Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Eldste tror jeg vi badet ca 2 ganger i uka, eller hver 3. dag. Yngste, likte ikke å bade før hun var flere mnd, så hun badet vi bare en gang i uka. Og sånn er det fortsatt(14 mnd nå), selv om hun nå liker å bade. Blir gjerne oftere når hun begynner i barnehagen.
Light of my life Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Når h*n er møkkete? For oss er det naturlig del av kveldsrutinen. Vår lille er aktiv, og selv om vi gjør vårt beste for å tørke av henne etter hvert måltid kan det fort skje at hun feks har grøt i øret på slutten av dagen Da er det greit med et bad
Tabitha Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Et par ganger i uka? Mange bader hver kveld, fordi de har det som en rutine. Men jeg tror ikke det er strengt nødvendig for helsa å bade hver kveld. Om man vasker babyen med klut av og til, har jo også noe å si.
Gidder ikke! Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Første badet vi nesten hver dag, lillemor er heldig om hun fÅr to bad i løpet av en uke. Noen ganger går det til og med over en uke! Iiik. Hadde vi fått en tredjemann hadde vi sikkert bare tørket støv av ungen
me_87 Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Han er ikke så glad i å bade så her blir det 2 ganger i uken.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 1 gang i uken, vasket jeg min. Han trengte det ikke oftere, og huden har absolutt ikke godt av bad hver dag..
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #10 Skrevet 24. juni 2012 To ganger i uken er det vi har som utgangspunkt, men ofte blir det bare til at vi gjør det 1 gang. Jeg vasker han med klut i ansikt, hals, hud mot hud områder og nedentil hver dag. Tror det holder i massevis.
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2012 #11 Skrevet 24. juni 2012 Begge våre har stort sett badet bare en gang i uka og selvfølgelig vasket med klut mange ganger om dagen pga matrester, gulp osv. Få babyer har behov for å vaskes oftere uten at det er noe spesielt og det er viktig å passe på at man ikke vasker for ofte fordi det kan være med på å tørke huden. Er de møkkete pga noe, så er det selvfølgelig noe annet. Begge våre har fått ekstra bad/dusj ved storgulping, matrester i håret, bæsjebleier som lekker osv.
Rivjernet Skrevet 24. juni 2012 #12 Skrevet 24. juni 2012 Annenhver dag bader jeg ungene. Uansett hvor gamle de er. Noen dager er så hektiske at vi ikke rekker det, men målet er (som sagt) annenhver dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå