~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Tenkte umiddelbart Ludvig Johannes
Kosemosepose Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2012 :-) vi tenker litt på Johannes også, ja... Vanskelig- flere i bf sin slekt har så sterke meninger om det, så det stopper litt i meg - vil nesten ikke gi dem tilfredsstillelsen av å velge Johan eller Johannes, selv om vi liker det....
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Vi inkluderer ikkje andre i diskusjonen. Nettopp av den grunn. Men så bare plumpa svogeren min ut eit forslag her for nokre måneda sida, og det var heilt nydelig. Sjeldent og med oppkalling etter oldemor. Men off; han kjem aldri til å slutte å prate om at det er hans ære om vi velger det. Og for 2 uker sida fekk ei gammal venninne (som eg no ikkje vil ha noke å gjøre med) ei jente og ho ga ho akkurat DET navnet som mellomnavn, sa no er det plutselig HEILT uaktuelt, og eg står på bar bakke...
Kosemosepose Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2012 Uffda... Nei det er ikke lett - første navn har vært bestemt lenge, men en slektning kom her plutselig og nesten forlangte at mellomnavmet ble Johannes ... jeg måtte jo tenke på fars familie, dette var det første guttebarnet på over 30 år i deres slekt bla bla bla... gikk en liten faen i meg da, selv om både jeg og bf liker navnet. For jeg vet at om vi velger det, vil hun fortelle alle at det var hennes fortjeneste at ham ble kalt akkurat det... uff...
Gjest -ia- Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Jeg synes Ludvig Johan passer best sammen. Begge er litt tradisjonelle og stødige navn. Ludvig Sebastian blir to ulike typer navn, jeg oppfatter Sebastian som et mer moderne "motenavn", så det blir litt kræsj sånn sett, selv om er et pent navn det også og klinger helt greit. Lykke til! Sliter sjøl med å finne det perfekte guttenavnet. Puh...!
Bamsemams74 Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Jeg synes Ludvig Johan passer best sammen. Begge er litt tradisjonelle og stødige navn. Ludvig Sebastian blir to ulike typer navn, jeg oppfatter Sebastian som et mer moderne "motenavn", så det blir litt kræsj sånn sett, selv om er et pent navn det også og klinger helt greit. Lykke til! Sliter sjøl med å finne det perfekte guttenavnet. Puh...! Helt enig:) Ludvig Johan blir best.
Ludviksmamma Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 Ludvik Andreas skal vår hete... han blir da den 7ende Ludvik på min side, og den 3dje Andreas på min manns side... så da er det vel ingen engler som daler ned i skjul og slår oss ihjel....
Tigerliljen87 Skrevet 24. juni 2012 #9 Skrevet 24. juni 2012 Nå ser det ut til at vi får jente, men skulle vi fått gutt ville navnet blitt Ludvig Sebastian!
Tigerliljen87 Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 SYnes det klinger veldig bra, og synes heller det er litt fint å ha et mindre vanlig og et vanlig navn sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå