Gå til innhold

Ang GRAVID!! :) :) Poster her på forumet..

Anbefalte innlegg

Jeg tenker ofte på dere som har prøvd og prøvd i både måneder og år. Gjør det ikke litt vondt å lese sånne poster hvor det står hvor fort og lett det gikk og hvor lykkelig man er?

En ting er å skrive at man er gravid og veldig glad, en annen er å skrive at man klarte det med en gang uten en gang å prøve, og lykken er fullkommen...

Man blir alltid glad på andres vegne, men skulle det ikke vært en liten "sperre" her? En som oppfordrer gud og hvermann til å poste hvor glatt alt har gått?

Jeg er bare i 1. pp selv, men jeg kan tenke meg at om jeg kommer til å slite vil det bli vanskelig å lese slike poster..

Hva synes dere andre?

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg om dette! Er jo i 1 pp her også og med tanke på alt "tullet" og håpet jeg har bygget opp til tider så kjenner jeg at til og med jeg får et lite stikk inni meg når jeg leser sånne poster:S

Er jo selvfølgelig UTROLIG glad på deres vegne at alt gikk så bra og raskt. Men selv hadde jeg nok valgt en litt mer diskré mld om det hadde klaffet med en gang :)

Ja det gjør det, og nei jeg blir faktisk ikke glad på andres vegne så lett som en sikkert skulle blitt. Gidder ikke å lyge om det heller. Er i pp 18 denne runden. Sist tok det ca 30 pp, og vi fikk en flott sønn:-) Får hjelp denne gangen, så håper det ikke tar like lang tid denne gangen. Gleder meg mer for de som har slitt litt ja. Liker personlig ikke å få høre at så lenge jeg stresser bed og slapper av så sitter spiren, jeg har masse egg men elendig kvalitet. Trenger ett egg som et i orden, men er aldri sikker på om det er cyste eller egg. Går fint her inne at folk sier det, og vil ikke at nære og kjære skal holde det skjult, følelsene mine er mine.

Ja, sånn tenker jeg også. Hadde faktisk en bekjent som for rundt ti år siden postet diverse rundt her.

Jeg hadde gjennomskuet nicket hennes uten at hun visste det, og så at hun hadde postet "Jippiiii! Gravid!!" på dette forumet, og "Hjelp! Gravid!" på 1. trimester. Viser bare hvor mye noen er villig til å vise at de kan få det til ganske kjapt. Litt "gni det inn" mentalitet. Og det synes jeg blir feil...

Men "EN G+1", jeg synes 18 pp er lenge nok! Og jeg skjønner at du ikke klarer å glede deg med andre. Og ihvertfall ikke de, "jeg klarte det med en gang, det var et uhell, men ja,ja" typene. Hvorfor skal de poste her? Jeg tenker litt at om de ikke er med i noen IKM "klubber", så trenger de ikke å poste her om de er gravid. Blir jeg gravid, så skal jeg poste under min egen IKM "Klubb".

Jeg har ikke noen problemer med de nå, men jeg kan så godt skjønne dere som har jobbet hardt og lenge. Hva er vitsen med å gni salt i sået?

Annonse

Jeg har tenkt tanken selv, igaar faktisk!!! Skjönner jo at gravide vil dele gleden her inne, men at det maa stikke i hjertet til dere som har prövd leeenge (alle mer enn 12 pp)

Jeg har prövd naa 8 mnd, og maa innrömme at det stikker i hjertet naar jeg hörer andre er gravide, men haaper for alt i verden at alt gaar bra og at de slipper en SA (eller EXU, MA osv) for det unner jeg INGEN!

Jeg synes også det er fint å lese disse gledesmeldingene. Kjenner jeg blir litt revet med av den ufordekte lykken. Hadde vel mer reagert hvis jubel i første pp hadde blitt postet under "slitere" (finns den fremdeles?). Og så skal det vel også nevnes at jeg ikke har prøvd i over et år, så er vel kanskje ikke helt kvalifisert til å svare. Men tror jeg ville blitt glad på andres vegne uansett, og gjerne sett det postet på forumet.

er faktisk glad over de som klarer det fort , å slipper dette styret som jeg har.....ente opp med ivf tilsutt...og driver på enda.

så skal ikke ha noen utestegning over de som klarer det. vil gjerne se positive tester og skrytemelding over de som klarer det.

verden er urettferdig, så lev med det :-)

Har selv prøvd i 2 år og 8 mnd, og i løpet av denne tiden mistet 2 ganger! Jeg synes også at de som blir gravid skal få rope ut sin glede, det er jo ikke demmes feil at noen av oss sliter. Klart det stikker litt, men jeg blir veldig glad på demmes vegne, synes det blir litt kynisk og egoistisk å ikke bli glad på demmes vegne + den dagen jeg blir gravid og det klaffer skikkelig, så vil jeg jo at andre skal bli glad på mine vegne og ikke gå rundt og nesten være sur for jeg har klart det. De som er i pp1 har like stor rett til å bli gravid og rope ut sin glede som de som er i pp 32 (som jeg er) eller mer! Og hvis det er folk der ute som ikke kan glede seg på andres vegne, vel da kan de jo velge å ikke lese inleggene hvor andre vil dele gleden over å ha blitt gravid! Det er nå min mening!

skjønner det kanskje kan være tøfft å lese sånt, men synes likevel det hadde vært værre om man la inn tilsvarende på forumet for slitere eller for assistert befruktning eller lignende.

Dette forumet heter jo bli gravid og da må det være lov å bli det og bli glad for det??

(bare sånn for å ha det helt klart så prøver jeg ikke å dytte alle det ikke klaffer for på de par første forsøkene inn i sliter-gruppa, bare synes at man kan prøve å svelge sin egen bitterhet og bli glade på andres vegne...)

Jeg ble selv fort gravid sist jeg brukte dette forumet, men siden jeg ikke rakk å henge her så lenge var det få til lykke ønskninger å få :P

Jeg mener at de som ikke tåler å lese at andre blir fort gravide heller burde holde seg borte fra forumet.

Husker jeg synes det var litt kjipt at andre fikk det til så fort, da vi prøvde på første, men så synes jeg det var bra at ikke alle sliter.

Vi endte på rundt 45 pp, så holdt på en stund.

Det som irriterte meg da jeg var her inne mye var type " skjønner ikke hva folk driver med, er da ikke så vanskelig å bli gravid" innlegg...

Men her skriver folk alt mulig. Finnes værre ting her i verden enn å lese noe på et forum ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...