Gå til innhold

Ang seteleie og KS samtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som noen kanskje fikk med seg i går, var jeg på kontroll og har fortsatt en tulle i seteleie 36+2.

Jordmor skulle da i ferie til uken, så jeg fikk time hos en annen jordmor for å sjekke leie uke 37+6(!) dette er en fredag,, OGSå skal jeg henvises til samtale om keisersnitt, noe som vil si at jeg tidligst kommer inn til samtale og evt. oppsett av planlagt KS uken etter, da er jeg altså i uke 38 +++, og ser vel ikke helt for meg at jeg da får KS samme uke?!?! Noe som igjen vil si at KS vil bli i uke 39++! Blir helt stressa av dette. I tillegg vil jo det være midt i fellesferie osv.

Når ble dere andre hvis dere har tatt KS, henvist til samtale på sykehus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille har stort sett ligget i seteleie og tverrleie så og si hele veien. Hun har ikke lagt seg til noen vei enda, romsterer fremdeles masse rundt og jeg aner stort sett ikke hvordan hun ligger (kjenner det jo på tvers innimellom). Jeg skal skal sjekke leie neste gang 36+5, men aner ikke prosessen etter det. Men så lenge hun snur på seg med jevne mellomrom så kan hun jo fremdeles legge seg riktig før fødsel.

Men om fødselen din starter så tar de deg vel inn med en gang og sjekker leie umiddelbart for å se? I alle fall sånn jeg har forstått at det vil være om jeg går i fødsel nå. At man sier fra at det kan være seteleie med en gang man kjenner at det er noe på gang, og så sjekker de og tar evt. keisersnitt da om det er behov.

Skrevet

At det er fellesferie tror jeg forøvrig ikke er så veldig farlig, babyene kommer jo uansett når de kommer så fødeavdelingene må ha tilstrekkelig bemanning uavhengig av ferie.

Skrevet

Forstår at du blir stressa av det!

Er selv 37+6 på vei med en tulle i seteleie som ikke kommer til å snu seg. Var på sykehuset da jeg var 36+5 til samtale og har fortsatt ikke fått noe dato for hverken ny samtale eller KS. Har fått beskjed om å ringe sykehuset på torsdag, er da 38+1 og må ikke regne med keisersnitt før tidligst mot slutten av neste uke. Det er tydelig at sykehusene ikke stresser noe med dette, men det er jo slitsomt for oss som bare går og venter!

Håper det ordner seg for deg slik at du får en løsning snart. Vet hvordan det er å gå og lure...

Skrevet

Jeg har to ulike ultralydterminer, en tatt i 12 uke og en tatt i 18 uke. De er 14 dager fra hverandre. Keisersnittet ble avtalt dagen etter den første ultralydterminen. På grunn av usikkerhet fikk jeg beskjed om å reise på sykehus med en gang noe evt skjedde, og så ville de ta keisersnitt umiddelbart. Man får altså keisersnitt selv om fødselen starter.

Skrevet

Hvordan har det gått med deg?

Her gikk vannet på dagen 38 uker på vei, i det jeg skulle legge meg på kvelden. Da var det bare å ringe ambulanse og prinsessa var ute en time etter at jeg ble henta hjemme. Alt gikk fort, det ble hastekeisersnitt, men det gikk veldig fint :)

Håper du har fått noen svar nå og slipper å bli overraska sånn som meg! Hadde fått svangerskapsforgiftning viste det seg, så kan vel kanskje være derfor fødselen kom i gang før termin..

LYKKE TIL! :)

Skrevet

Hvordan har det gått med deg?

Her gikk vannet på dagen 38 uker på vei, i det jeg skulle legge meg på kvelden. Da var det bare å ringe ambulanse og prinsessa var ute en time etter at jeg ble henta hjemme. Alt gikk fort, det ble hastekeisersnitt, men det gikk veldig fint :)

Håper du har fått noen svar nå og slipper å bli overraska sånn som meg! Hadde fått svangerskapsforgiftning viste det seg, så kan vel kanskje være derfor fødselen kom i gang før termin..

LYKKE TIL! :)

Huffameg! Du hadde seteleie og? Det er noe sånt jeg er litt redd for. Så bra at det gikk bra! Har hatt keisersnitt før og synes det var et smerteh%#*

Men så deilig å bli ferdig to uker før termin! Jeg er uke 37+2 og skal på ny ul på fredag, deretter evt samtale på sykehuset. Ho snur seg no voldsomt inni der for tiden, så er ikke festet, men snur seg bare i forskjellige seteleie stillinger så vidt jeg kan kjenne.

Lykke til med babybildene :)

Skrevet

Ehhhh babytiden skulle det være :)

Skrevet

Takk for det :)

Det var seteleie her også ja. Hun lå med et bein opp og satt på huk med det andre ned. Hodet stod stadig ut av magen rett over navlen :D Det var mye snurring her også, men hun hadde begynt å sette seg ned i bekkenet fikk jeg vite, så snuing ville være umulig.

Håper minien din snur seg og at du slipper gå gjennom det en gang til :) Spennende dette!!

Skrevet

Takk for det :)

Det var seteleie her også ja. Hun lå med et bein opp og satt på huk med det andre ned. Hodet stod stadig ut av magen rett over navlen :D Det var mye snurring her også, men hun hadde begynt å sette seg ned i bekkenet fikk jeg vite, så snuing ville være umulig.

Håper minien din snur seg og at du slipper gå gjennom det en gang til :) Spennende dette!!

Akkurat sånn er det her og, hodet stikker støtt ut rett ved navelen, ganske ubehagelig faktisk. Jeg tror lite på at ho kommer til å snu seg, så jeg håper på å raskt komme i form etter KS. Lite romantisk måte å føde på altså , å ligge på et operasjonsbord, sørger litt over det. Misunnelig på at du er ferdig gitt. Uke 38 passer fint å føde, da slipper man å gå så lei :)

Skrevet
Som noen kanskje fikk med seg i går, var jeg på kontroll og har fortsatt en tulle i seteleie 36+2. Jordmor skulle da i ferie til uken, så jeg fikk time hos en annen jordmor for å sjekke leie uke 37+6(!) dette er en fredag,, OGSå skal jeg henvises til samtale om keisersnitt, noe som vil si at jeg tidligst kommer inn til samtale og evt. oppsett av planlagt KS uken etter, da er jeg altså i uke 38 +++, og ser vel ikke helt for meg at jeg da får KS samme uke?!?! Noe som igjen vil si at KS vil bli i uke 39++! Blir helt stressa av dette. I tillegg vil jo det være midt i fellesferie osv. Når ble dere andre hvis dere har tatt KS, henvist til samtale på sykehus?

Med jenta mi var vi på vending, når hun nekta å snu seg fikk vi beskjed om å dra jæm å sove å nyte vår siste dag alene, for dagen etter der igjenn skulle hun ut med keisersnitt, så det kan gå ganske fort:)

Skrevet
Takk for det :) Det var seteleie her også ja. Hun lå med et bein opp og satt på huk med det andre ned. Hodet stod stadig ut av magen rett over navlen :D Det var mye snurring her også, men hun hadde begynt å sette seg ned i bekkenet fikk jeg vite, så snuing ville være umulig. Håper minien din snur seg og at du slipper gå gjennom det en gang til :) Spennende dette!!
Akkurat sånn er det her og, hodet stikker støtt ut rett ved navelen, ganske ubehagelig faktisk. Jeg tror lite på at ho kommer til å snu seg, så jeg håper på å raskt komme i form etter KS. Lite romantisk måte å føde på altså , å ligge på et operasjonsbord, sørger litt over det. Misunnelig på at du er ferdig gitt. Uke 38 passer fint å føde, da slipper man å gå så lei :)

For min del gikk det hele så fort, og plutselig hadde jeg prinsessa på brystet :) I dag er det 6 dager siden operasjonen og jeg er i farta allerede. Første tur opp av sykehussenga var helt forferdelig, men fikk rikelig med smertestillende på sykehuset og dagene gikk veldig fort. Nå nyter vi dagene hjemme :) En setefødsel var veldig lite fristende for meg, og i ettertid har jeg fått vite at det ikke ville gått uansett. Da er det helt greit å vite at jeg ikke hadde noe alternativ og at hun kom ut på tryggest mulig måte =)

Om ikke lenge får du hilse på jenta di og forhåpentligvis kommer du også fort i farta!

Skrevet
Takk for det :) Det var seteleie her også ja. Hun lå med et bein opp og satt på huk med det andre ned. Hodet stod stadig ut av magen rett over navlen :D Det var mye snurring her også, men hun hadde begynt å sette seg ned i bekkenet fikk jeg vite, så snuing ville være umulig. Håper minien din snur seg og at du slipper gå gjennom det en gang til :) Spennende dette!!

For min del gikk det hele så fort, og plutselig hadde jeg prinsessa på brystet :) I dag er det 6 dager siden operasjonen og jeg er i farta allerede. Første tur opp av sykehussenga var helt forferdelig, men fikk rikelig med smertestillende på sykehuset og dagene gikk veldig fort. Nå nyter vi dagene hjemme :) En setefødsel var veldig lite fristende for meg, og i ettertid har jeg fått vite at det ikke ville gått uansett. Da er det helt greit å vite at jeg ikke hadde noe alternativ og at hun kom ut på tryggest mulig måte =)

Om ikke lenge får du hilse på jenta di og forhåpentligvis kommer du også fort i farta!

Ja, ut må hun jo på ett eller annet vis :) ikke lenge igjen, føles helt surrealistisk at det skal komme en liten Jentebaby i familien.

Keisersnittet ditt hørtes jo fantastisk ut, håper jeg er i farta like raskt dersom det blir KS her.

Skrevet

Jeg var til samtale om keisersnitt eller setefødsel i uke 38+3. Fikk beskjed om at keisersnittet burde utføres så nær termin som mulig, pluss/minus 2 dager fra termin, da det er best for barnet og ev. pusteproblemer. Keisersnitt ble innvilget og jeg fikk time i uke 39+3 (da det var nærmeste ledige time iforhold til min termin). Var til sjekk 39+1, fortsatt seteleie, ingen tror babyen vil snu seg nå, har ligget i seteleie i over 2 mnd. I går var altså dagen for keisersnitt og vi ble lagt inn på sykehuset. Et par timer før snittet skulle utføres sjekkes leie nok en gang. Tror dere ikke luringen har snudd seg til hodeleie! Keisersnitt ble avlyst og det bar hjem igjen. Så nå sitter jeg her da, med babyen fortsatt i magen, forhåpentligvis fortsatt i hodeleie.... 6 dager til termin...

Så det er faktisk mulig at babyen snur seg veldig sent, selv om ingen tror det er mulig, selv om den har ligget i seteleie i månedsvis.... Nå skal det sies at jeg er andregangsfødende, det er vel litt større sjans hos oss at de snur seg på slutten. Alle sier at du vil merke det om den snur seg så sent, men nei.. jeg merket ingen ting... ingen voldsomme bevegelser eller romsteringer...

Skrevet

Jeg var til samtale om keisersnitt eller setefødsel i uke 38+3. Fikk beskjed om at keisersnittet burde utføres så nær termin som mulig, pluss/minus 2 dager fra termin, da det er best for barnet og ev. pusteproblemer. Keisersnitt ble innvilget og jeg fikk time i uke 39+3 (da det var nærmeste ledige time iforhold til min termin). Var til sjekk 39+1, fortsatt seteleie, ingen tror babyen vil snu seg nå, har ligget i seteleie i over 2 mnd. I går var altså dagen for keisersnitt og vi ble lagt inn på sykehuset. Et par timer før snittet skulle utføres sjekkes leie nok en gang. Tror dere ikke luringen har snudd seg til hodeleie! Keisersnitt ble avlyst og det bar hjem igjen. Så nå sitter jeg her da, med babyen fortsatt i magen, forhåpentligvis fortsatt i hodeleie.... 6 dager til termin...

Så det er faktisk mulig at babyen snur seg veldig sent, selv om ingen tror det er mulig, selv om den har ligget i seteleie i månedsvis.... Nå skal det sies at jeg er andregangsfødende, det er vel litt større sjans hos oss at de snur seg på slutten. Alle sier at du vil merke det om den snur seg så sent, men nei.. jeg merket ingen ting... ingen voldsomme bevegelser eller romsteringer...

Ååååhhh så flott!! Kam tenke meg du ble glad?!? Har tenkt at jeg går gladelig en uke over, bare jeg får vanlig fødsel!! Jeg har liksom og tenkt at jeg må kjenne det når/hvis ho snur seg. Men kjente du ikke forskjell på spark/ bevegelser og kroppsdeler inni magen?

Skrevet

Skjønner du blir stressa av det, men som regel tar de ikke ks før i uke 39 - sånn normalt sett iallefall. Så da rekker du det fint, selv om det blir mye mas på slutten. Og skulle det skje noe før den tid, går nok det helt fint også, du får haste ks, og på sykehuset vet legene det de trenger å vite om deg for å gjennomføre dette perfekt regner jeg med. Lykke til!

Skrevet
Jeg var til samtale om keisersnitt eller setefødsel i uke 38+3. Fikk beskjed om at keisersnittet burde utføres så nær termin som mulig, pluss/minus 2 dager fra termin, da det er best for barnet og ev. pusteproblemer. Keisersnitt ble innvilget og jeg fikk time i uke 39+3 (da det var nærmeste ledige time iforhold til min termin). Var til sjekk 39+1, fortsatt seteleie, ingen tror babyen vil snu seg nå, har ligget i seteleie i over 2 mnd. I går var altså dagen for keisersnitt og vi ble lagt inn på sykehuset. Et par timer før snittet skulle utføres sjekkes leie nok en gang. Tror dere ikke luringen har snudd seg til hodeleie! Keisersnitt ble avlyst og det bar hjem igjen. Så nå sitter jeg her da, med babyen fortsatt i magen, forhåpentligvis fortsatt i hodeleie.... 6 dager til termin... Så det er faktisk mulig at babyen snur seg veldig sent, selv om ingen tror det er mulig, selv om den har ligget i seteleie i månedsvis.... Nå skal det sies at jeg er andregangsfødende, det er vel litt større sjans hos oss at de snur seg på slutten. Alle sier at du vil merke det om den snur seg så sent, men nei.. jeg merket ingen ting... ingen voldsomme bevegelser eller romsteringer...
ååååhhh så flott!! Kam tenke meg du ble glad?!? Har tenkt at jeg går gladelig en uke over, bare jeg får vanlig fødsel!! Jeg har liksom og tenkt at jeg må kjenne det når/hvis ho snur seg. Men kjente du ikke forskjell på spark/ bevegelser og kroppsdeler inni magen?

Jeg er kjempe glad!

Luringen må ha snudd seg på sykehuset, i siste liten liksom. Når jeg virkelig kjenner etter, så er det nok andre bevegelser i dag enn det var i går før han snudde seg. Kjenner noe mer aktivitet ved navelen, tidligere har det vært mer ned mot hoftekulene mine og blæra. Babyen har hele tiden ligget med ganske strake ben, føttene opp mot ansiktet, så den ligger nok slik ennå, så jeg kjenner fortsatt noe aktivitet langt nede slik som før. Armene er jo også der nede nå, så jeg synes det er fryktelig vanskelig å kjenne forskjell. Hvis jeg kjenner på magen føles den kanskje ikke så hard øverst, der hodet lå før liksom... men som sagt jeg synes det er fryktelig vanskelig å kjenne forskjell...

Skrevet
Jeg var til samtale om keisersnitt eller setefødsel i uke 38+3. Fikk beskjed om at keisersnittet burde utføres så nær termin som mulig, pluss/minus 2 dager fra termin, da det er best for barnet og ev. pusteproblemer. Keisersnitt ble innvilget og jeg fikk time i uke 39+3 (da det var nærmeste ledige time iforhold til min termin). Var til sjekk 39+1, fortsatt seteleie, ingen tror babyen vil snu seg nå, har ligget i seteleie i over 2 mnd. I går var altså dagen for keisersnitt og vi ble lagt inn på sykehuset. Et par timer før snittet skulle utføres sjekkes leie nok en gang. Tror dere ikke luringen har snudd seg til hodeleie! Keisersnitt ble avlyst og det bar hjem igjen. Så nå sitter jeg her da, med babyen fortsatt i magen, forhåpentligvis fortsatt i hodeleie.... 6 dager til termin... Så det er faktisk mulig at babyen snur seg veldig sent, selv om ingen tror det er mulig, selv om den har ligget i seteleie i månedsvis.... Nå skal det sies at jeg er andregangsfødende, det er vel litt større sjans hos oss at de snur seg på slutten. Alle sier at du vil merke det om den snur seg så sent, men nei.. jeg merket ingen ting... ingen voldsomme bevegelser eller romsteringer...
ååååhhh så flott!! Kam tenke meg du ble glad?!? Har tenkt at jeg går gladelig en uke over, bare jeg får vanlig fødsel!! Jeg har liksom og tenkt at jeg må kjenne det når/hvis ho snur seg. Men kjente du ikke forskjell på spark/ bevegelser og kroppsdeler inni magen?

Jeg er kjempe glad!

Luringen må ha snudd seg på sykehuset, i siste liten liksom. Når jeg virkelig kjenner etter, så er det nok andre bevegelser i dag enn det var i går før han snudde seg. Kjenner noe mer aktivitet ved navelen, tidligere har det vært mer ned mot hoftekulene mine og blæra. Babyen har hele tiden ligget med ganske strake ben, føttene opp mot ansiktet, så den ligger nok slik ennå, så jeg kjenner fortsatt noe aktivitet langt nede slik som før. Armene er jo også der nede nå, så jeg synes det er fryktelig vanskelig å kjenne forskjell. Hvis jeg kjenner på magen føles den kanskje ikke så hard øverst, der hodet lå før liksom... men som sagt jeg synes det er fryktelig vanskelig å kjenne forskjell...

Helt fantastisk. Såååå misunnelig. Mi ligger ganske likt som din, bena opp langs kroppen, så vanskelig å kjenne

Skrevet
Jeg er kjempe glad! Luringen må ha snudd seg på sykehuset, i siste liten liksom. Når jeg virkelig kjenner etter, så er det nok andre bevegelser i dag enn det var i går før han snudde seg. Kjenner noe mer aktivitet ved navelen, tidligere har det vært mer ned mot hoftekulene mine og blæra. Babyen har hele tiden ligget med ganske strake ben, føttene opp mot ansiktet, så den ligger nok slik ennå, så jeg kjenner fortsatt noe aktivitet langt nede slik som før. Armene er jo også der nede nå, så jeg synes det er fryktelig vanskelig å kjenne forskjell. Hvis jeg kjenner på magen føles den kanskje ikke så hard øverst, der hodet lå før liksom... men som sagt jeg synes det er fryktelig vanskelig å kjenne forskjell...
Helt fantastisk. Såååå misunnelig. Mi ligger ganske likt som din, bena opp langs kroppen, så vanskelig å kjenne

Krysser fingrene for deg! Håper din baby vil snu seg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...