Gå til innhold

Sover, sover og sover men er fortsatt trøtt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes det er så mange av dere damer her inne som har så mye energi og får gjort så mye. Skulle ønske jeg struttet av like mye energi og pågangsmot som dere. Jeg sover 12 timer hver natt og 2-3 timer hver dag og er fortsatt døds trøtt. Sitter nå å glipper med øya og fatter ikke hvordan det går ann. Er 100% sm fordi jeg er helt utkjørt, er i dårlig form og sliter med nye vondt i bekkenet, hadde ikke fiksa å jobbe dessverre :-( hvor får dere all energien fra???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er slik som deg! Sover mange timer på dagen de dagene sønnen min er i barnehagen. Men er fortsatt stup trøtt på kvelden. Sliter veldig med bekkenløsning, så det er begrenset hva jeg får gjort av husarbeid. Jeg føler meg ekstremt lat, men jeg tenker at kroppen virkelig trenger å lade batteriene før fødselen og barseltia. Vi får satse på at energien kommer når vi har fått kroppen vår tilbake! ;-)

Skrevet

Tiden går jo så tregt når man ikke gjør noen ting. Er jo blitt så ille at de dagene jeg skal til jordmor; lege eller noe så hyggelig som ut å spise lunsj med noen så gruer jeg meg for da rekker jeg jo ikke sove så mye som jeg pleier. Håper virkelig dette går over når jenta mi kommer, eller aner ikke jeg hvordan jeg skal komme igjennom nattamming.. Kan ikke huske at jeg var såååå trøtt når jeg gikk med førstemann. Heldigvis "bare" 6 uker igjen, selv om det akkurat nå føles uendelig lenge!

Skrevet

Det er som om dere beskriver min hverdag. Jeg har det på akuratt samme måten. Godt å høre at man ikke er alene ;)

Skrevet

Ja, tia går sakte... Heldigvis er jeg glad i å lese bøker så prøver og kose meg med det. Til uka skal mannen ha permisjon som han har spart fra forrige mann. Så da håper jeg dagene går litt fortere. Jeg sov nok like mye med førstemann også, og det er jeg glad for. Hadde en dramatisk fødsel og en baby som var på nyfødt intensiv i 8 dager. Så da ble det ikke mye hvile :-/

Skrevet

Jeg har også sovet på dagen hele svangerskapet og har tilbragt x antall kvelder i fosterstilling på sofaen etter å ha hentet lillemann i bhg og laget middag hjemme. Også 100% sykemeldt.

Jeg har dratt den så langt at jeg har gått til healer flere ganger for å forsøke å bli bedre, og bedt vedkommende bruke "det 3 øyet" for å se om jeg kommer til å bli frisk igjen etter fødslen, dvs få tilbake normalt energinivå... men til slutt blir det lave energinivået normaltilstanden, og man kan nærmest ikke huske hvordan det var å være frisk.

Du får tenke på hun irriterende lille rødtoppen Annie, som synger "Deeeeeeeet kommer en dag i mooooooorgen" ... livet står dessverre litt på vent til babyene våre er født, men en_vakker_dag dag er du deg selv igjen.

Det jeg dagdrømmer om er hvor fint det skal bli når babyen er født, jeg er tynn igjen, og hvordan mannen min blir svimeslått av overraskelse over mitt høye energinivå, hvor mye jeg får utrettet i huset, hvor god middag jeg lager, hvor lange turer jeg går, og hvor utrolig blid og hyggelig kone han har - håpet er at han helt glemmer det tjukke takraset som lå og sov på sofaen i 9 måneder ;)

Skrevet

Gud, hvor deilig det e å høre at flere har det som meg!!!

Forferdelig å ikke ha energi til å gjøre ting man vil å stille masse opp for de anndre barna i huset!!

Gubben e heldigvis forståelsesfull.. Mer enn meg faktisk!!

Så det er vel bare å holde ut de siste seks ukene og håpe på MASSE energi me nytt gull!! :)

Skrevet

Tror nok det er mange som overdriver litt når de meddeler overskuddsnivået:p (Jeg prøver ikke å fornærme noen her!:P)

Jeg har enkelte dager der formen er på topp. Våkner tildels uthvilt, spiser godt, støvsuger og vasker eller har andre aktiviteter som skal gjennomføres. Dagen etter kan jeg sove lenge og knapt orke å kle på meg før mannen min kommer hjem fra jobb:p

En ting jeg har merket i det siste er at det er lurt for meg å ha et formål med dagen. Lage seg planer og avtaler med andre. Til eksempel: Avtal å gå tur med en venninne, dra på kafe, inviter noen til lunsj hjemme hos deg osv.

Gjøre litt ting på dagen som betyr at du må opp av sofan og gjøre en insats. Ofte blir man bare latere av å slappe av hele tiden. Det er iallefall min erfaring.

Det er så klart lov til å ikke ha energi hver dag!

Ellers vil jeg tipse deg om å få sjekket jernlagrene dine hos legen. Mistenker at underskudd av jern har en finger med i spillet hos meg!

Så, prøv å finne noe å fylle dagene med, så skal du se at energien din kanskje stiger bittelitt!

I dag har jeg uffet og okket meg opp av sengen kl. 08.00 (to timer før jeg vanligvis våkner!!!!!!:D) Jeg skal på "Ammeskole" i Tromsø. Meget spent, og veldig glad for at jeg har noe å fylle denne regnfylte og kalde dagen med!

Håper du får en flott dag!!!

Skrevet

Jepp, dette var meg for noen uker tilbake. Hadde det sånn lenge.

I starten, etter at jeg ble 100% sykemeldt, kunne jeg sove nesten hele dagen på sofaen. Jeg bare lå der og gruet meg til mann og barn skulle komme hjem, for det innebar at jeg måtte ihvertfall få unna littegranne husarbeid, og lage middag til de kom. Tok blodprøver, men alle verdiene var helt fine. Det var så ille at jeg lurte på om det var noe galt med stoffskiftet mitt. Men det var det altså ikke. Sakte, men sikkert ble det bedre, har hatt litt tilbakefall innimellom.

Men et tips til alle andre som har null energi og sover veldig mye: akupunktur kan hjelpe. Etter at jeg begynte med akupunktur i midten av mai, har energinivået vært tilnærmet normalt, med kun noen få sovedager her og der. Blir fort sliten, men det kan jeg regulere med å hvile nok og ikke gjøre for mye på en dag. Da jeg virkelig var slapp, var det som om hvilingen ikke hjalp det grann, jeg var like slapp og trøtt hele tiden.

Dette er veldig frustrerende, spesielt når man har mange ting man skulle ha fått i stand før babyen kommer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...