Gå til innhold

Koldtbord i bryllup??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er prisen kontra treretters middag f.eks?

Har man da dessertkoldtbord også?

Er det kjipt med koldtbord i bryllup syns dere?

Tenker såklart et oppgradert koldtbord med flere varmretter (ikke type gryterett) og masse sjømat..

Noen med erfaring eller meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er kjipt. Vi bruker buffeer i dåp (ikke koldtbord), da sitter man ikke ved bordet på samme måte, med mange taler og sånn. I et bryllup skal det være litt klasse, ikke sånn at man reiser seg og forsyner seg.. Blir bare forstyrrende! Etter MIN mening bør det være MINST en treretters middag. Så lager man kakebord etterpå, der kan det eventuelt stå flere godsaker enn kaker også..

Skrevet

Det var strengt, gojentemamma! Jeg synes et bryllup kan se ut akkurat slik brudeparet ønsker det. Klasse er ikke tre retter + kake; klasse er når noe er gjennomført med sjel og hjerte og egen stil!

Skrevet

Enig med Berta!

Et bryllup skal være slik BRUDEPARET vil ha det, ikke hvordan andre ønsker. Det er brudeparets dag, og deres privilegium å bestemme hvordan de vil ha det.

Gjestene bør være glade for at de er inviterte, og unne de som skal gifte seg den beste dagen de kan få og at den blir akkurat slik _de_ hadde drømt om.

Så får evt surmaga, misfornøyde og storforlangende gjester enten holde munn, eller la være å komme.

Skrevet

Synes koldtbord er en fin løsning når brudeparet ikke ønsker et stivt bryllup. Kuvertprisen blir nok omtrent den samme for maten, men man slipper unna med færre til servering..

Skrevet

Venninnen min hadde tapasbuffet da de giftet seg, og det synes jeg var både flott og originalt. Bidro til å gjøre hele selskapet litt mer avslappet og mindre stivt, og det var akkurat slik de ville ha det.

Masse god mat, faktisk er det vel den matopplevelsen jeg husker best fra alle de bryllup jeg har vært i!

Det ble en del billigere for dem også ja, men vet ikke eksakt hvor mye. Gå for koldtbord om dere ønsker det! :)

Skrevet

Jeg syns folk skal velge det de har lyst til selv. Jeg har vært i bryllup der vi fikk servert gryterett, salat og baguetter. Det var ett supert bryllup og det ble akkurat slik som brudeparet ønsket seg. Utebryllup med enkel og god mat, siden det var ute så kunne ikke maten bli så avangsert da måtte de heller hatt det inne og det var ikke noe de ønsket. Og de ville ha mat som de kunne sette rundt på bordene slik at folk kunne forsyne seg selv.

Men kakebordet var digert, det var en av tingene som var viktig for brudeparet.

Jeg jobber i butikk der vi lager koldtbord og vi lager veldig mye koldtbord til bryllup, så det er mange som har det.

Selv hadde jeg nok ikke valgt det, men det er av den enkle grunn at jeg ikke er noe glad i det.

Skrevet

Har vært i flere bryllup hvor det har vært tapas, buffet og koldtbord. Synes det er helt fint jeg, blir jo mer og mer vanlig nå. Synes kanskje det tradisjonelle koldtbordet var litt stusselig da det ikke var noe varm mat i det hele tatt. Synes brudeparet skal gjøre som de selv ønsker, det er jo tross alt deres dag!!

Skrevet

Har vært i flere bryllup hvor det har vært tapas, buffet og koldtbord. Synes det er helt fint jeg, blir jo mer og mer vanlig nå. Synes kanskje det tradisjonelle koldtbordet var litt stusselig da det ikke var noe varm mat i det hele tatt. Synes brudeparet skal gjøre som de selv ønsker, det er jo tross alt deres dag!!

Kult nick :-D

Gjest sandyBay1
Skrevet

Hadde en stiv 3 retters i første bryllupet mitt, mens nå 2 gang hadde vi buffè :) Litt sann casual, fordi vi giftet oss i syden og ville bare ha et selskap for familie og venner når vi kom hjem :)

Ingen klagde 1 gangen og ingen klagde nå :D

Skrevet

Det kommer an på hva slags bryllup man ønsker seg. 3(eller flere)-retters middag er mye mer høytidelig enn buffet hvor det nesten hele tiden noen som vandrer rundt for å forsyne seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...