Gå til innhold

Noen som har mistet i 1.trimester uten å merke noe?

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg er litt overbekymret og hysterisk for det her.

Men er det mulig å miste uten å få blødninger eller merke noe som helst?

Har hatt minimalt med symptomer fra første dag, kun trøtt, litt ømme bryster og murringer innimellom.

Skal til legen imorra og er kjempestressa for at det skal være noe galt eller få vite at det ikke er noe der. Har ikke fått hørt hjerteslag eller sett noe på ultralyd enda og nå er jeg ca i uke 10.

Så hvis han ikke ser noe på utvendig ultralyd imorra tror jeg kanskje jeg skal be om å få innvendig(hvis jeg tør å gjøre det hos fastlegen min, er ikke så veldig begeistret for han sånn generelt).

Håper virkelig noen kan berolige meg :P Første gang jeg er gravid og ønsker virkelig at alt skal gå bra. Har ingen spontanaborter i familien fra før heller, så ingen i familien skjønner mine bekymringer.

Fortsetter under...

Det er ikke mulig å ha SA uten å blø. Det er mulig å ha MA uten å blø, men sjansene er ikke så veldig stor for det (husker ikke akkurat, men tror det er 15% sjanse for å abortere,, hvor SA er flest og MA ca 3%?).. Dette roet deg kanskje ikke ned, men det er et ærlig svar på det du lurte på.

MEN - det er mange gravide som ikke har symptomer i det hele tatt, eller ikke merker noe annet enn at mensen er borte eller at magen vokser etterhvert og spark når den tid kommer. Det er jo til og med noen som går i 9 mnd uten å vite at de er gravide, så at du ikke har så mange symptomer er ikke en grunn til bekymring i seg selv. De kan også variere masse i styrke fra dag til dag, alt er visstnok naturlig.

Lykke til!! :)

Tusen takk for optimistisk innlegg:) Sånne setter jeg virkelig pris på.

Bare en halvtime igjen til timen min nå, er så spent at jeg har knapt nok sovet i natt :P

Oppdaterer dere når timen min er over:)

Hei igjen folkens.

Ser ikke ut som jeg er like langt på vei som først antatt.

Ble hvertfall satt tilbake et par uker. Prøvde utvendig ul først, men der klarte han ikke å se noenting.

Så fikk jeg masa meg til innvendig. Legen min klarte ikke å se noe, så han måtte hente en annen som kunne litt mere om det.

Så da kunne han hvertfall se en fostersekk med innhold.

Det må vel hvertfall være et bra tegn. Hjerteslagene kunne de ikke høre en tror jeg. Han andre legen mente at jeg kanskje ikke var mere enn 5 uker. Og han andre satte meg tilbake til 8 uker. Så nå aner jeg ikke lenger. Skal tilbake 24.Juli for neste time og fikk satt opp ordninær ul hos gynokolog 20.august.

Da var det bare å smøre seg med tålmodighet og vente da:/

Kjipt å bli satt tilbake asså, nå er det enda lengre til uke 12.

Har doppler hjemme, men spørs når jeg kan finne hjerteslagene på den da:/

hei

Må bare komme med en komentar her ;D

Hvor sikker er du selv på datoen med 10 uker? Hvis du vet når du hadde eggløsning (og sex for den saks skyld) og den datoen

indikerer at du er 10 uke rpå vei, så er du mest sannsynlig det.

Med mitt første barn ble jeg satt mer enn 2 uker tilbake på første ultralyd i uke 10. Fikk ikke dette til å stemme pga visste når eggløsning var, men legen var helt sikker. På neste ul i uke 18 ble jeg skrudd mer enn 2 uker frem igjen, og endte på samme dato som terminkalkulatoren her inne hadde sagt i utgangspunktet! Fødslen min startet en dag etter termindato, så det stemte nok ganske bra ;D

Håper dette gjelder for deg også!

Annonse

Tingen er at jeg selv tror kanskje at jeg kun kan være 7 uker. Og det sa jeg til legen sist også, at jeg hadde el 15.Mai og at det var da jeg tror det klaffet. Men han mente at uansett regnes det fra første dag i sist mens, men jeg har jo hatt ustabile sykluser, så da skal det jo egentlig ikke regnes ut sånn.

Det som var mest frustrerende er at legene ikke klarte å se noe på ultralyden omtrent. De trodde de så en fostersekk med innhold, men fikk ikke pekt det ut for meg og de mistet bildet like fort som de fant det. Derfor har jeg nå bestilt time hos gynokologen neste uke som skal ta en ordentlig ul på meg og som kan bekrefte at jeg faktisk har noe liv inni meg. Forhåpentligvis får jeg høre hjerteslagene og se den lille prikken inni meg for første gang. Og kanskje få bekreftet hvor langt jeg er på vei. Da kan jeg hvertfall endelig slappe av.

Jeg har også vært til ul (pga blødning ) og blitt satt tilbake av gynekologen. Han kunne se at jeg var gravid, med svakt hjerte som banket. Han antar at jeg aborterer snart, men kunne selvfølgelig ikke være sikker!

skal tilbake om 14 dager for å finne ut om hva som egentlig skjer der inne.. da vil jeg være 9 uker på vei.

Uff Symbio, ikke moro å høre:/ Håper virkelig at legen din tok feil eller at hjertet begynner å banke sterkere slik at du får beholde spiren din. La oss vite hvordan det går, krysser alt jeg har for at alt går bra:) Klem

Hvis du har ustabil syklus og du hadde el 15 mai, skal det vel legges til 14 dager som tilsier første dag i siste mens? Som blir 1. Mai....? Jeg vet ikke altså, bare tenker høyt. Jeg har hvertfall fått det som dato for mens, selv om jeg har blødd både i april og mai. Er i dag 7+5.

Faktisk usikker på hvordan de regner det når jeg har ustabile sykluser. For når jeg tok testen 30 mai viste testen 1-2 uker. De fleste mener at det da skal plusses på 14 dager der og at jeg da var 3-4 uker. Og siden det da har det gått litt over 3 uker og jeg antar at jeg er ca 7+4. Men er ikke sikker i det hele tatt. Har fortsatt ikke fått sett tegn til liv på ul heller. Skal heldigvis til gynokolog på onsdag og håper at da får jeg se noe. Hadde litt blødninger igår kveld/natt, men ikke mere enn at det var litt rødt på papiret 2-3 ganger når jeg var på do, så stoppet det igjen. Er bare at jeg har så lite symptomer også så jeg bekymrer meg veldig. Syns de ømme puppene blant annet har forsvunnet nesten helt nå. Men er fortsatt trøtt og har hodepine. Noen som har opplevd blødninger, minimalt med symptomer og forsatt gravid?

Faktisk usikker på hvordan de regner det når jeg har ustabile sykluser. For når jeg tok testen 30 mai viste testen 1-2 uker. De fleste mener at det da skal plusses på 14 dager der og at jeg da var 3-4 uker. Og siden det da har det gått litt over 3 uker og jeg antar at jeg er ca 7+4. Men er ikke sikker i det hele tatt. Har fortsatt ikke fått sett tegn til liv på ul heller. Skal heldigvis til gynokolog på onsdag og håper at da får jeg se noe. Hadde litt blødninger igår kveld/natt, men ikke mere enn at det var litt rødt på papiret 2-3 ganger når jeg var på do, så stoppet det igjen. Er bare at jeg har så lite symptomer også så jeg bekymrer meg veldig. Syns de ømme puppene blant annet har forsvunnet nesten helt nå. Men er fortsatt trøtt og har hodepine. Noen som har opplevd blødninger, minimalt med symptomer og forsatt gravid?

Hmm, du har visst samme nøtt som jeg, bare at min digitale viste 3+ 30. Mai. Og gikk egentlig å ventet på eggløsning!

1. Juni blødde jeg, antagelig samme mengde dom du (virker det som) og dagen etterpå kom det en del grums..hadde godt med mensmurringer og vondt i korsryggen. Ble sendt til gynekolog, og ultalyden viste bare at jeg var gravid i livmoren med fostersekk. Skulle egentlig vært så langt på vei at jeg trodde jeg skulle få se et hjerte som banker. Neste ul viser svakt hjertebank og ble satt tilbake fra 8 uker til6+2... så nå er det lenge å vente til 5. Juli.

Men som svar på det du lurte på, ja jeg har blødd, og ja jeg har sett hjerte banke etter det, men hvordan ståa er nå, vet jeg ikke.

Annonse

Jeg ble satt tilbake 3 uker sist svangerskap og fødte en fin, frisk gutt ;) Denne gangen gikk det andre veien at det ble lenger enn forventet, men da var jeg ikke sikker på siste mens. Krysser fingrene for deg og håper alt går fint :)

Kom inn til gynekolog for hastetime idag. Hu kunne se at jeg hadde blødninger med ikke fra hva. Kunne se fosteret, men ikke hjerteslag. Så ifølge størrelsen på 2 mm kom hu fram til at jeg ikke kunne være mere enn 5+4 ca. Hjerteslag var for tidlig. Tok også blodprøve for å måle hcg og skal ta samme til onsdag for å sammenligne. Ny ul på mandag og da måtte det ha skjedd en utvikling, hvis ikke er det nok en MA. Hu ville ikke si noe sikkert ene eller andre veien, men utifra at jeg hadde el 15 mai og hadde sex både 15 og 20 mai + testet positivt med 1-2 uker 30.mai kunne det stemme ca med ukene og størrelse. Selv om hu trodde den skulle være litt større enn 2 mm. Hatt litt blødninger når jeg kom hjem nå og og litt igår kveld. Istad kom det også litt grums(oransje/brunt) og oransje/rødt blod. Har også litt murringer i magen, foran, på siden og i korsryggen. Og har også kommet litt mere og mørkere blod med litt små klumper. Måtte ta på bind for sikkerhetsskyld. Kjenner nå endel murringer i sidene, kjennes ut som verking i siden av bekkenet.

Fått beskjed om å holde meg i ro. Noe som helst sjans for at det fortsatt kan gå bra?

Jeg føler skikkelig, skikkelig med deg! Jeg vet akkurat hvordan du føler det nå, jeg hadde det sånn i mars. Den gangen gikk det ikke veien med meg, men jeg håper virkelig at det stemmer at du er så kort på vei (da ser man jo ikke noe hjerteaktivitet) og at du får en hyggelig overraskelse i neste uke. Jeg sender deg en kjempestor klem! :)

For at du ikke skal bli helt knust på mandag, så tror jeg du må forberede deg på at det kan gå galt. Og så får gleden heller bli desto større om det går ille. Jeg sier ikke det for å være negativ, men jeg må nok dessverre innrømme at det minner meg litt om min beskjed i mars og derfor får jeg dårlig følelse. (jeg var 11 uker og embryoet var 3mm, likevel måtte de vente en uke for å dobbeltsjekke) Jeg håper jeg tar feil!! Jeg har også lest historier her inne som er solskinnshistorier hvor det går bra!

Jeg vet hvilket ingenmannsland du befinner deg i akkurat nå, og det er ikke noe hyggelig sted. Selv om du skulle holde deg i ro, prøv å finn på noe så du slipper å tenke på det hele tiden, for da blir du gal.

Stoooor klem!

Kom inn til gynekolog for hastetime idag. Hu kunne se at jeg hadde blødninger med ikke fra hva. Kunne se fosteret, men ikke hjerteslag. Så ifølge størrelsen på 2 mm kom hu fram til at jeg ikke kunne være mere enn 5+4 ca. Hjerteslag var for tidlig. Tok også blodprøve for å måle hcg og skal ta samme til onsdag for å sammenligne. Ny ul på mandag og da måtte det ha skjedd en utvikling, hvis ikke er det nok en MA. Hu ville ikke si noe sikkert ene eller andre veien, men utifra at jeg hadde el 15 mai og hadde sex både 15 og 20 mai + testet positivt med 1-2 uker 30.mai kunne det stemme ca med ukene og størrelse. Selv om hu trodde den skulle være litt større enn 2 mm. Hatt litt blødninger når jeg kom hjem nå og og litt igår kveld. Istad kom det også litt grums(oransje/brunt) og oransje/rødt blod. Har også litt murringer i magen, foran, på siden og i korsryggen. Og har også kommet litt mere og mørkere blod med litt små klumper. Måtte ta på bind for sikkerhetsskyld. Kjenner nå endel murringer i sidene, kjennes ut som verking i siden av bekkenet.

Fått beskjed om å holde meg i ro. Noe som helst sjans for at det fortsatt kan gå bra?

Huff, jeg vet også hvordan du har det nå! Håper virkelig at både du og jeg får en positiv opplevelse på neste ul! Selvfølgelig er det en sjangse for at det går bra! Du er jo gravid enda! Men som hun forrige sier, er det greit å smøre seg et par lag pessimisme, for skuffelsen kan bli stor. Du må oppdatere hvordan det går videre! Ul på deg på mandag, og jeg på neste fredag.. lenge å vente!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...