Milly ♥ Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Hei! Er i uke 29 og har plutselig blitt så kvalm. 3. dagen nå. Har ikke vært kvalm tidligere i svangerskapet så dette var helt uventa. Er det andre med samme opplevelse? Kan jeg regne med at dette er vanlig svangersskapskvalme? (Er sikker på at det ikke er omgangssyke).
vfj82 Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Ikke for å urolige deg, men hvis du er ekstremt kvalm nå, ville jeg ha tatt kontakt med lege eller jordmor bare for å utelukke at det ikke er svangerskapsforgiftning... Da skal du riktignok ha andre symptomer også, proteiner i urinen, høyt blodtrykk og væskeansamling. Men jeg har ihvertfall fått beskjed om at sv.skapsforgiftning kan komme fort og plutselig, og hvem om helst kan få det. Bedre å få sjekket en gang for mye enn en gang for lite. Jeg har selv vært fulgt opp pga litt økende blodtrykk nå på slutten, så det å bekymre seg unødig vet jeg at ikke er noe gøy
Bamsemams74 Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Enig med vfj. Sjekk for sikkerhetsskyld. Men det er mange som blir kvalme når de anstrenger seg og er slitne, så det trenger ikke være noe galt. Men alltid lurt å være på den sikre siden:)
Kosemosepose Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Jeg blir kjempekvalm hvis jeg spiser for mye! Irriterende når jeg vil trykke i meg en burger men ikke klarer hele... må spise ofte og lite for å unngå kvalmen...
vårsol73 Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Samme her. Selv om jeg spiser mye mindre porsjoner, blir jeg fort kvalm og får mageknip. Antagelig fordi babyen trykker mot indre organer (er i uke 32)
Sillylilly Skrevet 18. juni 2012 #6 Skrevet 18. juni 2012 Jeg blir også mer kvalm nå hvis jeg spiser like mye som jeg vanligvis gjør. Må spise mye mindre og slutte å spise i god tid før jeg legger meg (uke 37 nå).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå