Gå til innhold

Hva trenger jeg å ta med meg til Nav?

Anbefalte innlegg

Jeg skal på min første ordniære UL i morgen, og tenkte da gå innom hovedkontoret til NAV på vei hjem for å levere sykemeldt ang sykepenger, og da samtidig søke foreldrepenger og alt annet jeg kan søke på.

Lurer litt på hva jeg trenger av papirer?

Vet at jeg trenger papirer fra legen, men det får jeg jo i morgen.

Trenger jeg kontoutskrifter for 3 siste mnd osv?

Lønnslipper?

Jeg er virkelig blank.

Fortsetter under...

Slapp heilt av. Du trenger ikkje søke enda, for dei skal ha bekreftelse på termindato som er fylt ut av lege eller jordmor etter uke 28.

Eg fylte ut skjema fra nett og sendte inn søknad i mi uke 31

åh.. Trodde det var fra etter uke 18 jeg.-.. Men daså! Da vet jeg det, hehe

Annonse

Var på NAV i går :) trengte da å ha med info om lønn/inntekt siste 10 månedene før termin (som da for meg er fra Nov 11 til Sept 12, da jeg har termin i september). Man må å ha med lege erklæring på termin, etter uke 26(i min kommune, tror dette variere fra kommune til kommune) :) Mer enn dette trengte ikke jeg da jeg skulle søke om foreldre penger her jeg bor hvertfall ;)

Dessuten var ikke intekt opplysninger så nøyaktig, jeg skrev alt på ca, siden jeg hadde variert veldig i arbeid, da jeg før jobba 100% med lærlinglønn og nå 80% med vanlig lønn... Dette hadde da egentlig ikke noe å si ettersom de regner lønn ut fra den info de får fra arbeidsgiveren din :)

Endret av Kulaa

Var på NAV i går :) trengte da å ha med info om lønn/inntekt siste 10 månedene før termin (som da for meg er fra Nov 11 til Sept 12, da jeg har termin i september). Man må å ha med lege erklæring på termin, etter uke 26(i min kommune, tror dette variere fra kommune til kommune) :) Mer enn dette trengte ikke jeg da jeg skulle søke om foreldre penger her jeg bor hvertfall ;)

Dessuten var ikke intekt opplysninger så nøyaktig, jeg skrev alt på ca, siden jeg hadde variert veldig i arbeid, da jeg før jobba 100% med lærlinglønn og nå 80% med vanlig lønn... Dette hadde da egentlig ikke noe å si ettersom de regner lønn ut fra den info de får fra arbeidsgiveren din :)

Okei:D Takk

Og sykemelding skal du egentlig levere til sjefen, så skal han ordne resten..

Jeg fikk beskjed av min sjefen om å levere sykemelding selv, men de på NAV sa at dette var det arbeidsgiver som skal sende inn!!!

Så fikk jeg et skjema om inntekt osv som måtte fylles ut. Dette skal også arbeidsgiver ordne. Blir bare rot om man gjør det selv. Var fram og tilbake til NAV flere ganger.

Og fikser ikke sjefen dette så er det noe galt med han. Jeg ble ganske sur på min sjef, og til slutt ble det ordna opp :)

Slapp heilt av. Du trenger ikkje søke enda, for dei skal ha bekreftelse på termindato som er fylt ut av lege eller jordmor etter uke 28.

Eg fylte ut skjema fra nett og sendte inn søknad i mi uke 31

Må bare rette deg;

Er etter 26 fullgåtte man kan søke :)

Jeg kommer til å søke når jeg er ca.6 mnd. og har fått bekreftelse av jordmor angående termin ;) Noe tidligere er nesten ikke vits. Sist tok jeg med meg bekreftelse på termin, kopi av lønnsslipper fra 6 av mnd. av graviditeten og ferdig utfylt søknad.

Og sykemelding skal du egentlig levere til sjefen, så skal han ordne resten.. Jeg fikk beskjed av min sjefen om å levere sykemelding selv, men de på NAV sa at dette var det arbeidsgiver som skal sende inn!!! Så fikk jeg et skjema om inntekt osv som måtte fylles ut. Dette skal også arbeidsgiver ordne. Blir bare rot om man gjør det selv. Var fram og tilbake til NAV flere ganger. Og fikser ikke sjefen dette så er det noe galt med han. Jeg ble ganske sur på min sjef, og til slutt ble det ordna opp :)

Jeg var på nav istad jeg, og var jo bare tull ja,...

Sjefen min gav meg en del av sykemeldnge (som han hadde kludra på..) og ba meg levere det til nav sammen med bevis på hva jeg tjente (lønnslipp f.eks)

De på nav lo omtrent av meg..Fikk med meg noe papirer som sjefen kunne fylle ut for åå få refundert arbeidsgiverperiodepengene..

Men hu på legekontoret rev jo av en del som hu sa skulle til folketrygden.. Sender legen inn til nav? Eller hva? jeg skjønner virkelig INGENTING

Jeg tror legen sender inn en del til nav. Så får du en del selv, og så skal sjefen få den siste.

Og det ER sjefen som skal ordne dette.

De kikka bare oppgitt på meg da jeg kom med papirene! Og snakka til meg som at jeg var helt teit som ikke forstod dette.

Kjente jeg ble skikkelig sur da. For hadde heller aldri vært sykemeldt før så så klart jeg ikke hadde peiling!

Og stolte jo på sjefen min.. Selv om en kollega av meg mente han ikke hadde ordna en ting da han ble sykemeldt..

Men krev at sjefen skal fylle ut papirene. For jeg måtte fylle ut det arket jeg fikk av Nav selv og det ble MASSE feil..

Annonse

Jeg tror legen sender inn en del til nav. Så får du en del selv, og så skal sjefen få den siste. Og det ER sjefen som skal ordne dette. De kikka bare oppgitt på meg da jeg kom med papirene! Og snakka til meg som at jeg var helt teit som ikke forstod dette. Kjente jeg ble skikkelig sur da. For hadde heller aldri vært sykemeldt før så så klart jeg ikke hadde peiling! Og stolte jo på sjefen min.. Selv om en kollega av meg mente han ikke hadde ordna en ting da han ble sykemeldt.. Men krev at sjefen skal fylle ut papirene. For jeg måtte fylle ut det arket jeg fikk av Nav selv og det ble MASSE feil..

Gav det arken til sjefen i dag, så han skulle ordne det .

Hanhadde visst allerede fylt ut resten, så burde være i orden nå=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...