Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så gøy at vi ligger så likt IdaPingPong! Du må ha masse lykke til på fredag. :) Jeg er kjempespent! Jeg liker heller ikke Orgalutran Vizzy. Jeg tok første sprøyte i går og det var helt pyton! Så håper også jeg slipper for mange av dem. Skulle ønske de var likke lette å sette som pennene er!
Følger du bruksanvisningen etter punkt og prikke? Det står at man skal ta sprøyta litt ut for å sjekke om det kommer blod og hvis det gjør det så skal man kaste den og begynne på nytt?? Jeg bare setter sprøyta jeg.
Jeg setter (dvs tanta mi) setter den også bare uten å sjekke om det kommer blod. Jeg ringte klinikken i Haugesund for å spørre om det var nødvendig, da fikk jeg til svar at det var det ikke. Det er så liten sannsynlighet for å treffe en blodåre når du setter sprøyta i magen. Sykepleieren jeg snakket med sa hun trodde firmaet som lager sprøytene har skrevet det i pakningsvedlegget bare for å beskytte seg mot evt. søksmål. Nesten på samme måte som det står advarsler når du kjøper en kopp kaffe om at innholdet er varmt ;)
Takk for svar:-) Det var betryggende å høre. Jeg har jo litt sideflesk i ta i så det hadde vært rart:-) Ble plutselig så usikker da det pleier jo å komme ut en bloddråpe når man tar ut sprøyta, men det er jo ganske vanelig

Fortsetter under...

Hei alle sammen.

Da var vårt forsøk allerede over...tredje egentlig men får dekt to til...første grunnet ødelagt olje og nå ble det avbrutt forsøk.

Jeg er helt knust da vi kun fikk ut 9 egg og kun to var modne. De fant ikke gode nok spermier til å befrukte egget så legen sa vi burde begynne å tenke over muligheten med donor...

Er det noen her som har erfaring eller meninger om dette? Jeg er så himla frem og tilbake...

Vi skal iallefall prøve de to gangene til som vi får dekt før vi tar noen avgjørelse....

Dette her er grusom iallefall..så mye for ingenting.. Er hoven og blør enda...og ting føles rett og slett forj... :(

Hver gang vi har prøvd har jeg beregnet termin,sett for oss dette året osv osv....og nå falt det i knus nok engang.

Hva gjør dere andre her for å takle de forsøkene som ikke har gått så bra? Jeg takler dette dårlig:(

Huff jeg vet hvordan du har det verokris. Fant ut i dag at jeg må hoppe inn hit etter jeg fikk mens i dag, etter et tydeligvis mislykket fryseforsøk:( jeg var heelt sikker på at jeg var gravid nå!! Men kan tydeligvis ikke stole på magefølelsen. Så da blir det nytt frys om tre uker. Er så redd for at det aldri skal bli, men prøver så godt jeg kan å holde motet og håpet oppe. Har heldigvis en fantastisk mann som backer meg opp, som sier at selv om dette tar tid så BLIR vi foreldre til slutt! Og det tror jeg også.

Jeg har bestemt meg for å begynne å trene, vet jo at dette kan øke sjansene. Så på mandag melder jeg meg inn på treningsstudio:))

Blir innsett av eskimoegg mot slutten av uke 38 eller begynnelsen av uke 39 her!:)

Så trist Verokris, håper det lykkes for dere snart! Jeg er helt ny i dette gamet så jeg har ikke så mange kloke ord å komme med, men jeg ønsker dere alt det beste <3

I dag føler jeg meg helt stappa, som ei proppfull høne :P Blir spennende å se på ultralyd i morgen hvordan det ser ut! Verker en del i eggstokkene så håper det ikke er så lenge til uttak, har ikke lyst på mer medisiner nå...

eg og skulle ha egguttakk i veke 37 og idag eg skulle begynne på menopur men det blei ei problem siden eg fekk ikke period,var på UL igår og dei fant en 32mm cyste,no må eg vente en veke til,hvis eg får ikke mensen må dei punktere cyste .gruaaa meg noen som hadde sånne problem?kan det skje at eg må avbryte forsøk?1.ivf forsøk..skuffande

Hei!

I uke 34 (forrige uke) var planen at jeg skule starte på medisin før mitt 2 IVF forsøk. På ultralyd oppdaget legen en cyste på den ene eggstokken. Jeg fikk beskjed om å utsette forsøket med 1 mnd og i tillegg punktere cysten. Jeg synes punkteringen gjorde vondt, men heldigvis gikk det fort. Heldigvis hadde jeg min samboer med. Det går bra :-) men jeg forstår at du gruer deg. Klem

God "formiddag"!!! Hvert oppe siden 05.30 for å rekke inn til Riksen idag. UL kl 13 men først en blodprøve kl 09 som jeg sitter å venter på og ta nå.. Mens jeg venter her og ser på alle menneskene som tenker jeg på om noen av dere i BIM sitter her og venter med meg?!

Håper der finnes noe egg, er i hvertfall hoven, om og stikkninger i eggstokkene... X alt som x'es kan :D

Annonse

God "formiddag"!!! Hvert oppe siden 05.30 for å rekke inn til Riksen idag. UL kl 13 men først en blodprøve kl 09 som jeg sitter å venter på og ta nå.. Mens jeg venter her og ser på alle menneskene som tenker jeg på om noen av dere i BIM sitter her og venter med meg?! Håper der finnes noe egg, er i hvertfall hoven, om og stikkninger i eggstokkene... X alt som x'es kan :D

Masse lykke til :-)

klem klem

Endelig ferdig, på nippet til overstimulering... 10.8 i østrogen, helst under 10.. Blir dager uten sprøyte og kontroll 2 i Morgen og søndag... :( :(
Betyr det at det begynner å spøke med tanke på uttak? Håper det ordner seg for deg. Hvor mange dager har du gått på sprøyter?

Legen trodde det ville ordne seg, så blir Riksen i morgen og søndag for blodprøve og UL... Har gått 1 uke på

Puregon, men har 2 dager nå med stopp på puregon...

Endelig ferdig, på nippet til overstimulering... 10.8 i østrogen, helst under 10.. Blir dager uten sprøyte og kontroll 2 i Morgen og søndag... :( :(
Betyr det at det begynner å spøke med tanke på uttak? Håper det ordner seg for deg. Hvor mange dager har du gått på sprøyter?

Endret av IdaPingPong

Da var første ultralyd overstått for meg også. Jeg har gått på veldig lav dose siden de var så redd for overstimulering, så resultatet var ganske små eggposer i dag. 2 stk på 9 mm og 4 stk på 8mm og mange flere mindre. Fikk beskjed om at de må bli minst 16-17 mm så da gjenstår det jo en del!

Så det betyr at jeg må gå på sprøyter noen dager til og ta en ny ultralyd på onsdag i neste uke. Jeg er veldig øm i eggstokkene allerede så lurer på hvordan det føles når eggposene blir dobbelt så store!

Krysser fingrene for deg IdaPingPong, lykke til i helga!

Annonse

eg og skulle ha egguttakk i veke 37 og idag eg skulle begynne på menopur men det blei ei problem siden eg fekk ikke period,var på UL igår og dei fant en 32mm cyste,no må eg vente en veke til,hvis eg får ikke mensen må dei punktere cyste .gruaaa meg noen som hadde sånne problem?kan det skje at eg må avbryte forsøk?1.ivf forsøk..skuffande
Hei! I uke 34 (forrige uke) var planen at jeg skule starte på medisin før mitt 2 IVF forsøk. På ultralyd oppdaget legen en cyste på den ene eggstokken. Jeg fikk beskjed om å utsette forsøket med 1 mnd og i tillegg punktere cysten. Jeg synes punkteringen gjorde vondt, men heldigvis gikk det fort. Heldigvis hadde jeg min samboer med. Det går bra :-) men jeg forstår at du gruer deg. Klem
Takk for støtte Lille Ru,nå eg vente spent til mandag om eg får ikke mensen må dei punktere neste veke...også sa hun på hausken at etter punktering får eg normal period og vi bare fortsette med behandlingen,hun sa ikke noe om at vi må avbryte,håper ikke det at vi må!eg aldri hadde noe cyst,det sikkert forørsakte pepiller eller synarella,blir bare lei og trist ut av det,kjekkt å dele erfaring med noen;) også dokkes første forsøk var ikke vellyket eller er den andre søskenforsøk?klem
Hei! I uke 34 (forrige uke) var planen at jeg skule starte på medisin før mitt 2 IVF forsøk. På ultralyd oppdaget legen en cyste på den ene eggstokken. Jeg fikk beskjed om å utsette forsøket med 1 mnd og i tillegg punktere cysten. Jeg synes punkteringen gjorde vondt, men heldigvis gikk det fort. Heldigvis hadde jeg min samboer med. Det går bra :-) men jeg forstår at du gruer deg. Klem
Takk for støtte Lille Ru,nå eg vente spent til mandag om eg får ikke mensen må dei punktere neste veke...også sa hun på hausken at etter punktering får eg normal period og vi bare fortsette med behandlingen,hun sa ikke noe om at vi må avbryte,håper ikke det at vi må!eg aldri hadde noe cyst,det sikkert forørsakte pepiller eller synarella,blir bare lei og trist ut av det,kjekkt å dele erfaring med noen;) også dokkes første forsøk var ikke vellyket eller er den andre søskenforsøk?klem

Hei igjen!

Stemmer, vårt første forsøk gikk dessverre ikke. Har ikke barn fra før.

Jeg fikk ikke lov til å begynne på medisin fordi jeg skal ha kort protokoll. Må utsette forsøket 1 mnd før jeg begynner på medisinen Fostimon. I "ventetiden" går jeg på p-pillen Synfase, skal visst hjelpe mot cyster.

Du trenger sikkert ikke utsette forsøket mer enn noen dager ekstra med nesespray (Synarela).

Klem

Gjest Trulte med to små

Jeg skal til på runde nr 2 med ivf. Har hatt et mislykket fersk og to mislykkede fryseforsøk.

Begynner på synarelaspray 12 sept og har uttak/innsett i uke 42 om alt går etter planen.

Jeg er spent denne gangen fordi jeg skal gå på 300 IE menopur i 9 dager og det er større dose en sist, men dermed mindre dager en sist.

Så får vi håpe vi lykkes denne gangen! :)

Lykke til alle sammen!

Krysser fingrene for oss :D

Etter 3 dager på Riksen for å ta BP og UL så kan vi endelig sette eggløsningssprøyta i kveld og uttak på tirsdag kl 08.50 :)
Så bra det ordnet seg. Jeg satte eggløsningsprøyta i går og har uttak i morgen tidlig.:-) Er kjempespent.

Å sÅ spennende Vizzy! Krysser fingrene for at alt gÅr bra med eggene dine og at dere lykkes :) Hvordan synes du egguttaket gikk? Var det vondt? Gruer meg ganske mye, men hÅper det gÅr bedre enn jeg frykter ;)
det gikk veldig greit. Fikk først piller med beroligende og smertedtillende før de gav meg lokalbedøvelse. de vr veldig flinke til Å forklare hvordan de gikk frem og gav meg tips hvordan jeg skulle kjenne minst mulig. PÅ den ene siden kjente jeg ingenting, mens jeg kjente litt pÅ den andre siden. Det gÅr veldig fort hele prosidyren sÅ du trenger ikke grue deg. etter uttaken hadde jeg litt menssmerter og litt vondt i ryggen. Det gikk ogsÅ fort over. Som sagt du trenger ikke grue deg. Prøv Å slapp mest mulig av underveis.
Kan eg spør korleis skjer den punktering av cyste?eg fekk tima på ønsdag og er litt red:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...