Gå til innhold

Jeg har en sjef som ikke tåler at vi er vekke fra jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har store problemer med å ringe meg inn syk på jobb. Jeg har store smerter i nakken som vokser seg oppover hode som igjen gir hodepine. Har hatt hodepine i 10 dager i strekk nå. Kjenner lunten min er kortere enn noen gang. Jeg holder snart ikke ut lenger. Problemet mitt er at sjefen min ikke takler at folk er syk. Jeg var innlagt i fjor på denne tiden og måtte få legen på sykehuset til å legge ved ett brev hvor hun forklarte at jeg ikke under noen omstendigheter kunne komme på jobb på de 14 dagene jeg var sykemeldt. ( Det var da 10 år siden sist jeg var vekke fra jobb) i år har jeg vært borte en dag med sykt barn!

Skrevet

Sjefen har ikke noe valg! Er du syk så er du syk. Men lær deg å ta hensyn til din egen helse, gi sjefen beskjed, og overse eventuelle dårlige tilbakemeldinger:-)

Gjest Antarctica
Skrevet

Skal ikke være nødvendig med følgebrev! Sykmelding skulle holde. Sett hardt mot hardt, og bare svar "Jeg er syk."

Skrevet

Jeg skjønner godt hvordan du har det! Min gamle sjef var også slik. Da jeg hadde fått sykemelding grunnet kraftig bihulebetennelse, lurte hun på om jeg ikke kunne komme på jobb litt i helgen, for det var så stress å måtte finne noen andre til å gå.. En annen gang da jeg hadde omgangsyken, fikk jeg ikke sykepenger da jeg skrev egenmelding for den ene dagen jeg var borte, jeg fikk heller tilbud om å jobbe inn de timene jeg hadde vært borte slik at det ikke gikk ut over lønnsbudsjettet. Jeg ble så paff da hun sa det med å jobbe inn timene, at jeg ikke torde å svare nei, men jeg skal ALDRI si ja til noe slikt igjen! Har heldigvis fått ny sjef nå, har ikke vært syk mens jeg har jobbet under henne, men håper ikke at hun er like ille på dette med sykefravær som min tidligere sjef.

Det er ille når noe sjefer er slik som dette. Men har du gått så lenge med disse smertene i hode og nakke, så synes jeg ikke du skal kvie deg for å være syk noen dager fra jobb til det går over. Det kan jo faktisk ende med langtidssykemelding hvis ikke?! Nei, stå på ditt du og si at du er syk :) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...