Gå til innhold

Dere som ikke er gift med barnefar:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn fra ett tidligere forhold, gikk aleine gjennom hele graviditeten og var aleine i 3 år frem til jeg møtte min nåværende samboer.. Sønnen min har mitt etternavn og den biologiske faren har aldri kommet med en kommentar på det!! ( han kunne jo bare prøve seg, hehe)

Så denne gangen var det helt naturlig at gutten vår skal ha samme etternavn som sin bror , men også ha faren sin sitt.

Så mitt etternavn blir mellomnavn, noe jeg også vil ha dersom han frir og vi gifter oss!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er enige om at barnet skal ha begges etternavn, med det mest sjeldne sist,(dvs mitt). Dersom vi gifter oss beholder jeg mitt etternavn og kun det. Har hett det altfor lenge og føler det nesten blir identitetskrise dersom jeg skulle skifte nå, eller ha hans i tillegg. Dessuten har han vært gift før, han er skilt, og hans ekskone har fortsatt hans etternavn. Da føler jeg liksom at hans etternavn er "oppbrukt" i den forstand at det allerede er en fru xx.

(Høres kanskje dumt ut men slik føler jeg det.)

Skrevet

Begge etternavnene med bindrestrek mellom.

Skrevet
Men hva gjør man når begge to har etternavn som er lange og slutter på -sen. det hørtes supertungvingt ut, og jeg kan ikke tenke meg at ungen skal ha begge to.

Jeg kjenner en familie der foreldrene kun har hvert sitt navn som ender på -sen. De har valgt å bruke mormorens pikenavn som mellomnavn på barna - sikkert for å få noe fra morssiden også - samt farens etternavn som etternavn. Det kan jo være et alternativ, å plukke frem noe gammelt fra en generasjon eller to tilbake :)

Skrevet

Her blir det kun barnefar sitt etternavn, da jeg valgte det på gutten vi har fra før. Har sagt til han at det er litt dumt å være den eneste i familien vår som ikke deler samme etternavn, så han har lovet at vi skal gjøre noe med det :) Jeg har også et vanlig -sen navn som jeg ikke har noe spesielt forhold til. Liker hans etternavn bedre, kort og enkelt.

Skrevet

vi hadde denne diskusjonen før vi giftet oss... vi ville begge hete det samme, men syns vi var for gamle til å bytte navn, vi var ikke 19 år liksom... så vi satte våre to etternavn sammen med bindestrek, og når mini nå kommer, så får han også det dobble etternavnet, alle heter dermed det samme, selv om hverken meg eller min mann EGENTLIG skiftet navn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...