3 prinser prinsesse på vei Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 En allerede helt for jæ.., crappy dag fullendt med at jordmor konstaterte fortsatt seteleie i dag (36+2). Jeg var såååå sikker på hun hadde snudd seg. Har endel banneord på lager her nå!!!!
BABY-JENTE Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 En allerede helt for jæ.., crappy dag fullendt med at jordmor konstaterte fortsatt seteleie i dag (36+2). Jeg var såååå sikker på hun hadde snudd seg. Har endel banneord på lager her nå!!!! Bann i vei, jeg skjønner deg godt, jeg. Hva gjør dere med dette da?
Isla verde Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Det var kjipt å høre. Da er det kanskje litt sent å håpe på at den vender seg av seg selv. Du har vel stått mye på alle fire..... Masse lykke til hvertfall:-)
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2012 Blir bare helt deppa av å tenke på det. Setefødsel er uaktuelt og vil absolutt ikke ha keisersnitt, men må jeg velge blir det keisersnitt. Ble bare så lei meg og griner og griner Klarer ikke å tenke positivt nå, har bare lyst å gå å legge meg og sove en uke.
Bamsemams74 Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Det var trist å høre! Men det er vel fremdeles ting man kan forsøke? Jeg har ingen erfaring med dette, men vet jeg har lest at de prøver å snu dem manuelt, med akupunktur osv? Sender deg varme tanker og store klemmer!
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2012 Har prøvd akupunktur en gang, og skulle egentlig gå flere ganger, men var sikker på at hun hadde snudd seg, så får vel prøve litt til, skal i morgen selv om det begynner bli litt sent. Har sjekket med de to aktuelle sykehusene og det snur de ikke. Så er rimelig dritthumør nå. Skal på ny ul uke 37+6, lovlig sent spør du meg, og om ho ikke har snudd seg da blir det samtaletime på sykehuset for oppsett til planlagt KS.
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Har prøvd akupunktur en gang, og skulle egentlig gå flere ganger, men var sikker på at hun hadde snudd seg, så får vel prøve litt til, skal i morgen selv om det begynner bli litt sent. Har sjekket med de to aktuelle sykehusene og det snur de ikke. Så er rimelig dritthumør nå. Skal på ny ul uke 37+6, lovlig sent spør du meg, og om ho ikke har snudd seg da blir det samtaletime på sykehuset for oppsett til planlagt KS. Hei! Min siste snudde seg, på vei til ks-samtale uke 36+6 Det er fremdeles håp.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2012 Har prøvd akupunktur en gang, og skulle egentlig gå flere ganger, men var sikker på at hun hadde snudd seg, så får vel prøve litt til, skal i morgen selv om det begynner bli litt sent. Har sjekket med de to aktuelle sykehusene og det snur de ikke. Så er rimelig dritthumør nå. Skal på ny ul uke 37+6, lovlig sent spør du meg, og om ho ikke har snudd seg da blir det samtaletime på sykehuset for oppsett til planlagt KS. Hei! Min siste snudde seg, på vei til ks-samtale uke 36+6 Det er fremdeles håp. Takk for oppmuntrende ord.., krysser alt av fingre og tær, og har hvertfall tenkt å stå på alle fire til jeg blir blå i maska. Kjente du at h*n snudde seg? Jeg har liksom trodd at hun har snudd seg og at det var rumpa jeg kjente øverst fordi jeg har kjent noe jeg trodd var føtter helt øverst ved ribbena på høyre side, men jm sa at det nok enten var hender eller at hun lå med føttene rett opp. Men så har jeg liksom ant ugler i mosen fordi jeg har kjent hikkingen på akkurat samme sted som før...
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2012 En allerede helt for jæ.., crappy dag fullendt med at jordmor konstaterte fortsatt seteleie i dag (36+2). Jeg var såååå sikker på hun hadde snudd seg. Har endel banneord på lager her nå!!!! Bann i vei, jeg skjønner deg godt, jeg. Hva gjør dere med dette da? Tja, hva gjør man. Annet enn å stå på alle fire, og håpe på det beste. Har sjekket de to aktuelle sykehusene i nærheten, og vending gjør de ikke lenger Så det er bare å krysse fingre og tær, og hvis ikke, svelge en hel flokk med kameler og sette seg opp til KS. Hadde det ikke vært for at jeg er MEGET skeptisk til setefødsel, og livredd for at noe skal gå galt/ ungen bli sittende fast/ revne no inn i hampen, så hadde jeg valgt det.
Netti*** Skrevet 18. juni 2012 #10 Skrevet 18. juni 2012 Min jordmor stresset meg med dette. Han satt som en Buddha i magen. Var hos kiropraktoren også som mente at hun ville jobbe med å snu han om han ikke snudde seg før uke 35-36. Hun hjalp ei som var fortvilet i uke 36 og de hadde klart å snu babyen... :-) Min snudde seg før helga, kjente det tydelig. Å fikk bekreftet det på ul i dag. Jeg for min del hadde valgt setefødsel. Siden jeg har født 3 før og de 2 siste har gått kjempefint mente jordmor at setefødsel skulle gå greit. Å jeg sa at jeg ville heller ha det enn keisersnitt. Så det var vår plan B...
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2012 Min jordmor stresset meg med dette. Han satt som en Buddha i magen. Var hos kiropraktoren også som mente at hun ville jobbe med å snu han om han ikke snudde seg før uke 35-36. Hun hjalp ei som var fortvilet i uke 36 og de hadde klart å snu babyen... :-) Min snudde seg før helga, kjente det tydelig. Å fikk bekreftet det på ul i dag. Jeg for min del hadde valgt setefødsel. Siden jeg har født 3 før og de 2 siste har gått kjempefint mente jordmor at setefødsel skulle gå greit. Å jeg sa at jeg ville heller ha det enn keisersnitt. Så det var vår plan B... Huff, jeg er bare så fortvilet og lei meg hvilken uke er du i da? Hvordan skulle kiropraktor jobbe med å snu?
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 18. juni 2012 #12 Skrevet 18. juni 2012 Jeg satt i bilen... Kjente mye tumling, liksom - men visste ikke at han hadde snudd seg før vi så det på ul. Men stå gjerne mye på alle fire, evt bøye seg godt fram og henge armene over noe, gelender eller stolrygg særlig når du kjenner store bevegelser og tumling i magen. Detta går bra, ser du. Vi som har fått flere har jo gjerne litt ekstra tumleplass i magen også
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 18. juni 2012 Min jordmor stresset meg med dette. Han satt som en Buddha i magen. Var hos kiropraktoren også som mente at hun ville jobbe med å snu han om han ikke snudde seg før uke 35-36. Hun hjalp ei som var fortvilet i uke 36 og de hadde klart å snu babyen... :-) Min snudde seg før helga, kjente det tydelig. Å fikk bekreftet det på ul i dag. Jeg for min del hadde valgt setefødsel. Siden jeg har født 3 før og de 2 siste har gått kjempefint mente jordmor at setefødsel skulle gå greit. Å jeg sa at jeg ville heller ha det enn keisersnitt. Så det var vår plan B... Huff, jeg er bare så fortvilet og lei meg hvilken uke er du i da? Hvordan skulle kiropraktor jobbe med å snu?
Netti*** Skrevet 18. juni 2012 #14 Skrevet 18. juni 2012 Er 34 uker. Begynner strax på uke 35. Derfor jeg ikke hadde tenkt tanken på at det var et problem at han satt i magen. Er ei uke siden jordmor tok det opp. Vet ikke hvordan kiropraktor jobber. Hun jeg går til har spesialisert seg på svangerskap og småbarn. Men hun sa at hun dama hun hadde snudd babyen på var 36 uker på vei og hun hadde brukt 3 behandlinger. Men er et godt tips å stå på alle 4. Gjerne med rompa opp. F.eks knærne i sofa og armene ned på gulvet...
Miitii Skrevet 18. juni 2012 #15 Skrevet 18. juni 2012 Hvorfor vil ikke sykehusene prøve manuell vending? Nå bor jeg i Trondheim og her er det alltid forsøk på manuell vending om de ligger i sete. Mitt seteleie ble oppdaga veldig seint i sist svangerskap (legen tok feil i uke 36, så jordmor oppdaga det i uke 38) og jeg var inne til vending da jeg var 38+4. Veldig seint, men det gikk utrolig fint og greit og raskt. Og jeg fikk en helt normal og fin fødsel til termin Nå er jeg i uke 34 med lillebror og jeg er ganske sikker på at han sitter han også. Nå skal jeg visst til UL i uke 36 for å bestemme leie siden det var sete sist, og håper han snur seg selv til da. Gjør han ikke så regner jeg sterkt med at jeg får en manuell vending igjen. Men ellers så fikk jeg som tips av min mor (jeg selv lå i tverrleie helt til noen dager før fødselen) at det er lurt å bygge opp fotenden på senga så man ligger med hodet nedover. Har ikke riktig prøvd det selv, men min mor mener det funket for henne Er litt det samme som å stå på alle 4, men at man jo ligger og sover mye lenger enn man gidder å stå på knærne
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 18. juni 2012 #16 Skrevet 18. juni 2012 Her er et tips fra jordmor vedr å stå på hode i vannet. Muligens vært et forsøk om du er fotrolig i vann? :-) Moxa har en kollega av meg prøvd da hun bodde i London, og jenta snudde seg.... :-) http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143936158-moxa-behandling-mot-seteleie/page__hl__setefødsel__fromsearch__1
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #17 Skrevet 18. juni 2012 Hvorfor vil ikke sykehusene prøve manuell vending? Nå bor jeg i Trondheim og her er det alltid forsøk på manuell vending om de ligger i sete. Mitt seteleie ble oppdaga veldig seint i sist svangerskap (legen tok feil i uke 36, så jordmor oppdaga det i uke 38) og jeg var inne til vending da jeg var 38+4. Veldig seint, men det gikk utrolig fint og greit og raskt. Og jeg fikk en helt normal og fin fødsel til termin Nå er jeg i uke 34 med lillebror og jeg er ganske sikker på at han sitter han også. Nå skal jeg visst til UL i uke 36 for å bestemme leie siden det var sete sist, og håper han snur seg selv til da. Gjør han ikke så regner jeg sterkt med at jeg får en manuell vending igjen. Men ellers så fikk jeg som tips av min mor (jeg selv lå i tverrleie helt til noen dager før fødselen) at det er lurt å bygge opp fotenden på senga så man ligger med hodet nedover. Har ikke riktig prøvd det selv, men min mor mener det funket for henne Er litt det samme som å stå på alle 4, men at man jo ligger og sover mye lenger enn man gidder å stå på knærne Nei det kan du jaggu lure på, er vel fordi de må være i keisersnitt beredskap. Men det må jo være mer kostnadseffektivt å forsøke å snu når det for det meste går veldig bra, OG oftest ender med riktig leie.
Mamma til snart 4 Skrevet 18. juni 2012 #18 Skrevet 18. juni 2012 Min svigerinne fødde i sete, sa det var ingenting det! Vet det har vært en del snakk om at barnet kan kveles ved snuing, navlesnoren se er redde for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå