Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 http://www.dagbladet.no/2012/06/20/nyheter/innenriks/seksuelt_overgrep/lerer_and_skole/22183020/ Ikke så ofte det handler om en dame, helt utrolig hva enkelte kan få seg til å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Lurer på hvem som er far til barnet..siden hun er i svangerskapspermisjon.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Begge to er myndig i forhold til den seksuelle lavalder. Det eneste som er ulovlig, er å utnytte sin stilling som lærer for å ha sex med eleven. At mange kvinner i 30-årene fantaserer om unge gutter er vel ingen overraskelse...
Musemorbr / Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Jeg synes egentlig man hører om slike ting ganske ofte. Vanligvis fra usa. Tragisk for alle parter, men kanskje mest for det barnet uansett om han på 16 eller noen andre er far. En ekkel ting å være forbundet med. Moralsk er dette galt, men i og med at han var 16 er det ikke ulovlig. Tok meg selv i å tenke at om han hadde vært bare to år eldre, hadde jeg nok sett på det som akseptabelt. Hvor mange har vel ikke siklet over en lærer og drømt om å havne til sengs med han/henne? For gutten var nok dette tidenes score, inntill skrytet fikk følger. Han føler seg neppe utnyttet av henne. Når alt dette er sagt, synes jeg ikke hun bør fortsette å være lærer. I alle fall ikke på det alderstrinnet, og slettes ikke på den skolen. Hun har, uavhengig av om det blir sak/dom, tabbet seg kraftig ut, og mest sansynlig har hun problemer som stikker dypere enn bare ensomhet, eller kåthet. Tragisk som bare det, hele greia.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Han var vel ikke fylt 16 da dette "forholdet" begynte? I såfall er det jo ulovlig. Jeg tenkte også på dette med svangerskapspermisjonen, enten så må hun og faren til barnet ha vært sammen bare en kort stund, ellers så har hun jo vært utro. Regner med at gutten ikke er faren til barnet, da hadde de vel skrevet det.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #6 Skrevet 20. juni 2012 Han var vel ikke fylt 16 da dette "forholdet" begynte? I såfall er det jo ulovlig. Jeg tenkte også på dette med svangerskapspermisjonen, enten så må hun og faren til barnet ha vært sammen bare en kort stund, ellers så har hun jo vært utro. Regner med at gutten ikke er faren til barnet, da hadde de vel skrevet det. Det kommer frem lenger ned i linken at forholdet ikke var begynd før han fylte 16.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #7 Skrevet 20. juni 2012 Han var vel ikke fylt 16 da dette "forholdet" begynte? I såfall er det jo ulovlig. Jeg tenkte også på dette med svangerskapspermisjonen, enten så må hun og faren til barnet ha vært sammen bare en kort stund, ellers så har hun jo vært utro. Regner med at gutten ikke er faren til barnet, da hadde de vel skrevet det. Leste feil, det ble jo avkreftet at han var mindreårig! Jeg syns uansett det har noe med om han føler seg utnyttet eller ikke, om han bare syns det er "stas" så er det vel ikke så galt. Men hun har jo uansett misbrukt sin stilling.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #8 Skrevet 20. juni 2012 http://en.wikipedia....ki/Debra_Lafave Debra Lafave er en ganske kjent sak, med en oppsiktsvekkende pen lærerinne. Selv om gutten er villig med på opplegget, er jo poenget at gutten er for ung til å vurdere det. Og at gutten kan bli sint på lærerinna senere i livet for det hun fikk ham med på. Hvis gutten viser seg å ligge med "alt og alle" senere, virker han ikke særlig uskyldig. Men da kan man jo hevde at det er lærerinna som har fått ham til å bli slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå