carma78 Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Har termin med min første 25. juli. Er 2 uker igjen til permisjon, men ble sykemeldt 100 % i dag pga mye kynnere og ryggvondt når jeg jobber. Er sykepleier så det kan gå litt fort i svingene på jobb Men hva skal jeg bedrive tiden men? Hva gjør dere andre som er hjemme?
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Fylle fryseboksen med hjemmebakte boller og kaker, gå tur, trene om du orket det, rydde skuffer og skap, vaske, dra på shopping, dra på cafe med venninner osv osv..... Kos deg!
Bamsemams74 Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Strikke! Det gjør jeg:) Lese en god bok? Det er i alle fall lurt å finne på ting, syns jeg. Ellers går tida så innihampen treigt! Men så er det jo ikke alltid at kreftene strekker til da...
carma78 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2012 er en rar følelse å bare skulle gå her hjemme og vente. Er selskapssyk allerede jeg, vant til å gå på jobb hver dag Tror jeg skal skrive en liten liste, eller ha noen planer hver dag på ting jeg må gjøre, så ikke tiden går så sakte.
RookieBlue Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har gått ut i permisjon nå. Investerte i et puslespill, og det har jeg begynt på!! Koser meg...blir nok et puslespill til, om jeg rekker å pusle ferdig det jeg har begynt på....1000 brikker. Så det er et tips!!! Tiden bare raser avsted. Ellers tenker jeg å lese litt...har kjøpt den nye boka til Unni Lindell, og driver på med den før det. I tillegg, som Tobias blir storebror sier, så kan du jo bake...kjekt med litt boller, kaker ol i fryseren til barselbesøk osv... Bare å ta ut og tine, når man er sliten, og ikke vil stresse for mye rundt oppvartinga av gjestene. Strikking er også fint, om man føler man mestrer det...hehe! Selv har jeg styrt unna, for jeg tipper det hadde stressa meg mer enn det hadde gjort godt...har ikke strikka spesielt mye i mitt liv...
Kosemosepose Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Det er mitt tips også - sove!! :-) slapper mest mulig av og koser meg med ungene mine på 7 og 5, ekstra turer på svømmehallen og ekstra gode middager!
Juliii Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Har vært 100% sykemeldt siden 2 dager etter jeg fant ut at jeg var gravid jeg - har gått fra å være rene karrierekvinnen med ansvar for store prosjekter til å bli en lusen "NAVer", og det ergrer meg skikkelig. Bare les avisen, samfunnet hater virkelig NAVere om dagen Nav hater oss forresten også, har blitt mange brev fra "etaten" i svangerskapet. Godt jeg jobber med HR til vanlig, ellers hadde jeg trodd de var ute etter meg personlig Men jeg kan virkelig ikke noe for det, har prøvd å jobbe 50%, og da kjentes det ut som om lillefrøken skulle trille rett ut av meg... Men - jeg har vært hjemme i.... eh... en liten stund nå, og jeg synes tiden flyr. Den skrale formen gjør at jeg ikke alltid rekker å gjøre ferdig husarbeid eller klarer å lage middag, og så sover jeg som et absolutt minimum 1 time hver dag på formiddagen (her har jeg ikke noe valg, jeg bare slukner) Mitt viktigste tips hvis du ikke vil fly på veggen av kjedsomhet er å komme seg ut av huset hver dag. Ta en tur på butikken, shop masse på nettet sånn at du ikke har noe annet valg enn å hente spennende pakker på posten , avtal café date med venninner / famile (kjempekoselig - dette elsker jeg). Jeg klarer alltid å lage meg en eller annen agenda, a la: "åh nei - KRISE - jeg mangler en sikkerhetsnål til strikketøyet mitt, nå Må jeg på Nille i morgen" / "OBS kjører kampanje på sekker med toalettpapir, best jeg tar meg en tur sånn at jeg kan spare 30 kr totalt, og familien kan ha glede av Lambi de neste ukene" osv. Har vært en veldig fin måte å få tiden til å gå frem til nå, men nå har jeg dessverre blitt helt handicappet av bekkenløsning og skal hente krykker i morgen. Mine farte-rundt dager ser ut til å være over, men håper du får glede av dine Kos deg!
Oskarsen Skrevet 18. juni 2012 #9 Skrevet 18. juni 2012 Sove, dusje, lage album, lese bok/ukeblader/avis, bruke god tid på å lage gode lunsjer, sy, strikke, ommøblere - alt du ikke får tid til når du blir mamma ... ;-)
tre håpefulle Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Jeg lager fotobok på nettet. Jeg begynte så bra for noen år siden. Laget en bok for 2007, så en bok for 2008... Så ble det ikke mer.. Nå holder jeg på å ta skippertak og bok for 2011 er i boks. Nå holder jeg på med 2010.. Da er det bare 2009 igjen så har jeg gjort opp for min sløvhet. Slike fotobøker er mye kjekkere å ta frem og blade i sammen med barna enn å sitte å kikke på dataen.. Det blir ikke fremkalt noe bilder lenger, da vi scanner ut dem vi vil ha selv.. =)
carma78 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2012 Jeg lager fotobok på nettet. Jeg begynte så bra for noen år siden. Laget en bok for 2007, så en bok for 2008... Så ble det ikke mer.. Nå holder jeg på å ta skippertak og bok for 2011 er i boks. Nå holder jeg på med 2010.. Da er det bare 2009 igjen så har jeg gjort opp for min sløvhet. Slike fotobøker er mye kjekkere å ta frem og blade i sammen med barna enn å sitte å kikke på dataen.. Det blir ikke fremkalt noe bilder lenger, da vi scanner ut dem vi vil ha selv.. =) Hvordan lager man fotobok da? Er det noe fotografer tilbyr på sine hjemmesider eller?
carma78 Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2012 Takk for mange fine tips!! Føles mye bedre nå; ser ikke for meg bare sofasliting og lange dager lenger
Bamsemams74 Skrevet 18. juni 2012 #13 Skrevet 18. juni 2012 Fotobok var ikke dumt! Det vil jeg også gjøre:))
tre håpefulle Skrevet 19. juni 2012 #14 Skrevet 19. juni 2012 Jeg lager fotobok på nettet. Jeg begynte så bra for noen år siden. Laget en bok for 2007, så en bok for 2008... Så ble det ikke mer.. Nå holder jeg på å ta skippertak og bok for 2011 er i boks. Nå holder jeg på med 2010.. Da er det bare 2009 igjen så har jeg gjort opp for min sløvhet. Slike fotobøker er mye kjekkere å ta frem og blade i sammen med barna enn å sitte å kikke på dataen.. Det blir ikke fremkalt noe bilder lenger, da vi scanner ut dem vi vil ha selv.. =) Hvordan lager man fotobok da? Er det noe fotografer tilbyr på sine hjemmesider eller? Jeg lager av chewe fotobok. Det er mange som tilbyr å lage en chewe fotobok på sine nettsider, både foto-websider og andre. Jeg har brukt elkjøp, for da kan jeg hente i butikken her og slipper porto. Om du vil bruke elkjøp så går du inn her: http://www.cewefotobok.no/elkjop-steg-1.php Her er en annen side du kan lage samme sort bok på: http://www.cewefotobok.no/?gclid=CPGJhpXc2bACFSEjcgodn1Rr2Q Hos japan foto kan du lage chewe bok på: http://www.japanphoto.no/fotoprogramvare/?source=google&campaign=fotobok&group=01&creative=02 Sikkert mange andre også! =) Er ikke sikkert Elkøp er de rimeligeste, så om du googler chewe fotobok, så kan du kanskje være heldig å komme over et bra sommertilbud et sted. =) Jeg bruker elkøp sitt, da jeg har lastet den versjonen ned på maskinen, og syns det er greit å hente i butikk og slippe porto. =)
Malin*lykkelig* Skrevet 19. juni 2012 #15 Skrevet 19. juni 2012 Jeg scrapper gravidalbum, blir så koselig bilde av magen uke for uke, notater o.l. Tenkte jeg også skulle begynne å scrappe takkekort, så når vesle kommer kan jeg bare lime på bilde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå