Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Vi skal ha koldtbord i dåpen. Hadde tenkt og legge opp pålegg / laks ol. samme dag. Men problemet da er at gjestene må vente. Så om jeg legger opp maten dagen før og setter det kaldt vil det holde seg bra da? Kan jeg legge salat/tomat og slikt også sammen med kjøttet/fisken eller vil det bli dvass på noen måte? Skal lage pavlova, så den må jo pyntes rett før. Tenkte at det kanskje var nok å forlate gjestene for å gjøre det..
Gjest Heartbroken Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Uansett om man lager det dagen før, eller samme dag, så gjør man det vel før gjestene kommer? Sånn at maten er noenlunde klar til å settes på bordet når dere kommer fra kirken? Det meste kan legges opp dagen før, men akkurat grønn salat (rapid o.l.) og annet stæsj ville jeg lagt på om morgenen.
Gjest Ziva Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Du kan legge opp pålegg og fisk men helst ikke på samme brett. Vent med å pynte fatene med grønt til du setter de frem. Eventuelt kan du pynte fatene før dere reiser til kirken.
It's all about me Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Du kan ikke legge opp alt mens gjestene venter, da har de fleste dratt innen du er ferdig. Kjøtt går fint å legg opp dagen før, så trenger du bare pynte, kutte opp brød og lage eggerøre samme dag.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Vi drar alle sammen samlet fra kirken og dit dåpen skal være da de fleste er tilreisende, så da må de vente om jeg skal gjøre det samme dagen. Tidlig på dagen tror jeg at det er nok med å få finstas på barna og stelle seg selv, hehe. Men takk for svar, tror jeg legger det opp kvelden før, også legger jeg salaten og det "grønne" på rett før vi serverer maten da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå