Gå til innhold

Jeg blir gal - hvordan organisere babyklærne smart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa kommer snart (håper vi!)

Vi har arvet mye klær og fått litt. Det betyr at vi har litt i alle størrelser, føles det som, helt opp til 80-92.

Men jeg skjønner ikke hvordan jeg lurest skal organisere dette. Har et skap og en liten kommmode. Hvordan gjør dere?

Bør jeg ha alle klær i en str sammen? Eller bør jeg ha sokker for seg, bodyer for seg, bukser for seg osv? Evt pakke vekk det største helt vekk, og så ha klær fra 50-68 sammen osv?

Tips?

Fortsetter under...

Gjest sandyBay1
Skrevet

Jeg la alt etter str.... 50/56 i en skuff. Deretter 62 i neste og 68 i neste der igjen :)

OG når de er ferdig med str 50/56, så er denne skuffen ledig.

La body`s sammen, sparkebukser sammen og det som matcher hverandre - sammen.

Min er nå 3 mndr og nå har jeg skuffer med 62 68 og 74 med klær. Det aller største er pakket vekk, da det blir høsttøy :)

Lykke til!

Skrevet

Snuppa kommer snart (håper vi!)

Vi har arvet mye klær og fått litt. Det betyr at vi har litt i alle størrelser, føles det som, helt opp til 80-92.

Men jeg skjønner ikke hvordan jeg lurest skal organisere dette. Har et skap og en liten kommmode. Hvordan gjør dere?

Bør jeg ha alle klær i en str sammen? Eller bør jeg ha sokker for seg, bodyer for seg, bukser for seg osv? Evt pakke vekk det største helt vekk, og så ha klær fra 50-68 sammen osv?

Tips?

Titter innom fra 2trimester :)

Med første så hadde jeg en kurv med sokker i stellebordsskuffen. Body i 50 for seg og bukser for seg.

Etterhvert når 56 ble brukt så la jeg det sammen med strl 50.

En egen hylle til klær fra strl 68+++

Skrevet

Jeg har kommet til denne løsningen:

1) Nært stellebordet: Bodyer, strømpebukser og sokker - i de størrelsene som passer NÅ. Alt som er for stort ligger pÅ vent i et annet skap. Alt som er for lite, ryddes vekk.

2) Sett (gensre og bukser, kjoler og topper) legges sammen + ha ekstra overdeler i en bunke. Igjen - kun det som passer NÅ.

Funker helt utmerket.

Skrevet

Jeg har kjøpt plastkasser med lokk på chlas olson, Jula, biltema og slike steder. Lagt de største klærne der. Etterhvert som barnet vokser ut av klærne sine, bytter jeg, og legger de minste i kassene, og de i større nummer i skuffene.. =) Så merker jeg plastkassene med størrelse og stuer de bort- til evt neste barn kommer. =)

Slik gjorde jeg med nummer en og nummer to. Er glad for det, så ligger alt klart nå når nummer tre kommer. =)

Skrevet

Fine, flate plastesker på Eoroshop m/hjul, de tar ikke så stor plass.

Annonse

Skrevet

Samme som mange av dere over her. Tassen som kommer ut snart (2 dager på overtid nå) har en fetter som er året eldre og har allerede arvet masse klær opp til 86. Dette gjorde en 4-skuffers Malm-kommode (stor) overfull. Kjøpte plastkasser, merket en med 80 og en med 86 og satte disse klærne på loftet inntil videre. Øverste skuff inneholder 50 og 56 som igjen ligger sortert etter om det er body, strømpebukse, bukse etc. En skuff med 62 og en med 68/74. Da får jeg brukt den fjerde skuffen til håndklær/sengetøy/annet :) Så kommer nok noe tøy til å havne i kurvene på badet etter hvert - men det får jeg ta da:)

Skrevet

Jysk har forøvrig også bra utvalg og priser på plastkasser med hjul:)

Skrevet

Plastkasser som de andre over her. Trenger ikke ha de større klærne i skap før de trenger de. :) I starten bruker de jo ikke så mye klær, så fungerer bra å ha alle klærne på badet også syns jeg. Slipper man å fly til og fra s.rom/ bad. Men dette kommer vel ann på hvor stellebordet står også. I nærheten av stellebordet er vel mer riktig. :) Nå har jeg en 3 åring som bruker MASSE klær, så skal nok få plass til de små, få klærne på badet på ei hylle. :)

Skrevet

Jeg har kjøpt gjennomsiktige plastkasser, og har en størrelse i hver kasse. når det er tid for å bytte størrelser, henter jeg frem to kasser. rydder bort det som er for lite, og frem neste størrelse. har en lapp på siden og en lapp på toppen (legger bare et ark inni kassen) med størrelse på. har en egen kasse for regntøy/annet yttertøy.

Så enkelt at til og med mannen klarer å finne frem i systemet, og enkelt når det skal arves videre.

Skrevet

Gode tips her. Mitt tips er å sjekke klærne i str over den du bruker også - med min første var det plutselig klær i størrelse 68 eks som nesten var for lite når jeg tok det i bruk... Modell og passform varierer mye fra merke til merke.

Skrevet

når du arver klær så er di som regel 1 str mindre en nye pga mye vask. så du bør ikkje gjemme alt så langt vekk.. eg ville latt det som passa nå og 3 mnd frem i tid ligge fremme og pakke resten bort. og helle ser gjennom det andre med gjevne mellomrom for og se når det passer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...