Preggie Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Min lille frøken er 15 uker, og de siste dagene har hun vært veldig sutrete. Hun har begynt å sikle, og hun gnager på hendene sine og er urolig. Kan det være at det er tenner på ferde, så tidlig?? Møtte på en dame som snakket om at barna blir sår i rumpa når de får tenner. Dette har jeg aldri hørt om, men min lille har en veldig sår stump i tillegg til at hun gulper MYE!! Er dette tegn på at det er tenner på gang, og har noen noen gode tips på hvordan å lindre gummepinen? Jeg har kjøpt tyggeting til henne, som kan legges i kjøleskap, men hun er så liten at hun ikke klarer å holde de selv, og når de er kjølige spytter hun de bare ut... Som dere skjønner er hun min første;)
Dini Skrevet 19. juni 2012 #2 Skrevet 19. juni 2012 (endret) Mi begynte å sigle, bite på hender og alt annet da hun var 2 mnd. Hun er 5 mnd nå og fortsatt ingen tenner. Om hun plages mye kan du bruke litt dentinox og smøre et tynt lag på gommene. Det hjerlper for en liten stund hvertfall Men alle unger er selvfølgelig forskjellige, så for all del kan tennene være rundt hjørnet for din del Endret 19. juni 2012 av Westroze og tulla♥©
Babyønske �� Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Det er helt vanlig at de begynner å sikle og gnage på hendene sine rundt 3 mnd alder. Mange tror det er tennene som kommer, men opplever allikevel å vente i flere mnd før de dukker opp. Men såklart, i noen tilfeller betyr det tenner, men for de aller fleste er det ikke det. At hun er sutrete kan være fordi hun begynner å oppdage mer av verden rundt seg og gjerne vil utforske mer og på en måte kjeder seg litt om hun ikke får det.
1down Skrevet 19. juni 2012 #4 Skrevet 19. juni 2012 Jeg trodde også det var tenner da hun begynte som du beskriver (på ca samme alder). Men tennene kom ikke før 4 mnd senere
miepia30 Skrevet 19. juni 2012 #5 Skrevet 19. juni 2012 Samme her, trodde tennene var på vei rundt 4 mnd Pga sutring og sikling og gnaging på alt. Men nei, tanna kom ikke før nå, 8.5 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå