Gå til innhold

HJELP!Pergotime og eggløsning!?!?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg håper noen her inne kan hjelpe meg.Jeg har antagelig pcos og er nå ferdig med min andre kur på pergotime og vi skal til å prøve.Noen som vet når det er størst sjanse til å få eggløsning ved bruk av pergotime? Fungerer billigtester? Hvis jeg ikke blir gravid denne gangen heller, hva er neste skritt da?Noen med erfaring? Takker for alle gode råd!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948153-hjelppergotime-og-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du har tett oppfølgning av gyn som tar UL, går det ann å bruke Ovitrielle (eggløsningsprøyte) i tillegg. Da er du sikker på at egget løsner.

Kan bruke billigtester, men jeg synes de er litt vanskelig å tolke. Bruker clearblue digital. De kan fås billigere på ebay.

Eggløsningstestene sier bare st man har en stigning av LH, men egget trenger ikke løsne likevell.

blir du sjekket om du har hatt el med blodprøve på rundt dag 19 og evt ul? det gjorde de med meg vertfall. å da fant de ut at dobbel pergokur ikke gjorde at jeg hadde el. derfor fikk jeg ovitrielle sprøyter. dobbel dose. og da fikk jeg el. babyn satt på 2 runde med dobbel pergo og ovitriell :) jeg var da inne på dag 13 å fikk sett om jeg hadde store nok egg og så fikk jeg satt sprøyta med ovitrielle. å måtte ha sex i løpet av de neste 2 døgna.

Jeg er på min 3 pergokur nå og begynte testing av el sist mnd og det viste hvertfall utslag men ble ikke gravid:( så nå skal jeg snart teste på ny håper at det klaffer. Ting tar tid... Kjekt å høre litt andre erfaringer så vi vet hva vi kan gjøre:)

Hei :) Jeg brukte eggløsningstester fra billigtester. Jeg syns de fungerte bra, jeg hadde 2 dager der eggløsningstestene var positive. Når jeg begynnte med pergotime dag 6, fikk jeg eggløsning dag 20-21. Men det er forskjellig fra person til person, derfor er det greit å ha eggløsningstester. Dersom pergotime enkel kur ikke fungerer, blir du sett på både dobbel og trippel kur før du evt kan få eggløsningssprøyte som nevnt ovenfor. Det er også greit å ta sæd prøve av mannen din og blodprøver en gang mellom dag 1-5 og 22-24 for å sjekke om du har fått eggløsning.

Annonse

Jeg hadde bestillt time allerede nå. Hvor mangen dobble kurer har du hatt fra før? er dette din første? jeg ville prøvt 2 x med dobbelkur før jeg gikk til legen og spurte etter en trippel. Men leger sier forskjellig, jeg går selv til en gynokolog, som er spesialist i fødselshjelp. Han sier at det ikke er nødvendig og gå på samme hormonkur mange ganger, dersom den ikke har effekt. Da kan det gå unødvendig lang tid å få barn. Du kan både skifte merke og styrke.Det er også viktig at din mann blir utredet:) Lykke til!

Takk for svar, jeg har gått på 3 doble kurer nå, venter el etter 3 kur så vet jo ikke enda om det klaffer denne gang.? får ringe legen høre da hvis det ikke sitter denne gang. Det sies at de fleste blir gravid på 2-3 gang med pergo. så får ringe høre da hva legen/ gynekologen mener. Har fortsatt 2 doble kurer igjen men kjedelig å vente.så kunne vert kjekt å fått høre hva annet en kan gjør eller få økt dosen i tilfelle. Min mann er utredet så alt ok der.

Ja kjedelig å gå vente hele tiden å tru det skjer noe ... Vi var raskt ute me få pergo for jeg ville ikke vente 1 år me prøving så lenge jeg vet jeg har pcos. Skal ringe bestille tid til gynekologen for å høre hva mer vi kan gjøre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...