Gå til innhold

Hvor gamle "bør" barna være før de får kaniner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker jo at jeg kan hjelpe de litt med stell, rengjøring av bur osv, men lurer litt på hvor gamle de bør være for å ha noen glede av kaninene?

Skrevet

Ca 30 vil jeg tro.

Skrevet

Glede av kaninene får de nok uansett, spørsmålet er jo når de er ansvarlige/voksne nok til å ta vare på de. Jeg fikk mitt første kjæledyr (marsvin) da jeg var 8, og det er etter min mening for tidlig. Var stas i starten men ganske raskt ble det mamma som måtte gi mat, kos, vaske buret osv. Så tenker kanskje rundt 10 års alder?

Skrevet

Det du skal huske på med kaniner er at de slettes ikke tåler så mye, slik at fall fra en sofa kan være nok til å gi skade. Så har man problematikken med flere sammen, hva man gjør i ferien osv... Tror ikke du kam tenke som du gjør at du kan hjelpe de litt uansett alder. Her får vi kaniner i morgen. Ungene er 6, 4 og 2 år. De kan få gi de navn, hjelpe til og si de er sine, men det er i virkeligheten mine kaniner og mitt ansvar!

Skrevet

Jeg fikk kanin hos min mor når jeg var 8 år :) fikk beskjed om at jeg måtte gjøre rent selv, fikse mat og vann! Ellers ga. Hun den bort!,

Hun var litt streng sånn sett, men jeg gjorde alt jeg skulle! Hun passet henne kun når jeg var på ferie.

Syns det er bra for unger og ha dyr, så lenge dem e interisert og tar vare på det. Men foreldran må jo selvsakt passe på og følge med at dyrene blir tatt vare på. og er fin mulighet for unger og lære litt ansvar.

Men er kanksje en ide og få lånt en kanin hos noen dere kjenne. I ca to uker, så ser du jo hvor interisert barne/barna er i og holde på dem de:)

Skrevet

Jeg fikk 2 kaniner da jeg var 12 år.Etter 3 uker var det 12 kaniner i buret;) jeg styret og stelte men mistet interessen i ungdomsårene.. i ca 2 år var det foreldrene mine som tok seg av de. Nesten alle kaninene ble 12 år!! så vær klar over at de i en periode kan miste interessen helt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...