Veslepus86 Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Er det noen som har erfaring med det? Sikkert et dumt spm, men hvor setter dem akupunturen? Hvor mye sånn ca koster det?
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Jeg tok dette sist graviditet, og betalte ca 350 kr gangen ( Haugesund) Da gikk jeg til en proffesjonell akupunktør. Vet at noen jordmødre gjør det gratis. ( dessverre ikke min.... :-() Hvilke nåler som ble satt for selve modingen vet jeg ikke, da jeg fikk henne til å sette for andre div plager samtidig :-). Men det var en del på bena og tærna. Jeg kommer til å ta modnigns akupunktur denne gangen også! :-)
vårsol73 Skrevet 19. juni 2012 #3 Skrevet 19. juni 2012 Hvis man ser på forskning, er det faktisk utrolig få gode studier som viser at akupunktur har noe effekt overhode. For de fleste virker det faktisk ikke, det er bre en placebo effekt, vi ønsker at det skal virke, og de fleste ting går over! Her er forskningen på akupunktur og å starte fødsel oppsummert: http://www.compmed.u...induclabour.asp Ikke oppløftende, uansett for få og dårlige studier til å kunne konkludere. Grunnen til at mange føler det virker er at de gjør det rett før en fødsel som uansett ville startet av seg selv. Jeg hadde aldri brukt pengene mine på et så usikkert foretak. Kjøp deg heller noe du har virkelig lyst på og gå en rask tur i stedet
dreamzone Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Jeg var på min første modnings akupunktur i dag(uke 37). Jordmoren min gjør det så jeg får det gratis Satte nåler i leggen og lilletåa. De gjorde litt vondt når de ble satt og kjente det strålte fra punktene litt. Lå med de i 30 min. Har time hver uke fremover til jeg føder. I følge min jordmor kan dette hjelpe å få barnet lenger ned i bekkenet,hindre overtid og gjøre fødsel lettere. Men dette er selvfølgelig ingen garanti. Men jeg er villig til å prøve iallefall da det ikke skader
BABY-JENTE Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Noen som har fått nåler i ryggen? Akupunktøren min sa at hun kunne sette nåler i korsryggen og feste strøm til, for å sette i gang fødselen når jeg var klar for det... Er ikke klar enda føler jeg, men jeg skal dit i morgen og tenkte å spørre henne om det har modningseffekt hvis hun kun setter nåler overalt hvor hun kan, uten å koble til strøm...
Solskinnstrall Skrevet 20. juni 2012 #6 Skrevet 20. juni 2012 Jeg er veldig fornøyd med akupunktur- jenta vår blr født akkurat på termin og jeg tror det har med nålene å gjøre. Skal ta det nå også med nr2 og håper på like godt resultat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå