Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener bestemt at jeg blandet grøten med morsmelk med elstemann. Har tittet i butikken nå men finner kun den typen som blandes med vann? Sonderer bare terrenget, for har planer om å vente et par uker med å gi grøt (han er 4,5 mnd nå og får frukt og grønt smaksprøver)

Hvordan er det? Kan man blande grøten med morsmelk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grøter som blandes med morsmelk får man vel ikke lenger nei. Var visst noen nye regler på det. Det er vel mme i alle typer nå og de blandes med vann.

Om man kan blande de med mm vet jeg ikke, men kan ikke helt se problemet med det heller.

Du har riktignok Holle (helsekost), den kan blandes med mm, men den er ikke tilsatt andre næringsstoff igjen.

Skrevet

Jeg har ikke blandet grøt i mm, men har hele veien blandet grøten i mme pga ekstra næring. Ble anbefalt det av ernæringsfysiolog. Så da kan du også sikkert blande grøten i mm. Men, det er jo ikke nødvendig om barnet ikke trenger ekstra næring, ettersom det er melkepulver i grøten.

Skrevet

Hei hei!

Hvis du har en butikk i nærheten med godt utvalg, kan du finne maisgrøten til Nestle som kan blandes med mme eller mm. Den har jeg nettopp kjøpt på Coop Obs.

Ellers har du Holle på helsekost. Kan blandes med mme og/eller vann. Jeg har brukt mm selv om det ikke står på pakken. Må vel gå for det samme?!

Skrevet

Tusen takk for svar. ;-) Elstemann nektet å amme/ ta tåteflaske etter at grøt ble introdusert, så jeg pumpet meg og tilsatte morsmelk i grøten i flere måneder. Det er vel lite sansynelig at dette skal skje med minstemann også. ;-) Men det finnes ihvertfall muligheter, da. ;-)

Gjest yrild
Skrevet

Du kan kjøpe grøt på helsekosten. Holle. De fleste blandes med morsmelk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...