Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå ligger vi på hotellrommet etter en tøff dag både psykisk og fysisk. Jeg har en del smerter etter uttaket, men det gikk greit, fikk ut 14 egg.

Dessverre fant de ingen sædceller hos mannen min :( Først fikk vi beskjed om at dersom vi ville bruke donor så måtte det ha vært planlagt på forhånd. Så vi måtte belage oss på at dette fosøket måtte avbrytes og jeg måtte starte på nytt neste syklus. Vi ble selvfølgelig veldig skuffa da, tanken på at alt vi hadde vært igjennom var bortkasta og at de 14 eggene skulle kastes var grusom.

Men rett før vi skulle gå fikk vi beskjed om at de hadde en donor klar allikevel! Vi takket ja til det, så nå er vi så takknemlige og lettet tross alt. Blir spennende å få vite i morgen om eggene har blitt befruktet!

Åååå Slenda <3 Så trist nyhet men igjen så fantastisk også at dere fikk en donor :) 14 egg er super bra, krysser fingrene for at det blir gullegg til å sette inn og på frys :) Massemasse lykke til :)

Fortsetter under...

Satte inn 3 embryoer av kvalitet 2.0 og 2.2 på mandag. Hadde akupunktur før innsettet denne gangen. Denne gangen skal jeg bruke Crinone, Albyl, Fragmin, Ovitrelle og Prednisolon som støttemedisin. Denne gangen håper jeg det går bra for oss for jeg kjenner det er tungt å gå igjennom prosessen flere ganger nå.

Hadde mitt 5 uttak. Fikk ut 4 helt perfekte egg ifølge en glad og optimistisk Sven på CFC. De andre eggene var mindre. Dette forsøket har vært merkelig for jeg tidligere fått ut mellom 9 og 18 egg med god befruktning, deling etc med samme medisin dose. I tillegg har jeg fått fryst ned 3 embryoer to ganger. Nå skjønner jeg ingenting for hvordan kan kroppen oppføre seg så forskjellig i et forsøk?

Det var litt av et forsøk dere har vært igjennom når de ikke fant levende sædceller. Må ha vært helt forferdelig for dere å få en sånn beskjed når uttaket var overstått. Godt dere fant en løsning i siste liten. Hjelpe meg for ett følelsesmessig berg -og dalbane det må ha vært! Stor sympatiklem...

Nå kommer det endelig en oppdatering fra meg :)

Jeg har vært veldig dårlig de siste dagene og det viste seg at jeg er litt overstimulert. Har væske i buken som presser på lungene, noe som gjør det litt tungt å puste.

I går fikk vi beskjed at 11 av de 14 eggene var befruktet. Da vi møtte til innsetting hadde de klargjort 1 egg og 2 var lagt til frys. Jeg fikk beskjed om at det var en fare for at jeg kunne bli dårlig hvis jeg ble gravid nå, så det var opp til meg om jeg ville sette inn egg eller ikke. Jeg valgte å ta den risikoen, som legen sa i dag: den som intet våger intet vinner.

Mannen min har taklet det veldig fint at det måtte donor til, nesten bedre enn meg. Jeg synes det er litt trist at barnet vårt ikke kan få litt av hans personlighet , utseende og gener. Mannen min er selv adoptert, så det er mulig han takler det så bra pga det? Han har verdens beste foreldre, kanskje det er det som gjør ham trygg på at han kommer til å elske barnet like høyt uansett hvor genene kommer fra.

Men jeg kjenner at jeg er litt irritert på den ene legen på Hausken som sa til oss da vi var der for noen måneder siden at han fant sædceller hos mannen min og at vi hadde gode sjanser til å bli foreldre. Det ga oss jo falske forhåpninger, så vi ble ganske overrasket da vi fikk den beskjeden på mandag. Siden legen i Haugesund ikke fant noe kontakten han Hausken og fikk beskjed om at de kun hadde funnet 2 sædceller og ingen av dem kunne ha blitt brukt til icsi! 2 dårlige sædceller gir oss ikke gode sjanser spør du meg! Heldigvis hadde vi snakket litt om det på forhånd, slik at vi skulle være forberedt hvis det utenkelige skulle skje.

Nå når jeg er så dårlig klarer jeg ikke å la vær å tenke at hvis vi hadde visst at vi trengte donor kunne vi kanskje ha prøvd inseminasjon og jeg hadde sluppet disse smertene.. Men vet det er meningsløst å tenke slik. Får bare prøve å se framover nå og håpe på positiv test om 2 uker :)

Puh, beklager dette ble langt! Men godt å få luftet tankene litt ;)

Reagerte bare når du skrev 26 sprøyter:-) ja 8 dager Gonal-f, så UL på kommende torsdag. Håper alt er iorden så jeg kan ta EL sprøyta på lørdag. Redd noe skal forhindre. Ja er mitt første forsøk, mannen har lite svømmere. Har et barn fra før, som snart er 12. ønsker deg lykke til imorgen, du må holde tråden oppdatert:-)

Lykke til i morgen Kalia! :) Blir spennende å høre hvordan det står til med eggene dine, håper du slipper å vente på uttak like lenge som meg.

Annonse

Hei jenter :-)

Jeg slenger meg inn i valsen her.

Jeg startet på Suprecur den 3 sept . og så kom jo TR igår heldigvis igår til vanlig tid faktisk.

Den 20. sept . blir det første blodprøve og første sprøyte med Puregon. , 175IE denne gangen og frem til første første ul ved riksen den 28 - i første omgang.

Jeg er så utrolig spent på hvordan dette forsøket kommer til å bli....jeg "mistet" jo for 6,mnd siden i uke 26+3 - så kroppen min skal vel være mere mottagelig for en ny gravidtet iflg. legene..:-)

Nå har jeg leste hele assistert befruktning siden - og ønsker dere alle lykke til . vi ligger jo ganske likt i løypa da - bare noen uke forskjell i pluss og minus her..

Stor klem

til Dere alle

fra

ønskerbarn3

Vi var på ul i dag, men blir ul igjen mandagen.. Hadde bare 3 egg som var klare og mange som legen vil ha frem. Så dosen har blitt satt opp, og mynter til st.olav mandagen. :) ut på en flytur igjen mandagen da. :)

Vi var på ul i dag, men blir ul igjen mandagen.. Hadde bare 3 egg som var klare og mange som legen vil ha frem. Så dosen har blitt satt opp, og mynter til st.olav mandagen. :) ut på en flytur igjen mandagen da. :)

Kan du ikke gå til en gynekolog i nærheten av deg for å ta neste ultralyd? Som Kalia holder jeg også til på sykehuset i Haugesund og da trenger man kun å møte opp der til første ultralyd, de neste kan man få gjort hos en gynekolog i nærområdet.

Lykke til uansett :)

Dessverre må vi vente litt lenger.. Mine kjære eggvar ikke klar ennå, så opp med dosen på Gonal-F og ny UL på mandag morgen.. Kanskje vi får uttak på fredag neste uke

Det var jo heldigvis ikke så veldig lenge til neste ultralyd. Krysser fingrene for at det ikke er så lenge igjen til uttak nå.

Det hjelper å sette seg små delmål synes jeg. Jeg prøvde å tenke nå er det bare 3 sprøyter til ultralyd osv. istedenfor å tenke at nå skal jeg gå på sprøyter i 2 uker. Hold ut! :)

Annonse

NÅ GÅR JEG SNART PÅ VEGGEN!!!!!!!!! HÅper sÅ at spiren sitter i magen min, uff, den MÅ det.. Hvertfall nÅr svigersøsteren min kommer og forteller hun er gravid :/ Uff, for ett res dette her er.. Jeg kjenner jeg blir sliten i huet mitt.. Tirsdagen er dagen for Å teste...

Føler med deg IdaPingPong! Krysser alt jeg har for at spira har klort seg fast <3 Heldigvis ikke så lenge igjen nå, selv om det sikkert virker som en evighet for deg.

Jeg har ikke rukket å tenke så mye på det enda, men regner med at det vil bli verre når det nærmer seg test 25.09.

Uff, helt håpløst.. Men det som er ok nå er at mannen min er hjemme i helgen, så da går dagene noe fortere, også detter fokuset litt vekk på og teste seg. Så plutselig er det mandag og jeg tester før testdagen :D

Når det har gått ei uke så begynner det å gå tregere. Skal du ta blodprøve 12 eller 14 dager etter??

I følge sykehuset i Haugesund skal jeg bare ta en hjemmetest 15 dager etter uttaket. Men etter alt jeg har lest om kjemisk graviditet her inne kommer jeg nok ikke til å klare å stole helt på den testen hvis den blir positiv :P Så jeg kommer nok til å ta en blodprøve også i så fall.

Jeg kommer nok også til å teste et par dager før testdatoen kjenner jeg meg selv rett ;)

Kan du ikke gå til en gynekolog i nærheten av deg for å ta neste ultralyd? Som Kalia holder jeg også til på sykehuset i Haugesund og da trenger man kun å møte opp der til første ultralyd, de neste kan man få gjort hos en gynekolog i nærområdet.

Lykke til uansett :)

Nei fikk dessverre ikke det. Bor 20 min unna Lillehammer sykehus. Men de ville ha meg til Trondheim.. :( men det går så fint. Er verdt tiden det. :)

1 dag nærmere testdagen.. Puppene er som bly og vonde som ett helvete.. Folk lurer på om jeg er gravid siden jeg gløder sånn ... Å herreguud, føler det er noe "inne" i meg, forje forsøket følte jeg meg bare tom etter rd 3.. Men kanskje dette bare er en kjempe ønsketenkning??? Jeg X alt jeg har <3

Hallo jenter! Klarte ikke å vente til i morgen og teste, rd10 idag og testen ble positiv med en gang. Håper dette er og forblir positiv og ikke noe kjemisk drit... Det er vel ganske sikkert på rd10??? Tørr ikke å glede meg helt ennå...

Hadde ul i dag jeg også. Hadde 12 egg, men blir 2 dager til på Puregon. Så håper de har gode nyhetern onsdag så det blir uttak på fredag.. Krysser fingrene nå.. Ligger ganske likt vi da Kalia78.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...