Lille- MO Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Min gutt på straks 15 mnd er så grøtlei, og ikke er han super begeistret for brødskiver heller. Så i stedet for å bytte ut grøtmåltidene med brød, tenkte jeg å prøve frokostblanding.. Men hvilken bør jeg prøve? Noen erfaringer?
lillenims Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Sjekk sukkerinnholdet, veldig mange inneholder MYE sukker. Vi bruker 4korn i yoghurt, den inneholder kun fire typer korn (valset til flak a la havregryn).
uhhuhher Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Havrefras er populært her. Finnes også som Minifras i noen butikker.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Minifras og havre-cheerios er veldig poppis her i gården. De er begge nøkkelhullsmerket så det gir jeg med god samvittighet for variasjonen sin del
Lille- MO Skrevet 18. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2012 Så bra! da har vi mye å teste ut takk
lillenims Skrevet 18. juni 2012 #7 Skrevet 18. juni 2012 Mener ikke at sukker er tabu, altså, men det er veldig greit å sjekke det lell - det er jo ikke nødvendig å gi frokostblanding med masse sukker/honning + syltetøy med masse sukker + smakssatt yoghurt/biola (har også en del sukker) hver eneste dag for eksempel. Selv kommer vi til å prøve med naturell yoghurt i stedet for Sprett/apeyoghurt til unge nummer 2, slik at han kanskje (hehehe) lærer seg å like det i stedet for at han vil ha det som er smakssatt og søtt - ikke for å være hysterisk, men for å KUNNE velge det til hverdags. Og det er akkrat sånne valg det er lett å glemme at man har, men automatisk velge det som ser best ut på pakken, det barnet vil ha osv. Men man lærer til nummer 2, eller noe slikt ;-)
Jojo x3 Skrevet 18. juni 2012 #8 Skrevet 18. juni 2012 Mini her spiser havregryn med melk og banan av og til. Han liker også havrefras og weetabix!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 25. juni 2012 #9 Skrevet 25. juni 2012 havregryn med melk og rosiner er blitt en hit her siste 2 dagene..havre cheerios også.
magpie Skrevet 25. juni 2012 #10 Skrevet 25. juni 2012 vårres er veldig glad i sånn der "vanlig" frokostblanding (müsli) med bananflak og rosiner, blandet med yoghurt naturell. Vi begynte forresten med yoghurt naturell og han er veldig glad i det. Får også inni mellom litt smaksatt yoghurt (sprett eller yoplait safari), men jeg pleier å spe det ut med naturell. Nettopp for å unngå at det Må være søtt. Foreløpig funker det som bare det Selvom dem med sukker i også går ned på høykant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå