Gå til innhold

Noen som har malt furutrapp (inne) hvit?? var det fryktelig mye jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har malt en innetrapp i furu hvit? jeg har så lyst til å male vår, men frykter det er en "helvetes jobb"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme. Vi prøvde å få en maler til å ta det da vi flyttet inn, men han ville ikke på grunn av at det er en drittjobb.Sier jo litt... Men lysten til å få bort furuen er ikke mindre...

Skrevet

Ikke vi, men naboen og ja de sa det var en H..... jobb.

Skrevet

malte svigermor sin, og det var faktisk ikke ille...bare en pusser ned trinnene, og sparkler evnt hakk,for de blir veldig synlige.og puss lett mellom hvert strøk.....

ellers brukte jeg en maling, som var til trapp,og slapp lakk, da det var i malinga.så det må du iallefall si at du skal ha den til trapp...

også brukte jeg en fordriverkost, som var fin å bruke på toppstrøket....

var verre å male furudørene, med sånne 3 speiler i.....å fytti, 3 strøk pr dør, og 5 dører.....

Skrevet

Tror malejobben er en fryd i forhold til daglig rengjøring etterpå. Tenk deg godt om, må tørke støv i trappa hver dag jeg nå ;p

Skrevet

jøss....synes dere at det er ille asså?...synes ikke det jeg, men nå liker jeg å male da, hvis jeg kan slippe rulle, for den klarer jeg ikke..

Skrevet

Ja, det er en kjempejobb, men helt overkommelig. Og verd jobben!

Dersom du ikke skal gjøre noe med trinnene så er det ikke så stor jobb. :)

Skrevet

Etter litt googling malte vi gulvet GRÅTT, ikke hvitt :P

Skrevet

Har dere pusset den ned først?

Skrevet

Vi har halvveis malt furutrappa. Dvs vi har malt gelender og opptrinn hvite, og har lakkert inntrinna. Det er mere slitesterkt i forhold til slitasje, og gjorde trappa helt annerledes.

Omtrent sånn ser vår ut, og jeg synes ikke det var så ille jobb.

trapp_1145787432.jpg

Skrevet

Flott med så mange svar!:)

Tenker litt på det med støv og møkk som synes godt, kunne tenkt meg mørkebrune trinn og hvitt rekkverk, synes det er kjempefint!

Noe alà dette:

trapp1.jpg

Tenker at jeg må være heeelt sikker på at det er en jobb jeg vil ta på meg, for når man først har begynt så er det jo ingen vei tilbake =/

-HI

Skrevet

Hvorfor det?

Jeg skal selv male en furutrapp m vegg i nærmeste fremtid, burde jeg male den grÅ, altsÅ? Det passer forsÅvidt til resten av interiøret, men hadde tenkt hvit/eggeskall i hodet mitt...

Skrevet

Det er ikke trinnene som er drittjobben, men spilene i rekkverket:-) jeg ville gått for å pusse ned alt, grunne og male alt unntatt trinnene hvitt, og beise og lakke trinnene sånn at de passer med gulvene i topp og bunn av trappa.. Da får du hvit trapp, men slipper at trinna ser møkkete ut med en gang, samt at hakk ikke synes så lett:-)

Skrevet

Hvorfor det?

Jeg skal selv male en furutrapp m vegg i nærmeste fremtid, burde jeg male den grÅ, altsÅ? Det passer forsÅvidt til resten av interiøret, men hadde tenkt hvit/eggeskall i hodet mitt...

Fordi alt synes på hvitt.. Jeg er ikke SÅ glad i å vaske :-//

Skrevet

Det er ikke trinnene som er drittjobben, men spilene i rekkverket:-) jeg ville gått for å pusse ned alt, grunne og male alt unntatt trinnene hvitt, og beise og lakke trinnene sånn at de passer med gulvene i topp og bunn av trappa.. Da får du hvit trapp, men slipper at trinna ser møkkete ut med en gang, samt at hakk ikke synes så lett:-)

Gjest Mentha
Skrevet

Vi brukte en farge som heter Tudor, som er veldig lys gråhvit, men ikke så blendende som hvit eller eggeskall synes jeg. Tidligere var gangen mørkebrun og gul (!!), og det hjalp veldig å få en lys farge på gang og trapp. Som kontrast malte vi gelendertopp og lister svarte, og det sto veldig i stil til et mørkt tregulv.

Selve jobben var det vår godeste dreng som gjorde, men han klagde i alle fall ikke ;) Da var det nok verre med panelveggene som var sparklet over og så lagt strie på toppen, hvor alt skulle fjernes og panelene males.

Vi er meget fornøyde når vi ser resultatet og angrer ikke et sekund, selv om jeg også ser det som nevnes her med at det må støvsuges eller tørkes støv på trinnene omtrent hver dag.

Skrevet

Hmmm... Her kom visst mye på en gang hos meg... Og to ganger.. Synes mørkebrune trinn er kjempefint om man har mørke gulv:-)

Skrevet

Min mor gjorde det nettopp. Først pussing, så grunning og tilslutt to strøk hvitmaling. Ble veldig fint:) Tror ikke hun syntes jobben var så ille heller...

Men til dere med kommentarer om at man må tørke støv ofte i en hvit trapp, vi har selv trinn som er malt brune, mens resten av trappen er hvit, og støvet synes jammen meg utrolig godt på de brune trinnene også! Jeg må tørrmoppe trappen mange ganger i uken fordi støvet synes så godt. Så kanskje grått er lurt, som nevnt av noen over?

Skrevet
Min mor gjorde det nettopp. Først pussing, så grunning og tilslutt to strøk hvitmaling. Ble veldig fint:) Tror ikke hun syntes jobben var så ille heller... Men til dere med kommentarer om at man må tørke støv ofte i en hvit trapp, vi har selv trinn som er malt brune, mens resten av trappen er hvit, og støvet synes jammen meg utrolig godt på de brune trinnene også! Jeg må tørrmoppe trappen mange ganger i uken fordi støvet synes så godt. Så kanskje grått er lurt, som nevnt av noen over?

Tror møkk synes best på hvitt og veldig mørkt. Her er det gråsvarte fliser i gangen, hadde aldri valgt det selv! ALT synes!

Skrevet

Jeg malte trappa i 2 farger, mye jobb men absolutt verdt det. Vaska flest godt med spesialvask for avfetting og brukte 3-stjerners gulvmaling, trengte ikke grunning og pussing før maling! Slitesterkt, og så et lurt tips er å male annethvert trinn, slik at trappa kan brukes om dere bor i huset!

Skrevet

Tipper vi har brukt omtrent 80 timer på jobben. Har pusset ned, sparklet og malt flere strøk. Både trinn og vanger og gelender ble demontert og fikset og så satt på plass igjen. Mye penere når den ble demontert så fikk pusset og malt skikkelig på alle sider. Har malt i en lys gråtone som passer veldig fint til parketten. Ble lekkert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...