tre håpefulle Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Ja.. Jordmor sa forrige uke at hodet var nedover. To leger sjekket også i dag før de tok ultralyden, begge enige om at hodet var ned, men de diskuterte og var usikre på hvor ryggen lå. "Så feil kan man ta",sa legen da han slo på ultralyd apparatet. Der satt snuppa med rumpa nedover.. =( Ikke nok med det, men under CTG så lå hun på guttepuls hele tiden.. Så skal se vi blir enda mer lurte nå når alle jenteklærne er vasket.. hehe.. Er i uke 34 nå.. Håper selvfølgelig på at hun snur seg før fødselen, men jeg har ikke noen god følelse på at det vil skje... Uff, har ikke lyst på setefødsel, men har enda mindre lyst på keisersnitt.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 Føler såååå med deg!! Her har har snuppa ligget i seteleie leeeenge, men la først merke til det i uke 31. Trodde en liten uke at hun hadde snudd seg, men på kontroll i går lå hun fortsatt med rumpa ned ( uke 36+2)!! Ble såååååå lei meg, og brukte hele gårsdagen på å grine!!! Skal på ny ultralyd 37+6, og deretter på samtale på sykehuset og oppsett av keisersnitt hvis hun ikke har snudd seg, noe jeg har lite tro på gitt så frustrerende at jeg ikke klarer kjenne hvilken vei hun ligger. Skal på akupunktur i morgen, og står på alle fire i sofaen med underarmene i gulvet når det er mye liv i magen. Ønsker meg heller ikke hverken setefødsel eller KS, så krysser fingre for at det ennå er håp!! Lykke til
Netti*** Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Gutten min snudde seg da jeg var akkurat 33 fullgåtte uker. Helt uten hjelp. Da hadde jeg og jordmor blitt enig om at det ble fødsel uansett. Har født 3 før så hun mente setefødsel skulle gå bra. Så ennå tid til mat jenta legger seg ned HI..
tre håpefulle Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2012 Ja, jeg håper og satser på hun snur seg.. =) Dette er mitt tredje barn, så en setefødsel skal nok gå bra. Jeg er ei lita jente da, 158 fra strømpelesten, men de kommer jo til å lyse bekkenet for å se.. Og slik jeg forstod på legen så er det viktig at barnet ikke er for lite også, ikke under 3500g forstod jeg?? fordi at rumpa skal være tykk nok til å bane vei for hodet.. Høres kanskje logisk ut, ja! =)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Håper lillejenta snur seg rundt snart Mine 2 første la seg tidlig i hodeleie, mens denne karen ventet "helt" til jeg bikket 33 uker Så ennå god tid Lykke til!
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 20. juni 2012 #6 Skrevet 20. juni 2012 Ja.. Jordmor sa forrige uke at hodet var nedover. To leger sjekket også i dag før de tok ultralyden, begge enige om at hodet var ned, men de diskuterte og var usikre på hvor ryggen lå. "Så feil kan man ta",sa legen da han slo på ultralyd apparatet. Der satt snuppa med rumpa nedover.. =( Ikke nok med det, men under CTG så lå hun på guttepuls hele tiden.. Så skal se vi blir enda mer lurte nå når alle jenteklærne er vasket.. hehe.. Er i uke 34 nå.. Håper selvfølgelig på at hun snur seg før fødselen, men jeg har ikke noen god følelse på at det vil skje... Uff, har ikke lyst på setefødsel, men har enda mindre lyst på keisersnitt. Hvor kjenner du hodet forresten? Jeg kjenner hodet helt nede ved navelen!!? Kan ikke fatte hvordan hun kan sitte med hodet så langt ned.
tre håpefulle Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2012 Ja.. Jordmor sa forrige uke at hodet var nedover. To leger sjekket også i dag før de tok ultralyden, begge enige om at hodet var ned, men de diskuterte og var usikre på hvor ryggen lå. "Så feil kan man ta",sa legen da han slo på ultralyd apparatet. Der satt snuppa med rumpa nedover.. =( Ikke nok med det, men under CTG så lå hun på guttepuls hele tiden.. Så skal se vi blir enda mer lurte nå når alle jenteklærne er vasket.. hehe.. Er i uke 34 nå.. Håper selvfølgelig på at hun snur seg før fødselen, men jeg har ikke noen god følelse på at det vil skje... Uff, har ikke lyst på setefødsel, men har enda mindre lyst på keisersnitt. Hvor kjenner du hodet forresten? Jeg kjenner hodet helt nede ved navelen!!? Kan ikke fatte hvordan hun kan sitte med hodet så langt ned. Det varierer veldig.. Noen ganger mer mot høyre siden, og av og til kjenner jeg hodet som en rund kul helt oppe under brystene.. Jeg har trodd ryggen lå mot høyre, men det har nok vært skuldrene og hodet når hun har lagt krum bøyd nedover.. utrolig at de kan ligge så bøyd =)
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 20. juni 2012 #8 Skrevet 20. juni 2012 Jeg blir helt sprø av dette. Nå har jeg fått det for meg at hun har snudd seg igjen, men hun kan jo ikke snu seg uten at jeg kjenner det GODT når hun er så stor?!? Hun har vel sikkert bare snudd seg med ryggen ut mot magen min da. Driver jo og står på alle fire og går til akupunktur for å få henne til å snu seg, men når skal man stoppe liksom når man ikke vet hvilken vei hun ligger!! Jeg tenker vel egentlig at når hun VIRKELIG snur seg så vil jeg merke det på måten hun beveger seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå