Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynner å bli så lei! Er i uke 24 nå og har hittil i svangerskapet hatt 3 UVI'er, det vil si 3x antibiotikakurer:( spurte jordmor+ lege om ab kur kan være skadelig for min lille, men det kunne den ikke, heller gå på det enn at infeksjoner skal fremkalle en for tidlig fødsel sa de.

Er det noen som har noen gode tips/ kjerringråd for hvordan jeg kan unngå en UVI neste gang? Disse rådene følger jeg allerede:

- Tranebærkapsler

- Drikker mye

- Bruker truseinnlegg som skiftes ofte

- Tisser etter sex

- Sover uten truse

Og er det noen om vet hvorfor det er enklere å få en UVI under et svangerskap? Er det fordi skjeen forandrer seg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143948139-urinveisinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen er nok spesiellt utsatt, men vil tro du gjør det i kan for å forebygge.

Appelsin juice eller tranebær juice er også fint men er mye sukker i appelsin noe vi må passe på i svangerskapet. Masse lykke til og håper du slipper noe mere nå:(

pga hormonforandringer er det mange som plages av UVI og soppinfeksjoner.

Jeg er veldig glad i melkesyrebakterier og har tro på det. Jeg spiser det daglig og har gjort det siden før svangerskapet. Det kan også brukes vaginalt. Bruk gjerne begge deler en periode :)

f.eks Nycopro friskere mage, eventuelt for treg mage om du har problemer med det. Vaginalt kan du bruke EcoVag vagitorier, gjerne 10-12 dager i slengen eller lenger.

Tillegg: Jordmor sa også at melkesyrebakterier (finnes også i Biola) fremmer en god "flora" i tarm og nedentil.

Dette slet jeg sykt mye med for noen år tilbake, men har faktisk sluppet unna under graviditetenen foreløpig.

I tillegg de alt som allerede er sagt, er det viktig at du ikke sitter på kalde steder, bader i kaldt van( sjøen) og at du holder deg varm på beina.

Jeg måtte til slutt til homeopat og fikk akupunktur og soneterapi samtidig. 10 behandlinger fordi kroppen var helt kjørt etter utallige antibiotika kurer.

Viste seg at det jeg reagerte mest på var eksen, hehe.

Kjerringrokkte drakk jeg bøttevis av, hjalp masse men smaker pjuk.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...