Gå til innhold

Huff! Har så mye psoriasis i hodebunnen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips? Bare blir mer og mer:(

Skrevet

Fungoral shampoo fra apoteket det finnes også en annen tpe som er billigere men den stinker syntes jeg.

Jeg har slitt med det i årevis og for meg har jeg funnet ut at det beste er å farge håret. Hver gang jeg har farget håret (gjør det hjemme) så har jeg 3-4 fine uker før jeg blir ille og må gjenta det.

Ellers funker det med å ha olivenolje i håret gni godt inn i hodebunn, gå med det et par timer eller sov med det over natta om du kan og så vask håret, må vaske en 2-3 ganger men hodebunnen blir bedre av det for en stund og håret blir veldig glansfult

Skrevet

ooh, dra til legen så får du noe for det. så skal du se du blir bedre.

Skrevet

Det du får hos legen er kortison. Det fjerner psoriasisen og ødelegger hodebunnen, slik at du lettere får det tilbake.

Greit for en gang eller to, men ville ikke brukt det jevnlig.

Jeg bruker en tea tree sjampo og balsam, fra avalon organics. Den er naturlig, holder hodebunnen fin, og håret mitt er også veldig fint med den:-)

Du kan også prøve å bruke en sjampo du er fornøyd med, og kjøpe ren tea tree olje, og bare dryppe noen dråper i shampoen du har i hånden før du tar det i håret. Massere hodebunnen godt.

En annen løsning er å dryppe en og en dråpe på fingeren din, og massere inn på et lite område om gangen. La det virke noen timer, og så vaske håret som vanlig:-)

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt tea tree oil?

Takk for tips- tar gladelig imot flere.. Men den fungoral shampooen- virker den? Og lukter ikke denne også grusomt?

Skrevet

Drikk flytende alo vera, jo renere jo bedre. Bland eventuelt med litt juice hvis du synes det smaker ekkelt. Det må taes innenfra, tro meg, jeg har hatt det i 15 år og er endelig kvitt det med denne mirakelkuren. Hold deg for all del unna legen!

Skrevet

Fungoral funker knall:) lukter helt greit også. Jeg har akkurat fått en sjampo med tt-olje fra iherb, merket er giovanni! Håper denne funker ;)

Skrevet

Jeg smører med krem hver dag. Acrem

Skrevet

Ta deg noen uker i syden:) Sol og saltvann er det eneste som fungerer her:)

Men å drikke aloe vera har jeg ikke prøvd.. (har smurt på, men fungerer ikke). Får man kjøpt det på helsekost?

Skrevet

Kjære hi- jeg sliter også med dette! Klør noe forferdeøig og sprer seg så det blir mer og ner:(

Skrevet

Ja jeg har slitt med dette hele livet.Det aller beste er Fungoral shampo fra apoteket.Er reseptfritt og funker som bare det.Gre håret skikkelig godt med en kam når det er vått.Må gjøres daglig.

Skrevet

Hvordan hindre at det sprer seg? Begynte som en liten flekk- har nå hele bakhodet:(

Skrevet

Hvordan hindre at det sprer seg? Begynte som en liten flekk- har nå hele bakhodet:(

Skrevet

Tea tree olje selges på apotek, eller på iherb.

På iherb får du også flere ulike naturlige shampoer mot psoriasis!

Skrevet

Apoteket har en locobase krem som fjerner skjellene. Det er den lilla.

Skrevet

Fungoral shampo istedet for vanlig shampo, og be om å få Betnovat fra legen. Dette fjerner alt :) Men husk å bruke det gjennom hele behandlingstiden, selv om det er ferdig før. Kommer fort tilbake hvis du ikke fullfører skikkelig

Skrevet

Hva er betnovat? Og kan jeg bruke det mens jeg ammer?

Skrevet

Betnovat er bare en form for kortison. Mener jeg fikk beskjed om å vente til jeg var ferdig med å amme.. Føler med deg, slitt med psoriasis siden jeg var liten og hater det!

Skrevet

Århh! Jeg også sliter ned dette. Følger spent med på råd og tips her altså..

Skrevet

betnovat liminent, den bruker jeg, det er noe som "fordufter" så blir ikke som å ha i olje.

Skrevet

Tea-tree olje er kraftige saker. Bør ikke brukes ufortynnet og ikke i forbindelse med graviditet/amming. Rådfør deg med f.eks. homeøpat før du bruker dette. Eller sjekk på nettet!

Skrevet

Oi- kan man ikke bruke tea tree ved amming? Det har jeg gjort hele tiden!!

Skrevet

Utrolig nok funker Head&Shoulders her :)

Skrevet

Head & Shoulders funker her også! Jeg har eksem i både ansikt, ører og hodebunn, og dersom jeg bytter til annen shampo, blusser det opp igjen. H & S har reddet livet mitt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...