Gå til innhold

Hvor åpne er dere om at dere prøver å bli gravide?

Anbefalte innlegg

Forteller dere det til familie, venner? Jeg er prøver for andre gang, hadde sett for meg at jeg skulle være mer åpen da. Første gang var det kun en venninne som viste, til alle andre sa jeg ingenting eller benektet. Har jo sagt at vi ønsker to, men likevel kjenner jeg stor motstand mot å dele, vet ikke helt hvorfor. Vil liksom ikke at alle skal være så obs på tegn hos meg. Har faktisk ikke sagt det til noen denne gang. Er vel derfor det er lett å bli aktiv på et forum som dette, prøvingen er jo omtrent alt jeg tenker på, vanskelig å ikke kunne snakke om det! Merker jeg godt kunne tatt helt av på forumet her, men prøver å holde litt igjen.. ;) Hvordan gjøre dere andre dette?

Fortsetter under...

Hei

Jeg er veldig åpen om det, både på jobb og blant venner. Jeg sliter veldig med å bli gravid. Dette har jeg skjult lenge men folk begynte å spørre til slutt om ikke vi skulle ha barn...Da var valget enkelt for meg, jeg vil være åpen om det:) gikk på pergo denne syklus.

Vi forteller heller ingenting til andre.. Ikke en gang min mor får vite noe (og jeg har et vedig nært forhold til mamma). Men jeg vil ikke andre skal vite, tenke eller spørre, så da er det like greit.. men forstår akkurat hva du mener.. jeg å skulle så gjerne ha snakket mye om dette med noen andre enn mannen min, så det er vel derfor jeg er her på bim ja;) Så du får vel bare snakke med oss her inne da;) Hva med å lage en tråd som omhandler prøvingen da? Som alle uansett ikm kan joine og skrive om ting vi tenker på ang prøvingen...?:)

Vi har heller ikke fortalt noen at vi prøver. Er nok mange som venter på at vi skal komme med gode nyheter, men ingen av vennene våre eller familien vår vet at vi prøver aktivt ;) er kun en kollega som vet litt, dette da hun og prøver, og siden jeg er sykepleier er det greit å ha en på jobb som kan dekke over for meg i starten på en Evt graviditet. Er endel ting jeg ikke kan gjennomføre i jobb da, som feks følge på rtg og gi cellegift...

Bim er supert for å få luftet tanker og bekymringer. Tenker jo på denne prøvinga mye ;)

Nope - forteller det ikke til noen - først og fremst fordi jeg regner med at omgangskretsen min tar det for gitt at vi IKKE skal ha flere barn, og fordi jeg - på grunn av alderen - er usikker på om jeg kommer til å bli gravid, og når vi eventuelt skal sette strek...

Hei :) vi mistet på april, da var det allerede ute i det fri at vi skulle ha. var 10+5 da det gikk galt.. får fortsatt spørsmål om hvordan det går med magen. sier da at det gikk galt, og bedre lykke neste gang. om noen spørr om vi prøver på igjenn så sier vi ja..

vi er åpne om at vi prøver på nytt igjenn.

Annonse

Har kun fortalt det til en venninne! Hun er gravid nå og jeg var en av de første som fikk vite det og føler meg trygg på henne. Ellers har jeg ikke sagt det til noen i tilfelle vi skal bli plaget og at det tar lang tid!

Her er det bare et par venninner som vet...

Siden jeg ikke er så ung lengre, og dette evt blir fjerdemann, så synes jeg nesten det er litt flaut. Og så vet jeg jo ikke om jeg kan bli gravid igjen heller, så det er det greit å holde kjeft inntil en evt graviditet er et faktum!

Har vært litt tilbakeholden med å være aktiv her inne også jeg; føler litt at det er mest for dere unge som prøver på 1. eller 2. barnet :P Men ser jo nå at vi er flere "eldre" prøvere her også :D

Ganske mange egentlig. Er på18 pp nå, og har slitt en del, så jeg deler for å slippe masse spørsmål. Ble spurt på barsel når jeg fikk jr for 6,5 år siden om når neste kom...... Var sikker lenge på at jeg ikke ville ha flere, men det var en del venninner som fikk, og da var jeg kraftløs på motstand;-) Deler for jeg er ikke så god på å svare når jeg blir spurt, da er det lettere at det er flere som vet, som får vite det når det skjer.

Vi prøver¨på nr.3. Det blir evt tre tette om vi blir gravide snart. Vi sier det ikke til noen. Så det er godt å lese her inne, dele tanker og slikt : ) Tenker jo ofte på prøvinga da, ja nesten hele tia, godt jeg har de to små som gjør at dagene går ultrafort! : )

Føler litt på det med at andre kanskje kommer til å synes at vi burde ha venta med tredjemann, at de kanskje kommer med kommentarer som " vet dere ikke hva prevensjon er..." osv. Hehe ; ) Men samtidig bryr jeg meg ikke noe om hva andre evt sier om det isåfall, vi er jo veldig heldige som kan få barn og vi er så glade og takknemelige for dem.

Også er det litt koselig å ha en sånn hemmelighet inntil videre da : ) Blir kanskje noe annet hvis det tar laaang tid å bli gravid igjen, da kommer vi nok til å fortelle noen at vi gjerne vil ha fler barn.

Jeg hadde ønsket å holde det hemmelig. Synes det hadde vært koselig at vi hadde hatt vårt eget lille prosjekt, og en liten hemmelighet i magen. Dessverre mistet vi i desember og da fikk foreldrene/søsken vite det. De følger nok ekstra godt med nå som de vet at vi har prøvd tidligere, og regner nok med at vi prøver fortsatt. Snakker ikke så mye med dem om det, for det var et av kravene jeg satte når de fikk vite at det gikk galt. Vil ikke ha noe masing.

En av mine nærmeste venninner vet at vi prøver, i tillegg til en kollega som også prøver (og sliter).

Kunne ønske at jeg hadde venninner som prøvde, men dessverre er det ingen som har kommet til den fasen enda.

Annonse

Gjest JuniGull10

Da vi prøvde på nr 1, så var det kun min nærmeste venninne som visste det. Nå er vi mer åpne, men det er kun for de 4 nærmeste venneparene våre. Familien har vel skjønt det, pga div oppussingsprosjekter og at jeg går opp litt i stilling fra høsten av (spare til ny permisjon), men det er heldigvis lite sp.mål. Jobben vet ingenting. Det føles ikke naturlig å gjøre det heller, men de er vel ikke dumme. De skjønner nok at det er en baktanke med at jeg går opp til 100% stilling igjen! ;)

Jeg har heller ikke delt med med noen. Det er noen ytterst få jeg har fortalt at vi "tenker på å få nummer 2 om ikke så lenge" med jeg har aldri sagt at vi prøver aktivt, eller skal begynne å prøve snart. Føler at dette er noe veldig veldig privat. Mulig jeg er litt sær, men det får bli mellom mannen min og meg.

Er jo litt koselig og romantisk å bare dele det med min kjære synes jeg. Vårt lille prosjekt ;) ihvertfall siden de er førstemann. Håper å klare å holde det for oss selv lengst mulig den dagen spira sitter...

Når har dere med barn fortalt det tidligere?

Jeg har kun sagt det til en venninne, ellers så har vi holdt det for oss selv.

Vi har en på snart 3 år som får med seg mer enn vi tror, så familie og andre får nok vite det fort nok når vi først får en positiv test :)

Vi skal begynne å prøve på nr tre etter sommeren. Det blir siste barnet for vår del. Jeg er helt åpen om det (ikke ovenfor jobben..). Med de to første var det ingen som visste noe. Nå er jeg mer avslappet til det hele. Ser på det å være så heldig å få et tredje barn som en bonus. Brukte relativt lang tid på de to vi har, men denne gangen kommer jeg ikke til å bli stresset om graviditeten lar vente på seg, eller vi ikke lykkes med å få et barn til. Kan fint leve med "bare" to barn.

Vi var veldig lukka om det i begynnelsen, men så begynte det å ta tid, og eg kjende det var godt å vere open om det. Alle veit vi vil ha fleire barn, og med ei jente på 5 år så er det også mange som ventar på at det skal kome fleire. Var også i syden saman med nokre vener no, og då var me heilt opne om at det var prøving på gong ;p kjekt å prate saman om det også :) Men kjem nok ikkje til å ringe alle som veit at me prøvar å sei ifrå når testen er positiv :P Men om dei spør kan dei kanskje få vite det. Om det skulle gå gale så treng eg støtta då også :)

Jeg har fortalt noen av de nærmeste at vi prøver. Men de fleste vet jeg vil ha tre barn og når eldste er 6 og minste 3,5, sier det vel seg selv at tiden snart er inne... Svigers vet ingenting, men min mor og samboeren hennes pluss noen venninner vet det. Blir spennende å se når spiren sitter. Men på jobben vet ingen det..

Jeg er litt som Nikamo, synes det er litt flaut. Men det er vel heller pga ungene er blitt så store, og jeg har vært veldig klar de siste årene på at vi skal IKKE ha flere barn.

Men nå er ønsket om nr 4 veeeldig stort :)

Ikke veldig åpne,men kan fint tøyse med noen venninner at "da satser vi på neste måned" :-) mannen mobber blant de aller nærmeste og sier jeg leter etter kvalmen hver morgen, men syns det går greit så lenge det holdes innenfor de nærmeste som nok også vil få vite det tidlig om testen blir positiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...