*M&M* Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Jeg trenger virkelig hjelp! Jeg har tatt på meg å male stua til svigers, og selvfølgelig har de tenkt å gjøre det nå!! I dag klarte jeg å lure meg unna med en ganske så tynn unnskyldning, men nå vil de at jeg skal komme i morgen (de vet at jeg har to dager fri) Er bare 4+2 og vil ikke risikere noe som helst! å fortelle dem er ikke et alternativ....
Ele Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Oi, den var vrien, du må jo vri deg unna i to måneder til da i såfall! Kan du ikke sende mannen da? Når han er ferdig på jobb ev, å si at han skylder deg for noe og har lova å male alt alene...?
*M&M* Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2012 Ja, den er skikkelig vrien! Er liksom over et halvt år siden det var snakk om det sist... Tror den siste der er litt tynn også... De drar snart til syden og er der i 14dager, så har tenkt å si det når de kommer hjem derfra når jeg er 10 uker på vei, og det blir mye jobbing på meg fremover, så det er egentlig morgendagen jeg må komme meg unna (i første omgang i allefall) Har vært på IKEA i dag og kjøpt skoskap, men er ganske tynt å si at jeg bare skal sette opp den også tror jeg...
Symbio Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Si at jobben ringte og de trenger deg på jobb, å du kunne ikke si nei i disse fetietider.
*M&M* Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2012 Er bare det at svigermor er innom jobben min nesten hver dag... Jobber i butikk skjønner du.. Så tror ikke den går heller... :/
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Mal i vei! Med vannbasert maling.... Og ha åpne vinduer... Jeg har malt i begge svangerskap, ikke vært noe problem. Bare du styrer unna oljemaling er det ikke noe stress... Er løsemidlene som er farlig, og løsemiddelet i vannbasert maling er vel vann..... Sjekk denne: http://helsenorge.no/Helseogsunnhet/Sider/Er-det-trygt-nar-jeg-er-gravid/Maling.aspx
*M&M* Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2012 Har lest mye om det på nettet, og ser at jevnt over frarådes det å male med vannbasert så tidlig også! Vet ikke hva jeg skal tro. Vil ikke ta noe sjanser etter SA i april...
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Kan jo evt ha på en maske? Og snakke med noen kvinnelige malere kanskje? Jeg har iallefall malt masse, og ikke vært noe stress i det hele tatt... Har faktisk et par vegger igjen i gangen, så blir nok litt maling i morra og:-) Uansett, lykke til, om det blir med malingen eller å finne unnskyldninger:-)
*M&M* Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2012 Takk for svar i allefall, får se hva jeg finner på...
MammaKos Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Ring Jotun! Hørte noen som gjorde det og fikk alle fakta.. Står mye rart på nettet :/
*M&M* Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2012 Kanskje jeg gjør det MammaKos Mye rart på nettet ja, vanskelig å vite hva man skal tro på!
tyr82 Skrevet 19. juni 2012 #12 Skrevet 19. juni 2012 Si du har blitt syk. Jug på deg diare eller noe, det er jo noe folk som regel ikke vil ha i hus
Ele Skrevet 19. juni 2012 #13 Skrevet 19. juni 2012 Si du har blitt syk. Jug på deg diare eller noe, det er jo noe folk som regel ikke vil ha i hus Den var genial, bruk den!!
*M&M* Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #14 Skrevet 19. juni 2012 Hehe, ja, i dag har jeg diare! Takk for tipset tyr82, hadde ikke tenkt på det en gang jeg
jentemamma Skrevet 19. juni 2012 #15 Skrevet 19. juni 2012 Si at det ikke passer imorgen, men at du gjerne stikker innom og gjør det mens de er på ferie:) Da kan du enten gjøre det selv med sikker maling (sense eller lignende) eller få noen annen til å gjøre det! Da kan du overraske dem både med nymalte vegger og den fantastiske nyheten om barnebarn:)
Gjest xbibbi Skrevet 19. juni 2012 #16 Skrevet 19. juni 2012 Jeg ville ikke malt i svangerskapet i hele tatt. Det kan være skadlige gasser i all maling som kan føre til SA... Støv er heller ikke bra! Fortell heller svigerforeldrene dine at du er gravid så forstår de nok at du ikke kan male.
Gjest Shanti ♥ Skrevet 19. juni 2012 #17 Skrevet 19. juni 2012 Finn på en ny tynn unnskyldning, si du har fått musearm og ikke vil belaste armen mer akkurat nå.. De kommer til å tilgi deg om noen uker når de får vite hva som egentlig ligger bak
*M&M* Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #18 Skrevet 19. juni 2012 Jeg ville ikke malt i svangerskapet i hele tatt. Det kan være skadlige gasser i all maling som kan føre til SA... Støv er heller ikke bra! Fortell heller svigerforeldrene dine at du er gravid så forstår de nok at du ikke kan male. Veldig forskjellige meninger rundt dette, noen sier man godt kan male under hele svangerskapet, mens andre sier som du... Sånn er det egentlig med alt som gravide frarådes å gjøre... Skrev i innlegget mitt at jeg ikke kom til å male, og at vi ikke kommer til å fortelle dem. De vet at vi mistet på april for da sa vi det tidlig, så denne gangen venter vi noen uker.
anonym91 Skrevet 19. juni 2012 #19 Skrevet 19. juni 2012 jotun sens kan alle bruke.. men de har vell kansje kjøpt inn maling siden de ville du skulle gjøre det nå ?
*M&M* Skrevet 19. juni 2012 Forfatter #20 Skrevet 19. juni 2012 Malingen er kjøpt inn ja. Er avtalt at samboer skal male en dag pga at jeg jobber masse vakter som starter i 12-13 tiden og slutter 20, dermed blir det vanskelig for meg å få til både før og etter da det er best å sette av litt tid til det. Så dette tror jeg går veien
hulderpusen Skrevet 22. juni 2012 #21 Skrevet 22. juni 2012 Bare et lite tips: Jeg malte med gassmaske (oljemaling) i forrige svangerskap. Det var en slik med løsemiddelfilter. Var jo litt knotete, men fungerte veldig fint ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå