Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å sÅ spennende Vizzy! Krysser fingrene for at alt gÅr bra med eggene dine og at dere lykkes :) Hvordan synes du egguttaket gikk? Var det vondt? Gruer meg ganske mye, men hÅper det gÅr bedre enn jeg frykter ;)
det gikk veldig greit. Fikk først piller med beroligende og smertedtillende før de gav meg lokalbedøvelse. de vr veldig flinke til Å forklare hvordan de gikk frem og gav meg tips hvordan jeg skulle kjenne minst mulig. PÅ den ene siden kjente jeg ingenting, mens jeg kjente litt pÅ den andre siden. Det gÅr veldig fort hele prosidyren sÅ du trenger ikke grue deg. etter uttaken hadde jeg litt menssmerter og litt vondt i ryggen. Det gikk ogsÅ fort over. Som sagt du trenger ikke grue deg. Prøv Å slapp mest mulig av underveis.

Tusen takk for gode rÅd Vizzy, det skal jeg huske pÅ nÅr det er min tur. Er sÅ lei meg for at det ikke gikk veien for dere, tenker sÅ pÅ deg.

Da er uttaket ferdig og fikk ut 9 egg :):) Litt ubehagelig forholdt til sist, men det går så braaaa <3 Krysser fingrene for at de blir befruktet :):)

Så bra alt gikk bra med deg til slutt, må ha vært noen nervepirrende dager! Heier på eggene dine, kom igjen befrukt dere! ;)

eg og skulle ha egguttakk i veke 37 og idag eg skulle begynne på menopur men det blei ei problem siden eg fekk ikke period,var på UL igår og dei fant en 32mm cyste,no må eg vente en veke til,hvis eg får ikke mensen må dei punktere cyste .gruaaa meg noen som hadde sånne problem?kan det skje at eg må avbryte forsøk?1.ivf forsøk..skuffande
Hei! I uke 34 (forrige uke) var planen at jeg skule starte på medisin før mitt 2 IVF forsøk. På ultralyd oppdaget legen en cyste på den ene eggstokken. Jeg fikk beskjed om å utsette forsøket med 1 mnd og i tillegg punktere cysten. Jeg synes punkteringen gjorde vondt, men heldigvis gikk det fort. Heldigvis hadde jeg min samboer med. Det går bra :-) men jeg forstår at du gruer deg. Klem
Kan eg spør korleis skjer den punktering av cyste?eg fekk tima på ønsdag og er litt red:(

Klart det.

1 time før tok jeg 2 smertestillende tab. Codaxol 500mg/30 mg. Egentlig skulle jeg ta Pinex Forte men apoteket hadde ikke de inne. Tablettene begynte å virke etter 30 min. Jeg ble veldig kvalm og spydde (vanlig bivirkning).

Under selve inngrepet førte legen en 16 cm lang nål opp til cysten, så fikk jeg beskjed om å hoste slik at legen kunne føre nålen inn i cysten. Plutselig ble det vanskelig å hoste :-) Det gjorde vondt da nålen gikk inn i cysten. Så trakk han ut væsken og vi kunne se på monitoren at cysten trakk seg sammen. Selve inngrepet var over på noen minutter, heldigvis. Det går nok bra skal du se. Kanskje du ikke synes det er like vondt... men forstår at du er redd, det var jeg også. Fortell legen at du er redd, han/hun vil sikkert vere forsiktig og vise forståelse. :-)

Annonse

Så bra du fikk ett på frys også IdaPingPong! Men krysser fingrene for at du ikke skal få bruk for det egget på en god stund ;) Synd du har blitt så dårlig, ønsker deg god bedring! Får håpe at smertene gir seg fort og at det hele er verdt det til slutt :) Stor klem til deg

Annonse

Lykke til engel2010+jente-2011<3 !

Jeg har nettopp satt siste dose Gonal-F og Orgalutran for denne gang. Etter til sammen 26 sprøyter er jeg ganske lei og er veldig glad for å kunne sette eggløsningssprøyta i morgen! Og ser veldig fram til en sprøytefri søndag ;)

Håper alle her får ei fin helg! :)

Åssen er det med dere jenter?? RD 3 er snart over. Gått overraskende bra, ikke vært interessert eller tenkt på og teste før dagen, altså 18 sept :)

Koser meg med Fifty Shades of Grey og nyter der fine været :) Christian Grey har reddet min rugetid :P

Så bra det går greit med deg IdaPingPong! Har smertene avtatt også? Har tenkt mye på deg :)

Vi reiser til Haugesund i dag, skal ha uttak i morgen tidlig. Formen er egentlig ganske grei, så jeg håper det er et godt tegn og at alt går som det skal i morgen. Det er jo mye som skal klaffe, for oss er det også et spørsmål om de finner sædceller hos mannen min. Han må ta pesa og gruer seg utrolig stakkar. Jeg sier det er jo ingenting i forhold til alt jeg må igjennom med uttak og forhåpentlig graviditet og fødsel ;)

eg og skulle ha egguttakk i veke 37 og idag eg skulle begynne på menopur men det blei ei problem siden eg fekk ikke period,var på UL igår og dei fant en 32mm cyste,no må eg vente en veke til,hvis eg får ikke mensen må dei punktere cyste .gruaaa meg noen som hadde sånne problem?kan det skje at eg må avbryte forsøk?1.ivf forsøk..skuffande
Hei! I uke 34 (forrige uke) var planen at jeg skule starte på medisin før mitt 2 IVF forsøk. På ultralyd oppdaget legen en cyste på den ene eggstokken. Jeg fikk beskjed om å utsette forsøket med 1 mnd og i tillegg punktere cysten. Jeg synes punkteringen gjorde vondt, men heldigvis gikk det fort. Heldigvis hadde jeg min samboer med. Det går bra :-) men jeg forstår at du gruer deg. Klem
Kan eg spør korleis skjer den punktering av cyste?eg fekk tima på ønsdag og er litt red:(
Klart det. 1 time før tok jeg 2 smertestillende tab. Codaxol 500mg/30 mg. Egentlig skulle jeg ta Pinex Forte men apoteket hadde ikke de inne. Tablettene begynte å virke etter 30 min. Jeg ble veldig kvalm og spydde (vanlig bivirkning). Under selve inngrepet førte legen en 16 cm lang nål opp til cysten, så fikk jeg beskjed om å hoste slik at legen kunne føre nålen inn i cysten. Plutselig ble det vanskelig å hoste :-) Det gjorde vondt da nålen gikk inn i cysten. Så trakk han ut væsken og vi kunne se på monitoren at cysten trakk seg sammen. Selve inngrepet var over på noen minutter, heldigvis. Det går nok bra skal du se. Kanskje du ikke synes det er like vondt... men forstår at du er redd, det var jeg også. Fortell legen at du er redd, han/hun vil sikkert vere forsiktig og vise forståelse. :-)
halloen.)eg var ferdig med punktering på ønsdag,awww det var ganske ekkelt vondt..men men eg er her ,har overlevd det hehe,nå skal eg begynne på ønsdag med menopur og klexane er spent til hver nytt eg:)då vi for sjå:)noe nytt med deg?:)
Det er jo snodigt da, skal sette 8 Gonal -F.. Siste 12 sept, og UL 13.. Hvorfor så ulik mengde dager?

Vet ikke helt om jeg forstod hva du mente, men jeg brukte Gonal-F i 7 dager før jeg var på ultralyd. Tror det er ganske vanlig å ha ultralyd etter 6-8 dager, alt etter hvilken dose du står på og om du har hatt forsøk tidligere.

Dette er mitt første forsøk og siden jeg har PCOS var de redde jeg skulle bli overstimulert, derfor startet jeg på veldig lav dose. Er nok derfor jeg måtte bruke sprøytene så lenge, fikk beskjed om at det var mest vanlig å gå på sprøytene 8-10 dager (jeg gikk totalt 15 dager på dem)

Lykke til neste uke, spennende å høre hvordan det går med deg :) Er det ditt første forsøk også?

Reagerte bare når du skrev 26 sprøyter:-) ja 8 dager Gonal-f, så UL på kommende torsdag. Håper alt er iorden så jeg kan ta EL sprøyta på lørdag. Redd noe skal forhindre. Ja er mitt første forsøk, mannen har lite svømmere. Har et barn fra før, som snart er 12. Ønsker deg lykke til imorgen, du må holde tråden oppdatert:-)

Klart det. 1 time før tok jeg 2 smertestillende tab. Codaxol 500mg/30 mg. Egentlig skulle jeg ta Pinex Forte men apoteket hadde ikke de inne. Tablettene begynte å virke etter 30 min. Jeg ble veldig kvalm og spydde (vanlig bivirkning). Under selve inngrepet førte legen en 16 cm lang nål opp til cysten, så fikk jeg beskjed om å hoste slik at legen kunne føre nålen inn i cysten. Plutselig ble det vanskelig å hoste :-) Det gjorde vondt da nålen gikk inn i cysten. Så trakk han ut væsken og vi kunne se på monitoren at cysten trakk seg sammen. Selve inngrepet var over på noen minutter, heldigvis. Det går nok bra skal du se. Kanskje du ikke synes det er like vondt... men forstår at du er redd, det var jeg også. Fortell legen at du er redd, han/hun vil sikkert vere forsiktig og vise forståelse. :-)
halloen.)eg var ferdig med punktering på ønsdag,awww det var ganske ekkelt vondt..men men eg er her ,har overlevd det hehe,nå skal eg begynne på ønsdag med menopur og klexane er spent til hver nytt eg:)då vi for sjå:)noe nytt med deg?:)

Hei!

Dårlig nytt. Vanncysten er kommet tilbake. På litt over en uke er den like stor som den var før den ble punktert (3,4x2,8). Jeg må kanskje punktere den enda en gang, får vite det om to uker. Det er visst veldig vanlig at punkterte cyster kommer tilbake. Håper ikke din også kommer tilbake.

Hei! Jeg slenger meg på her :) Jeg skal ha kortregime, starter på Puregon denne uken hvis tanta kommer som planlagt! Hvis alt går etter planen blir det egguttak i slutten av september :) Første gang vi prøve kortregime, så jeg er ganske spent!!

Får krysse fingrene

:)

Så bra det går greit med deg IdaPingPong! Har smertene avtatt også? Har tenkt mye på deg :)

Vi reiser til Haugesund i dag, skal ha uttak i morgen tidlig. Formen er egentlig ganske grei, så jeg håper det er et godt tegn og at alt går som det skal i morgen. Det er jo mye som skal klaffe, for oss er det også et spørsmål om de finner sædceller hos mannen min. Han må ta pesa og gruer seg utrolig stakkar. Jeg sier det er jo ingenting i forhold til alt jeg må igjennom med uttak og forhåpentlig graviditet og fødsel ;)

Hvordan har dagen gått for deg Splenda? Vellykka uttak?

Nå ligger vi på hotellrommet etter en tøff dag både psykisk og fysisk. Jeg har en del smerter etter uttaket, men det gikk greit, fikk ut 14 egg.

Dessverre fant de ingen sædceller hos mannen min :( Først fikk vi beskjed om at dersom vi ville bruke donor så måtte det ha vært planlagt på forhånd. Så vi måtte belage oss på at dette fosøket måtte avbrytes og jeg måtte starte på nytt neste syklus. Vi ble selvfølgelig veldig skuffa da, tanken på at alt vi hadde vært igjennom var bortkasta og at de 14 eggene skulle kastes var grusom.

Men rett før vi skulle gå fikk vi beskjed om at de hadde en donor klar allikevel! Vi takket ja til det, så nå er vi så takknemlige og lettet tross alt. Blir spennende å få vite i morgen om eggene har blitt befruktet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...