Gå til innhold

Dere som ikke gir brød til frokost...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvordan blir det under frokosten i bhg? Småen begynner i bhg 1.aug og hun spiser fortsatt grøt til frokost. De har frokostene der, noe som passer veldig greit mtp på tid. Men i skrivet vi fikk stod det at barna måtte ha med seg mat som holdt hele dagen(frokost, lunsj+frukt), men jeg kan vel ikke regne med at de lager grøt til henne? Hun spiser 1/2-1 skive til lunsj, og det er egentlig det hun vil ha av brød ila en dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk beskjed om kun ta med brødmat og frukt. Dersom man sender med de yoghurt feks må barnet kunne spise denne på egenhånd. Skjønner det jo da, de er jo ikke nok voksne til å kunne sitte og mate barna med grøt. Vi har nå kuttet det ene grøtmåltidet og gir brød i stedet, slik at hun kun får grøt til kvelds. Har gått veldig greit her, men hun er ikke så glad i grøt lenger :)

Skrevet

Hvis du har en grøt liggende i bhg så er jeg ganske sikker på at de tar seg tid til å lage en skål til frokost:)

Jobber selv i bhg og der er dette null problem. Har heller ikke vært noe problem i barnehagene som mine barn har gått i.

Gjest Mafan
Skrevet

Hjelper de barna å spise brødet i barnehagen? Her går størsteparten på gulvet om hun skal spise selv.. Så jeg må mate henne for at hun skal få i seg tilstrekkelig.

Skrevet

Jeg ville rett og slett bare spurt dem...! :)

Du merker jo fort om de egentlig ikke har så veldig lyst til det pga tid og mange unger... Men dersom de har mange unger som spiser godt selv er det jo ikke noe problem. Må de fleste matet blir det jo straks verre å skulle strekke til.

Skrevet

Kommer til å lære fort når hun begynner i barnehagen. Vår på 14 mnd hadde ikke tatt i en skje da han begynte (12 mnd), nå spiser han en yoghurt med skje uten å grise alt for mye. Hun kommer sikkert til å spise mer brød når hun ser hva de andre ungene spiser, og spise selv. Jeg er i hvert fall overrasket over hvor fort alt gikk seg til.

Skrevet

Vi var på besøk der idag, og det gikk visst fint ang grøten da de kun er 6 barn og 3 voksne. Hun har egen skje til måltidene, men det meste havner ikke i munnen, hehe.. Og brød spiser hun til lunsj på egen hånd :) hun er et lite matvrak, mååå smake på vår mat hver gang, så dette kan bli spennende. Ser for meg at hun tar et tygg fra sidemannen!

Skrevet

..hvordan blir det under frokosten i bhg? Småen begynner i bhg 1.aug og hun spiser fortsatt grøt til frokost. De har frokostene der, noe som passer veldig greit mtp på tid. Men i skrivet vi fikk stod det at barna måtte ha med seg mat som holdt hele dagen(frokost, lunsj+frukt), men jeg kan vel ikke regne med at de lager grøt til henne? Hun spiser 1/2-1 skive til lunsj, og det er egentlig det hun vil ha av brød ila en dag.

Våres spiser yoghurt med havregryn... En hit!

Skrevet

havregryn med melk og rosiner ble en hit her igår...lillemann rører omtrent ikke brød..._uansett_ hva jeg kliner på den brødskiven skal han ikke ha den :huh:

så håper han får hjelp i bhg med den biten for det er myyye søl :lol:

og kanskej han lærer seg å like skive... *håpe*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...