Gå til innhold

er dette lav lønn??

Anbefalte innlegg

125 kr timen, jobben følger ikke tariff.

har mer på kveld. men ikke mye. er 10 kr mer i timen,.

er nå i prøve tiden min. etter prøve tiden øker lønna mi litt men det er ikke mye. øker til 135,. øker kansje mer avhenger om jeg får jobb heltid dag eller variert tider.

jeg er 22 år. og føler jeg blir dårlig betalt. har 7 år ansinitet fra butikk som jeg også jobber i nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948181-er-dette-lav-l%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hadde jeg aldri godtatt, det er ikke vanskelig å få seg en butikkjobb når du har 7 års ansenitet, jeg hadde byttet til noen som lønnet etter tariff!

Med 7 års ansenitet skal du ha høyere lønn. Regner ikke med at du har jobbet full tid alle disse årene siden du er såpass ung, men om du jobber mer enn 15 timer i uken skal du hoppe ett lønnstrinn annenhvert år. Regner med du skal ha minst 140 kr timen etter tariff. Tillegget for kveld er 22 kr timen.

http://butikksjef.co...ss/?page_id=667

125 kr timen, jobben følger ikke tariff. har mer på kveld. men ikke mye. er 10 kr mer i timen,. er nå i prøve tiden min. etter prøve tiden øker lønna mi litt men det er ikke mye. øker til 135,. øker kansje mer avhenger om jeg får jobb heltid dag eller variert tider. jeg er 22 år. og føler jeg blir dårlig betalt. har 7 år ansinitet fra butikk som jeg også jobber i nå.

Har du noen utdannelse?

Jeg fikk bare 125 kr timen gjennom bemmanningsbyrå. Er utdannet kokk og hadde da ca.15 års ansiennitet. Dette er 4 år siden.

Er du over 18 år er tariffen 138,62 uten noen som helst erfaring, siden du har jobben noen år i butikk skal du ha enda høyere lønn enn det.

Tillegget for kveld er 22 kr, og tillegget på lørdag er 45 kr timen frem til klokken ett, etter ett skal du ha 90 kroner timen i tillegg til timelønnen din.

Finn deg en annen jobb, om ingen vil jobbe hos de som ikke lønner tariff må de til slutt tilpasse seg og sette opp lønnen der også.

125 kr timen, jobben følger ikke tariff. har mer på kveld. men ikke mye. er 10 kr mer i timen,. er nå i prøve tiden min. etter prøve tiden øker lønna mi litt men det er ikke mye. øker til 135,. øker kansje mer avhenger om jeg får jobb heltid dag eller variert tider. jeg er 22 år. og føler jeg blir dårlig betalt. har 7 år ansinitet fra butikk som jeg også jobber i nå.

Du har nok ikke 7 års ansiennitet.

Det regnes fra man er 18 år og for å få 1 år ansiennitet må du jobbe 100%.

Vil si som anonym91 at det dessverre er dårlig men normalt i butikk. Vet at noen butikker betaler mer, men da er det gjerne butikker hvor man har spesialfelt.

Dette er jo helt feil!

De aller aller fleste butikkjeder lønner etter tariff, det er noen få kjeder og flere enkeltstående butikker som lønner under tariff, men det er faktisk ikke vanlig.

Jobber på kjøpesenter selv og vi snakker selvfølgelig sammen vi som jobber i de forskjellige kjedene, på vårt senter er det 27 butikker, og bare en lønner under tariff. De andre følger tariffen slavisk, ingen får mer enn man har krav på men alle får tarifflønn.

Annonse

joda, men husk nå på at tariffen netopp ble oppjustert ;) Hadde forøvrig ikke tatt en jobb som ikke lønner etter tariff. Ser på slike butikker som mindre seriøse. Og annsenitet regnes fra etter fylte 18 år. Altså har du maks 4 års annsenitet.

http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=667

joda, men husk nå på at tariffen netopp ble oppjustert ;) Hadde forøvrig ikke tatt en jobb som ikke lønner etter tariff. Ser på slike butikker som mindre seriøse. Og annsenitet regnes fra etter fylte 18 år. Altså har du maks 4 års annsenitet. http://butikksjef.co...ss/?page_id=667

Ja, og selv etter den gamle tariffen skulle hun hatt høyere lønn og 21 kr timen i kveldstillegg.

På tide å se seg om etter en ny arbeidsgiver synes jeg, du gidder ikke jobbe for en arbeidsgiver som ikke lønner tariff!

nettopp startet i denne jobben. vansklig å få jobb her.

hvert arbeidsledig i 10 mnd nå. så sier ikke opp jobben så lett.

bedre enn ingen lønn.

kansje organisere meg så får jeg vell høyere lønn, hvertfall det mannen sier. om mange nok organiserer seg så får vi tariff lønn

Vil si som anonym91 at det dessverre er dårlig men normalt i butikk. Vet at noen butikker betaler mer, men da er det gjerne butikker hvor man har spesialfelt.
Dette er jo helt feil! De aller aller fleste butikkjeder lønner etter tariff, det er noen få kjeder og flere enkeltstående butikker som lønner under tariff, men det er faktisk ikke vanlig. Jobber på kjøpesenter selv og vi snakker selvfølgelig sammen vi som jobber i de forskjellige kjedene, på vårt senter er det 27 butikker, og bare en lønner under tariff. De andre følger tariffen slavisk, ingen får mer enn man har krav på men alle får tarifflønn.

Jeg er nok muligens et år utdatert da jeg sluttet i butikk for et år siden, men da var 125 kroner for en vanlig butikkansatt i kjeden jeg jobbet i vanlig. Vet den gikk noe opp etter jeg slutta pga press mot eieren ang. tariff. Kjeden er ikke organisert, så da er de ikke pliktet til å gi overtid eller tarifflønn. Utrolig kjipt, men sånn er det faktisk. De ga også bare 4 ukers ferie, som følger ferieloven når det er en arbeidsplass med 6-dagersuker. Det var ingen overtid for de ansatte om de jobbet seint, men vi "lurte" sjefen med å sette opp noen ekstra timer på hver av de ansatte ved nattåpent eller lignende. Men vanlig arbeidstid til senteret stengte ble lønnet med vanlig lønn. Skal vel sies at lønn er en av grunnene til at jeg sluttet der... Og jeg hadde fastlønn - var butikksjef.

nettopp startet i denne jobben. vansklig å få jobb her. hvert arbeidsledig i 10 mnd nå. så sier ikke opp jobben så lett. bedre enn ingen lønn. kansje organisere meg så får jeg vell høyere lønn, hvertfall det mannen sier. om mange nok organiserer seg så får vi tariff lønn

det hjelper ikke om dere er organisert, hvis arbeidsplassen ikke er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...