Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Verokris : jeg startet i går, starter ikke på sprøytene før 23 aug.. Du er nå hakket foran meg gitt.. Første gang for dere??
hei igjen:) det er tredje faktisk.. første gang var vi i den runden der eggene ble ødelagt av dårlig olje..nå i mai ble jeg kjemisk gravid... og nå er jeg på 14 dagen m sprøyter..har fått influensa og eggene vokser saktere enn de trodde. Ble overstimulert på 125 og nå er jeg på 137,5 og det går treigt...uthenting mandag slik d ser ut nå, så nervene er på høykant:) går der da?:)

Fortsetter under...

Så spennende :) Hyggelig å ha noen på samme vei:) holder du til østlandet?
Verokris : jeg startet i går, starter ikke på sprøytene før 23 aug.. Du er nå hakket foran meg gitt.. Første gang for dere??
Jeg starter nok rundt 23 august på sprøyter også :-)

Hvordan går d m deg da? Klar til uttak snart?:)

Hei :) Såpass ja, dette er vårt 2 forsøk... Fikk ut 24 egg sist der 3 ble befruktet og 1 var sterkt nok og ingen på frys :/ Hadde 125ie sist, men nå kun 100ie.. Så skal på kontroll 31 august så får vite mer eksakt da :):)Gleder meg til oppstart i morgen på puregon...:):)

Hei :) Såpass ja, dette er vårt 2 forsøk... Fikk ut 24 egg sist der 3 ble befruktet og 1 var sterkt nok og ingen på frys :/ Hadde 125ie sist, men nå kun 100ie.. Så skal på kontroll 31 august så får vite mer eksakt da :):)Gleder meg til oppstart i morgen på puregon...:):)

så spennende:) masse lykke til, hold gjerne oss oppdatert her inne:) vi er nok mange i samme situasjon:) merkelig hele greiene synes jeg.. fikk 17 egg på første forsøk..kun to ble befruktet...også ødelagt..sist fikk de ut fem og kun ett ble befruktet...er så nervøs jeg er kvalm av hele greien...vil så gjerne ha lille hjertet vårt nå <3

Ser det er flere som har fått ut en del egg. Jeg fikk ut 22 egg sist. 12 ble befrukte, hvor et ble satt inn og 11 på frys. Etter et fersk og 4 frys så har vi fått ei nydelig frøken og er nå igang (snart) med søskenforsøk. Litt mindre doser denne gang enn 3 års siden.. :)

Det går vel fremover her. Litt trist i dag. begynte nesten å tro jeg var gravid på egenhånd og kunne slippe IVF. Kjente meg både kvalm, masse stikninger, løs mage osv. Mensen kom 1 dag forsent. Men nå har jeg begynt å få en blødning så ila et par timer er nok mensen i gang så da blir det vel start av sprøyter i morgen eller lørdag. Er veldig spent. Håper det går på første forsøk. Har bestemt meg for å prøve å sykmelde meg i rugeperioden. HAr en stressende jobb som jeg misstrives i så jeg innbiller meg selv at kroppen har det bedre i ro:-) hvordan går det med deg?

Annonse

Jeg skulle egentlig vært i gang med første forsøk for flere uker siden, men mensen ble så klart forsinket. Men endelig er den her, og jeg starter med første sprøyte i morgen. Siden jeg har PCOS skal jeg kun ha 75 IE Gonal-F i starten. Er så spent og nervøs!!

Håper jeg kan slå følge med dere her, føles egentlig ganske ensomt å være midt oppi dette uten at noen andre kjente forstår hva jeg går igjennom. Krysser fingrene for oss alle sammen :)

Første nesespray dag:) satse på at dette virke:) pyton å sprøyte ting opp i nesen:/ i de hele å få ting opp i nesen:/ eg har en sensitiv nese Hehe. Men må berre kjøre på:)

Hei søta :)

Uff, så kjedelig :( Tror kroppen gjør ett puss med oss denne tiden... Men du har startet på sprøyter? Når skal du på kontroll??? Startet på sprøytene i går og kontroll på fredagen:):)

Jeg er sykemeldt, hvert det siden oppstart på sprøyter... Men bare 70 %... Blir 100% fom fredag av.. Skal ikke stresse 1 meter... Skal gå denne gang...

Første IVF'en???

Det går vel fremover her. Litt trist i dag. begynte nesten å tro jeg var gravid på egenhånd og kunne slippe IVF. Kjente meg både kvalm, masse stikninger, løs mage osv. Mensen kom 1 dag forsent. Men nå har jeg begynt å få en blødning så ila et par timer er nok mensen i gang så da blir det vel start av sprøyter i morgen eller lørdag. Er veldig spent. Håper det går på første forsøk. Har bestemt meg for å prøve å sykmelde meg i rugeperioden. HAr en stressende jobb som jeg misstrives i så jeg innbiller meg selv at kroppen har det bedre i ro:-) hvordan går det med deg?

Hei søta :) Uff, så kjedelig :( Tror kroppen gjør ett puss med oss denne tiden... Men du har startet på sprøyter? Når skal du på kontroll??? Startet på sprøytene i går og kontroll på fredagen:):) Jeg er sykemeldt, hvert det siden oppstart på sprøyter... Men bare 70 %... Blir 100% fom fredag av.. Skal ikke stresse 1 meter... Skal gå denne gang... Første IVF'en???
Setter første sprøyte kl 20 i kveld. Skal på kontroll på tirsdag allerede. Formen har ikke vært helmaks. Var borte fra jobb både torsdag og fredag. Tror det er sykisk stress. Mye vondt i magen og litt små kvalm. Lurer faktisk på om jeg skal sykmelde meg på mandag til jeg er ferdig med uttak/innsett og rugetid. Tror det er bedre for meg å glemme jobb stress og slappe av. Det er første førsøket mitt hvis man ser bort fra avbrutt forsøk i mai. Var derfor heldig å fikk muligheten til kort regime siden det ble avbrutt forrige gang.

Jeg skal sette inn om en mnds tid:-) Begynt på primolut for å få mensen, så er det innsett av fryseegg om alt går som planlagt kanskje omkring den 20. september. Spennende tider, lenge siden jeg har vært i gamet nå, omtrent 4 år, så dette blir spennende:-)

Jeg sender deg heller en mld på PM vis ok i kveld? Kan vi

Jo fortsette der??

Hei søta :) Uff, så kjedelig :( Tror kroppen gjør ett puss med oss denne tiden... Men du har startet på sprøyter? Når skal du på kontroll??? Startet på sprøytene i går og kontroll på fredagen:):) Jeg er sykemeldt, hvert det siden oppstart på sprøyter... Men bare 70 %... Blir 100% fom fredag av.. Skal ikke stresse 1 meter... Skal gå denne gang... Første IVF'en???
Setter første sprøyte kl 20 i kveld. Skal på kontroll på tirsdag allerede. Formen har ikke vært helmaks. Var borte fra jobb både torsdag og fredag. Tror det er sykisk stress. Mye vondt i magen og litt små kvalm. Lurer faktisk på om jeg skal sykmelde meg på mandag til jeg er ferdig med uttak/innsett og rugetid. Tror det er bedre for meg å glemme jobb stress og slappe av. Det er første førsøket mitt hvis man ser bort fra avbrutt forsøk i mai. Var derfor heldig å fikk muligheten til kort regime siden det ble avbrutt forrige gang.

Jeg sender deg heller en mld på PM vis ok i kveld? Kan vi Jo fortsette der??
Er PM det samme som innboksen? Aldri brukt det før skjønner du:-) men send gjerne melding der:-)

Annonse

Jeg har antagelig uttak på mandag:-) var på kontroll i går og det så bra ut. skal på ny kontroll i morgen. Jeg har også begynt med orgalutran sprøyter. De liger jeg ikke å ta. Sprøytespissen glir ikke like lett gjennom huden som puregonpennen. Håper jeg ikke trenger for mange av de:-)

Så gøy at vi ligger så likt IdaPingPong! Du må ha masse lykke til på fredag. :) Jeg er kjempespent!

Jeg liker heller ikke Orgalutran Vizzy. Jeg tok første sprøyte i går og det var helt pyton! Så håper også jeg slipper for mange av dem. Skulle ønske de var likke lette å sette som pennene er!

Så gøy at vi ligger så likt IdaPingPong! Du må ha masse lykke til på fredag. :) Jeg er kjempespent! Jeg liker heller ikke Orgalutran Vizzy. Jeg tok første sprøyte i går og det var helt pyton! Så håper også jeg slipper for mange av dem. Skulle ønske de var likke lette å sette som pennene er!
Følger du bruksanvisningen etter punkt og prikke? Det står at man skal ta sprøyta litt ut for å sjekke om det kommer blod og hvis det gjør det så skal man kaste den og begynne på nytt?? Jeg bare setter sprøyta jeg.

eg og skulle ha egguttakk i veke 37 og idag eg skulle begynne på menopur men det blei ei problem siden eg fekk ikke period,var på UL igår og dei fant en 32mm cyste,no må eg vente en veke til,hvis eg får ikke mensen må dei punktere cyste .gruaaa meg noen som hadde sånne problem?kan det skje at eg må avbryte forsøk?1.ivf forsøk..skuffande

Hei alle sammen her kommer jeg og henger meg på tråden deres. Ønsker alle sammen lykke til med forsØket!

Er endelig klar for nytt forsØk og merker med meg selv at håpet om å lykkes er tent igjen. Det blir det femte fersk forsØket. Denne gangen skal vi bruke CFC i KØbenhavn. Har hatt ett forsØk der tidligere og ble gravid (men mistet i uke 10). Satser derfor på å lykkes denne gangen.

Var hos gynekologen i går på tredje syklusdag og alt så fint ut så jeg satte fØrste menopursprØyte denne dagen. Gynekologen kunne se ni eggposer på 6 mm. Nå må jeg sette menopur for å Øke stØrrelsen på disse. Har en kontroll på stimulasjonsdag åtte. Bruker å sette hormoner i 7-9 dager fØr det blir uttak. Det vil si uttak i uke 36 mest sannsynlig på torsdag eller fredag. Det vil si det blir en liten miniferie i KØbenhavn så jeg har noe å glede meg til fremover.

Kjenner nå at eggstokkene murrer og vokser, håper på egg med god kvalitet :) Vanligvis går ukene innmari fort, men

NÅ går de nesten ikke det hele tatt... Prøver og fylle dagene frem mot fredag da vi får vite om det er blitt noe egg eller ikke...

Ved forje forsøk så brukte jeg kun 1 suprecur ved behandlingen, men måtte kjøpe nr 2 nå... Lar ikke noe gå forbi meg, dette vil vi såååå inderlig... Fredag kl 13 så kommer dommen om det er noe egg...

Lykke til ladys :) Måtte september være mnd for å bli gravide ;)

Så gøy at vi ligger så likt IdaPingPong! Du må ha masse lykke til på fredag. :) Jeg er kjempespent! Jeg liker heller ikke Orgalutran Vizzy. Jeg tok første sprøyte i går og det var helt pyton! Så håper også jeg slipper for mange av dem. Skulle ønske de var likke lette å sette som pennene er!
Følger du bruksanvisningen etter punkt og prikke? Det står at man skal ta sprøyta litt ut for å sjekke om det kommer blod og hvis det gjør det så skal man kaste den og begynne på nytt?? Jeg bare setter sprøyta jeg.

Jeg setter (dvs tanta mi) setter den også bare uten å sjekke om det kommer blod. Jeg ringte klinikken i Haugesund for å spørre om det var nødvendig, da fikk jeg til svar at det var det ikke. Det er så liten sannsynlighet for å treffe en blodåre når du setter sprøyta i magen.

Sykepleieren jeg snakket med sa hun trodde firmaet som lager sprøytene har skrevet det i pakningsvedlegget bare for å beskytte seg mot evt. søksmål. Nesten på samme måte som det står advarsler når du kjøper en kopp kaffe om at innholdet er varmt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...