Gå til innhold

Gifteringer i hvitt eller gult gull?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville helst ha hvitt gull, men mannen ville ha gult. Så hva gjør man ikke for husfreden? :P

Men dette er forlovelsesringene. Om vi noen gang gifter oss så tror jeg at jeg velger hvitt til meg selv så kan han bare ha den han har (Han får ikke flere ringer, har i allefall kjøpt 3 nye for han mister til stadighet)

Vi kjøpte hvitt gull fordi vi syntes det så penere ut. Angrer veldig på det idag. De har blitt kjempestygge på kort tid. Min ring ser ok ut. Men mannen sin ring ser ut som en billig stålring fra H&M.. Det er veldig kjedelig. Man kan selvfølgelig pusse de opp hele tiden så de er fine, men det koster jo og de blir fort stygge igjen.

Er sikker på at jeg hadde vent meg til å gå med gult gull.

Jeg hadde lenge hatt lyst på en forlovelsesring, hvitt gull og enkel diamant, også gifteringer, brede, flate i hvitt gull. Jeg bruker stort sett sølv og hvitt gull på resten av smykkene. Evt sølvfarget på "Juggel"smykkene også, så derfor ønsket jeg det. Da tiden for bryllup nærmet seg,- og det IKKE forlå noe forlovelse eller friere av noe slag, så tenkte jeg en giftering i hvitt gull m/diamant til meg og kun enkel ring til mannen. Også i hvitt gull..Men så så vi på priser og fikk litt råd og tips. Dette er hva som avgjorde vårt valg;

*Hvitt gull blir fortere "stygt" og må renses oftere

*Ringer som har mønster "risset inn" på utsiden, mister mønsteret etterhvert, det bli slitt ned

*FOR brede ringer kan gi utslett, da det vil bli fuktig av svette under de, og/eller såprester setter seg der og irriterer.

*mannen har aldri brukt ring før, så tynn og rund som mulig vil være enklest og venne seg til, og ikke kjennes godt på

* brede ringer mistes letter, da de ofte må sitte løsere for og være behagelig, våte og/eller kalde fingre kan føre at de glipper av. Tynne og veldig avrundede ringer kan være veldig stramme likevel gli lett av og på når man VIL ta de av og på, uten at de kjennes stramme på.

*brede ringer har ført til flere fingertap, særlig i yrker man holder på med ulike redskap hvor ringen kan henge seg opp (igjen, brede ringer her ofte løsre og gir plass til gjenstander..) og man får revet av fingeren under beveglese.

Så vi endte opp med smale gullringer. Klassisk, elegant og ikke noe tvil om at det er giftering. Er kjempefornøyd med valget. Dessuten er det blitt en motesak med hvite ringer, "alle har det";- og damene gjerne en diamant eller flere på....Det er nesten uvanlig og velge gult gull, men begynner og komme tilbak nå...Nettopp fordi det er så synlig hva det er! Samme hva slags farge det er på smykkene man bruker ellers.

Annonse

Jeg ville ha hvitt gull og mannen gult gull. I gullsmeden anbefalte de ikke hvitt gull pga de ble mye fortere stygge. Vi inngikk et kompromiss og valgte en ring med både hvitt og gult gull. På min er det også 5 små diamanter. Veldig fornøyd, og har fått mye skryt for ringene .-)

Vi ville ha ringer som det ikke var noen tvil om at var gifteringer. Mange brede ringer i titan eller hvitt gull kan være hva som helst slags ring.

Så vi valgte veldig tradisjonelle ringer i gult gull, og er fremdeles veldig fornøyd med det.

Jeg har forøvrig en nydelig forlovelsesring i hvitt gull med diamanter på den andre hånden :-)

Vi har hvitt gull. Jeg har diamanter på min, mannen helt enkel. Jeg synes hvitt gull definitivt er det fineste, glad for at vi valgte det! Ja, de er ikke like blanke som de var i starten, men det er jo ikke gult gull heller.

Jeg er iallefall fornøyd :-)

Vi har hvitt gull, synes definitift det er mye finere enn gult! De er blitt litt mattere med tiden, men holder seg fine. Vi pusser dem opp hos gullsmeden innimellom, koster 100 kroner for begge og er gjort på et par minutter. Har bare en ring hver, hadde ikke behov for nye når vi giftet oss, la bare til en ny dato inni. Er ikke "ring-mennesker" noen av oss så greit å bare ha en synes vi.

Jeg hadde lenge hatt lyst på en forlovelsesring, hvitt gull og enkel diamant, også gifteringer, brede, flate i hvitt gull. Jeg bruker stort sett sølv og hvitt gull på resten av smykkene. Evt sølvfarget på "Juggel"smykkene også, så derfor ønsket jeg det. Da tiden for bryllup nærmet seg,- og det IKKE forlå noe forlovelse eller friere av noe slag, så tenkte jeg en giftering i hvitt gull m/diamant til meg og kun enkel ring til mannen. Også i hvitt gull..Men så så vi på priser og fikk litt råd og tips. Dette er hva som avgjorde vårt valg;

*Hvitt gull blir fortere "stygt" og må renses oftere

*Ringer som har mønster "risset inn" på utsiden, mister mønsteret etterhvert, det bli slitt ned

*FOR brede ringer kan gi utslett, da det vil bli fuktig av svette under de, og/eller såprester setter seg der og irriterer.

*mannen har aldri brukt ring før, så tynn og rund som mulig vil være enklest og venne seg til, og ikke kjennes godt på

* brede ringer mistes letter, da de ofte må sitte løsere for og være behagelig, våte og/eller kalde fingre kan føre at de glipper av. Tynne og veldig avrundede ringer kan være veldig stramme likevel gli lett av og på når man VIL ta de av og på, uten at de kjennes stramme på.

*brede ringer har ført til flere fingertap, særlig i yrker man holder på med ulike redskap hvor ringen kan henge seg opp (igjen, brede ringer her ofte løsre og gir plass til gjenstander..) og man får revet av fingeren under beveglese.

Så vi endte opp med smale gullringer. Klassisk, elegant og ikke noe tvil om at det er giftering. Er kjempefornøyd med valget. Dessuten er det blitt en motesak med hvite ringer, "alle har det";- og damene gjerne en diamant eller flere på....Det er nesten uvanlig og velge gult gull, men begynner og komme tilbak nå...Nettopp fordi det er så synlig hva det er! Samme hva slags farge det er på smykkene man bruker ellers.

Vi har forlovelsesringer i hvitt gull, kommer til å velge gifteringer i hvitt gull og. Har hatt den nå i 5 år og den er ennå ikke blitt stygg. Litt mattere ja, men det blir gult gull og. Det at ringer i hvitt gull er en motesak, har jeg ikke merket noe til. Vi var de førsta i vær vennekrets, vårt nettverk som valgte ringer i hvitt gull, det er 5 år siden. Det er kun et par til av alle jeg kjenner som jeg veit at har ringer i hvitt gull. Vi valgte det fordi jeg var bestemt på at jeg ikke skulle ha gult gull. Liker ikke gult gull. Kler ikke gult gull. Samboer var enig. Heldigvis. Jeg eier ingenting som er i gult gull og det har jeg ingen intensjon om å gjøre i fremtiden heller. Hvis å ha ringer i hvitt gill har blitt på mote, så må det være en måte som har vokst de siste to tre årene. Jeg syns forsåvidt ikke det betyr så mye hva slags ring det er, for meg er det det ringen symboliserer/ betydningen bak som betyr noe. Kunne like gjerne kjøpt sølvringer for min del. Jeg er kjempefornøyd med min ring. Den har ikke blitt stygg, mønsteret er der ennå.

Annonse

Jeg liker vel egentlig sølv og hvitt gull best. Men våre gifteringer er i gult gull, min med diamant-dryss rundt, og med ismatt overflate, eller hva det heter... Mannen valgte/designet på egenhånd, og jeg synes først det var litt dumt med gult gull, men jeg blir bare mer og mer glad i ringen min, den er klassisk og spesiell på samme tid, og den ser ikke ut som noe annet enn en giftering:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...