Gå til innhold

hvor lenge før en konfirmasjon bør man ha fått innbydelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Vi fikk vell ca en mnd før, kanskje litt lenger..

Skrevet

Kommer litt an på hvor langt unna man bor synes jeg, er det familie som må ta inn på hotell, ta seg fri fra jobb på mandagen for å komme seg hjem igjen osv bør de få minst et par måneder.

Jeg jobber i bokhandel og de fleste handler innbydelser for vårens konfirmasjoner i februar/mars.

Er det familie som bor i samme by vet de jo gjerne om konfirmasjonen lenge før innbydelsen kommer, men 4-6 uker før bør den vel sendes ut ihvertfall. Bestemor vet jo gjerne at barnebarnet skal konfirmeres andre helgen i mai selv om innbydelsen ikke kommer før i april.

Skrevet

2 mnd. før, og 1 mnd. svarfrist. Kommer gjestene langveisfra, er det greit å gi muntlig innbydelse så tidlig som mulig, pga. flybilletter osv.

Skrevet

Hei!!

Jeg sendte dem ut 2 mnd før og ba om svar ca 2-3 uker før dagen. Dette pga matbestilling og div. innkjøp.

Lykke til på den store dagen!!!

Skrevet

Det kommer jo ann på om en har sagt ifra til de som skal bli bedt også. Vi har familie som er spredt utover hele landet, så vi sender en sms så fort vi vet når konfirmasjonsdagen er. Slik at de kan få bestilt seg billig fly, og kan få ordnet seg fri.

Tror vi sendte ut selve invitasjonen nesten 2mnd før.

Annonse

Skrevet

Hvis det er langveisfarende synes jeg godt man kan si fra minst 2-3 mndr før. Faktisk så tidlig som mulig, så kan de planlegge ferie og reise etter dette.

En i familien sa fra over 6 mndr før, og det var are kjekt, for da planleger vi etter dette. Jo senere invitasjonen kommer jo større sjanse for at vi har planlagt noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...