.
Celcius73 Skrevet 22. juni 2012 #10 Skrevet 22. juni 2012 Blander meg inn her litt, jeg (selv om jeg er ex-ivf´er). Det høres ut som om du har hatt overstimulering. Det kan gi dels kraftige menslignende smerter - men det kan godt være positivt Festesmerter kan være ganske heftige i begynnelsen, så jeg håper og krysser alt for at du får en positiv test denne gangen! Og forøvrig, så skal den bedre halvdel stå på pinne når du ruger
aina_ Skrevet 24. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 24. juni 2012 Det var nok en grunn til disse kraftige smertene, for nå har jeg fått "besøk". På dag 11 denne gang. Jeg blir så oppgidd, lurer på hva som er galt. Hvorfor vil det ikke feste seg??? Jeg har begynnt å tenke på det at kansje er det noe galt med meg allikelvel?? De mener jo på sykehuset at det kun er uforklarlig, men jeg har jo aldri blitt utredet??? Er det noen som har noen råd for meg? Kan jeg be om å bli skikkelig utredet? det eneste som ble gjort før jeg fikk ivf, var å ta noen blodprøver på bestemmte dager i syklusen. Min samboer har heller ingen problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå