Gå til innhold

Hvor mye betaler dere i forsikringer pr mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser en skriver at hun betaler 668,- pr mnd i forsikringer, og lurer på om det er jeg som er helt på jordet her.

Betaler alt i alt ca3750,- pr mnd og begynner å lure på om vi er veldig veldig overforsikret?

Vi har ikke boligforsikring, denne går via borettslaget.

Ellers har vi

Innboforsikring

Bil x 2

Livsforsikring og gjeldsforsikring siden en av oss har barn fra tidligere ekteskap.

Barneforsikring

Uføreforsikring

Reiseforsikring

Tror ikke jeg har glemt noe, men det kan jo selvsagt tenkes

Hva har dere av forsikringer, og hvor mye betaler dere pr mnd/år?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi betaler 3000kr hvert kvartal..

Husforsikring

Barneforsikring (blir snart en til)

Personforsikring

Bilforsikring.

Husdyrforsikring

Innbo har vi gjennom LO og forbundene der. Reiseforsikring har vi igjennom Lo og mastercardet.Så betaler ikke noe på det.

Vi er i IF.

Skrevet

Det synes jeg høres veldig mye ut!

Det er jeg som svarte at vi betaler 668 kr i forsikringer i måneden. Det er inkl bilforsikring (kun ansvarsforsikring), innbo og reiseforsikring.

Huset er forsikret gjennom borettslaget, og barnet er forsikret gjennom barnas trygghetskonto.

Skrevet

Tror kanskje jeg ville gått igjennom alle forsikringene, og hentet inn tilbud fra andre selskaper. Kan hende du kan få spart litt da. For det der hørtes veldig dyrt ut.

Lønner seg å ta en runde iblandt og få tilbud fra andre..

Skrevet

Jeg betaler 1500,- pr mnd

Hus

Innbo

Bil med full kasko

Barneforsikring på 3 åringen

Personforsikring meg.

Jeg skal snart flytte og vet at forsikringen på bil vil gå ned en del pga av kommunen jeg skal flyttet til, men ikke helt sikker på hvor mye enda.

Har forsikring i Gjensidige.

Skrevet

2500

Bilforsikring, full kasko

Villaforsikring med innbo

Helårsreise

1 livsforsikring

2 barneforsikringer

Syns ikke det er dyrt jeg. Er ikke villig og gå ned på sum i måneden når det ofte går på bekostning av høyere egenandel, lavere forsikringssum osv

Annonse

Skrevet

Ca 3000 i mnd

Husforsikring

Bilforsikring

Reiseforsikring

livs og uføreforsikring x 1(helsikes dyr pga medisinbruk)

livsforsikring x 1(en av oss fikk ikke uføreforsikring...)

barneforsikring x 3

Skrevet

Ca 3000 i mnd

Husforsikring

Bilforsikring

Reiseforsikring

livs og uføreforsikring x 1(helsikes dyr pga medisinbruk)

livsforsikring x 1(en av oss fikk ikke uføreforsikring...)

barneforsikring x 3

innboforsikring gjennom jobb.

Skrevet

Vi betaler ca. 2500 kr i mnd og da har vi forsikret:

2 eneboliger m/innbo (ene er utleie)

2 biler med full kasko

Reiseforsikring

Uførepensjon to voksne

Livsforsikring to voksne

Uførepensjon og ulykkesforsikring 1 barn

Det blir en bil og et barn til ila de neste ukene, så da blir det sikkert litt mer. Men er fornøyd, både med dekningene, egenandelene og sum pr mnd :) Vi er hos Gjensidige.

Skrevet

Betaler ca 1700 i mnd. Det inkluderer reise, innbo, hus, bilog ett barn. Livs- og uføreforsikring dekker jobben.

Skrevet

Mener vi betaler ca. 1400 kr pr.mnd, men en studn siden jeg sjekket.

Innboforsikring

Reiseforsikring

Livsforsikring x 2

Uføreforsikring for 1 (jeg får ikke der, men har gjennom jobben)

Bilforsikring

Hus er forsikret gjennom boretslaget.

Har forsikringene i Gjensidige der jeg får god pris gjennom fagforeningen.

Skrevet

Vi betaler 1650 kr i mnd. Det er:

Husforsikring inkl soppforsikring

Innboforsikring

Reiseforsikring

Barneforsikring

Bil kasko

Bil delkasko

Husdyrforsikring

alvorlig sykdomsforsikring x2

Andre forsikringer har vi gjennom jobb.

Skrevet (endret)

Ca 1500 kr i måneden tror jeg, men vi har gode avtaler begge to. Er svært godt forsikret.

Endret av Alva♂♂♂♀

Annonse

Skrevet

Jeg ser en skriver at hun betaler 668,- pr mnd i forsikringer, og lurer på om det er jeg som er helt på jordet her.

Betaler alt i alt ca3750,- pr mnd og begynner å lure på om vi er veldig veldig overforsikret?

Ellers har vi

Innboforsikring

Bil x 2

Livsforsikring og gjeldsforsikring siden en av oss har barn fra tidligere ekteskap.

Barneforsikring

Uføreforsikring

Reiseforsikring

ca 2000 kr i mnd

Hus/garasje

Innbo

Bil (1 stk, den beste)

Barneforsikring (den beste)

Død/ulykke/uførforsikring på meg selv+ uførerente ved varig uførhet.

Koster masse, men det er godt og trygt å vite at jeg er dekket for hva det enn måtte være :-)

Skrevet

Ellers har vi

Innboforsikring

Bil x 2

Barneforsikring

Uføreforsikring

Reiseforsikring

ca 2000 kr i mnd

Hus/garasje

Innbo

Bil (1 stk, den beste)

Barneforsikring (den beste)

Død/ulykke/uførforsikring på meg selv+ uførerente ved varig uførhet.

Koster masse, men det er godt og trygt å vite at jeg er dekket for hva det enn måtte være :-)

Glemte også reiseforsikring....

Skrevet

Oi, nesten 4000 i måneden, det hørtes veeeldig mye ut viss dere er en vanlig husholdning....

Vi betaler vel mellom 60 000-70 000 i året i forsikringer, men vi har en stor gård som vi lever av, og har flere driftsbygninger, dyr (besetning), traktorer, gravemaskin og masse annet utstyr som er forsikret i tillegg til to biler, hus, hytte, innbo, reise og sikkert flere ting jeg ikke kommer på akkurat nå. Mannen min er forsikret med det som går ann siden har har verdens farligste yrke :-) Og barna er forsikret.

Vi har gjensidige, og er helt fantastisk fornøyd!

Skrevet

Takk for svar!

Jeg skjønner at jeg må begynne å sjekke litt rundt her.

Bruker Sparebank1, og har ikke før nylig innsett at vi betaler veldig mye mer enn mange andre.

Ser at mange bruker Gjensidige. Hvordan fungerer det når uhellet først er ute? Er de greie å kommunisere med? En av grunnene til at jeg ikke har tenkt på å bytte tidligere er at de få gangene vi har hatt bruk for forsikringen så har det vært så veldig grei hjelp fra selskapet.

Har dere andre selskaper å anbefale?

HI

Skrevet

1200 i mnd.

Høyeste boligforsikring

Høyeste innbo

Beste forsikring på to barn,

Beste forsikring på meg, reise forsikring på oss 3'

Gjest mela<3
Skrevet

Takk for svar!

Bruker Sparebank1, og har ikke før nylig innsett at vi betaler veldig mye mer enn mange andre.

Ser at mange bruker Gjensidige. Hvordan fungerer det når uhellet først er ute? Er de greie å kommunisere med? En av grunnene til at jeg ikke har tenkt på å bytte tidligere er at de få gangene vi har hatt bruk for forsikringen så har det vært så veldig grei hjelp fra selskapet.

HI

Vi måtte bruke Gjensidige ved et biluhell 50 mil unna hjemmet og vi fikk kjempegod service:) Kunne ikke ha blitt bedre!

Skrevet

Vi betaler ca 700 pr måned. 2 biler, hus og innbo. Vi har begge uføre og livs forsikring igjennom jobben.

Skrevet

Ca 2000 tror jeg det er

Hus

Innbo

Bil

Reise

2 x barn

2 x livsforsikring (disse som trekker opp summen)

Vi har også ulykkes-/ufør-/livsforsikring gjennom jobbene våre, men har valgt å ha egne livsforsikringer slik at vi dekker all gjeld om den ene dør. Jeg får dessverre ikke uføreforsikring ellers grunnet kronisk sykdom, så er glad jeg har det på jobben, selv om den ikke er så stor.

Skrevet

Takk for svar!

HI

Sparebank1 har flere ganger prøvd å få oss som forsikrings kunde siden vi har huslånet hos de, men de klarer ikke å komme så lavt som vi Hr i Gjensidige. Det er på grunn av at jeg får god avtale gjennom fagforbundet.

Har du sjekket om du kanskje har slik avtale gjennom ditt fagforbund?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...