Taibinato Skrevet 19. juni 2012 #1 Skrevet 19. juni 2012 Satt og leste om uka "mi" (uke 37) på nettet, og denne siden dukket opp: http://www.klikk.no/...53-3-trimester/ Sitat: "Syns du at det over litt tid er mye mer spark, eller mye mindre, ringer du til jordmor eller fastlege og får time den dagen." Jeg skjønner den med lite spark, men hva er greia med mye spark? Kan det bli for mye? Og hva er det egentlig de er redde for at har skjedd/skal skje hvis det er "mye mer spark" ?
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Satt og leste om uka "mi" (uke 37) på nettet, og denne siden dukket opp: http://www.klikk.no/...53-3-trimester/ Sitat: "Syns du at det over litt tid er mye mer spark, eller mye mindre, ringer du til jordmor eller fastlege og får time den dagen." Jeg skjønner den med lite spark, men hva er greia med mye spark? Kan det bli for mye? Og hva er det egentlig de er redde for at har skjedd/skal skje hvis det er "mye mer spark" ? Ehhh. What?! For mye spark?? Jeg kommenterte nemlig det på jobben i dag at jeg synes aldri ho har vært så aktiv som den siste tiden, 36+3 i dag. Kanskje det er et tegn på at babyen er stressa? Det er vel ikke bra det heller?
Taibinato Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2012 Jeg stusser jeg også. For jeg har hatt dager hvor jeg har sagt til mannen min at babyen har vært helt turbo inni der. Dager hvor han omtrent har styra fra morgen til kveld... Spørsmålet er jo om dette er ENDA en av de tingene man skal være hysterisk førstegangsfødende overfor? Dog er dette første gangen jeg har hørt om det men....
Veslepus86 Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Da burde jeg være skikkelig bekymret, hvis det stemmer. Vesla mi er utrolig aktiv fra morgen til kveld. Er ikke lange pauser mellom hver gang hun sparker/beveger seg. Eks i dag, har hun styrt på nesten i hele dag.
Milliun Skrevet 20. juni 2012 #6 Skrevet 20. juni 2012 Jeg er nå 60 % sykemeldt og merker stor forskjell på babyen aktivitet de dagene jeg er på jobb og ikke. På grunn av søvnvansker blir jeg nok litt stressa de nettene jeg vet jeg skal på jobb og sover enda dårligere/mindre. Jeg kjenner like mye liv hver dag, men aktiviteten føles som sagt annerledes. De dagene jeg jobber får jeg mye kynnere og bevegelsene til den lille føles nesten litt voldsomme, og hun bruker lang tid etter jobb på å roe seg ned. De dagene jeg har fri romsterer hun rolig rundt titt og ofte, men ikke sånn at det føles ubehagelig. Jeg opplever det litt som en protest fra hennes side de dagene jeg jobber, men det kan jo være noe jeg innbiller meg..
Taibinato Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2012 Hmm.. Jeg er student og har styrt dagene mine selv siden jeg ble gravid, så har tatt veeeeldig hensyn til mine egne behov. Men kanskje det er der det ligger, som 3 prinser prins- esse på vei også sier - at dersom det er mye liv så er barnet stressa?!
Veslepus86 Skrevet 20. juni 2012 #8 Skrevet 20. juni 2012 Jeg er 100% sykmeldt, men vesla er nesten like aktiv uansett. Hun er mye roligere når jeg er aktiv. Hvis jeg holder på litt her hjemme, men med en gang jeg setter meg ned for å slappe av, så begynner hun. Så tror ikke direkte at barnet er stressa. For jeg kjenner mest og hun er mest aktiv når jeg er rolig.
Kosemosepose Skrevet 20. juni 2012 #9 Skrevet 20. juni 2012 Ikke måte på hva vi skal bekymre oss over... min krabat er veldig aktiv for tiden -mest på dagtid når jeg sitter/ligger. Men var på ul i går og alt så bra ut... legen så at han "pustet" og sa at det betyr at han har det bra - hvis de ikke har det godt, bruker de ikke energi på pustebevegelser...
Taibinato Skrevet 20. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2012 Ikke måte på hva vi skal bekymre oss over... min krabat er veldig aktiv for tiden -mest på dagtid når jeg sitter/ligger. Men var på ul i går og alt så bra ut... legen så at han "pustet" og sa at det betyr at han har det bra - hvis de ikke har det godt, bruker de ikke energi på pustebevegelser... Nei, ikke sant. Er det ikke det ene, så er det det andre. For mye liv, for lite liv, annerledes liv... Er det rart vi blir stressa?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå