Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. dette er sikkert teit, men prøver fordi..

Jeg vet rett og slett ikke om jeg har kynnere eller rier..

Har født 2 barn fra før, men som mange andre sier her inne så husker de ikke hvordan det var..

Med første mann så var det ikke tvil om at fødsel var i gang.. Slimpropp gikk hjemme og vannet gikk. Men med andre mann bare kom barnet. Hadde ikke noe varsel.. Verken vann eller slim.. Husker eneste att jeg fikk litt små vondt i ryggen men det var det. Dette skjedde på morgenen og klokka 14.06 var barnet ute. Hadde ikke vondt spess, verken før eller rett under fødsel.

Med dette barnet så har jeg hadd små vondt i magen hele tiden... Men har hadd en uke med mensmurringer og små vondt i ryggen og litt små kvalm..

Igår så tok det seg skikkelig opp. Hadde vondt, eller det strammet seg skikkelig i magen (var vondt også) hele dagen. Lå på sofaen hele dagen og hadde smerter, så ille att jeg gråt. Har det helt likedan i dag. Det har liksom ikke vært noe pause i mellom. Kanskje 20 minutter uten smerte så 1 time med smerte.

Samtidig så er det litt småstikking i underlivet og smerter på begge sider av

skambeinet.

Når det er kynnere, blir hele magen hard eller bare der babyen ligger?(teit, jeg veit) Den ligger med hode ned og ryggen ut mot magen min på venste side.

Er dette noe tegn på at fødsel nærmer seg?

PS: kvier meg for å ringe føden fordi at jeg vet ikke hva skal si og så har jeg ringt inn dit så mange ganger tidligere pga magesmerter...

Så syns det er flaut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er rier du har, helt klart. Jordmoren min sa at kynnere er ikke vonde. Men om det er modningsrier i en tidlig latensfase, eller om fødselen er skikkelig i gang, vet man aldri helt sikkert før riene blir ordentlig regelmessige med mindre enn 10 minutter mellom hver rie (for flergangsfødende, 5 min for førstegangs pleier de å si).

Men hvis du ligger på sofaen og nesten gråter i smerte, så er det klart at du burde ringe føden og snakke med de. Selv om du kanskje kvier deg. Det er synd å føde hjemme eller i bilen på vei til sykehuset ;-)

Jeg hadde sånne smerter to dager før jeg fødte. Jeg ringte aldri føden, fordi det gav seg etter en time og jeg sovnet og alt var fint igjen dagen etter, men hos jordmor to dager etter viste det seg at jeg faktisk var i fødsel, med 4-5 cm åpning. Var bare å komme seg på føden da, gitt. Det tok en stund før jeg fikk tilbake disse skikkelige riene, måtte gå lange strekninger i og rudnt sykehuset, og fikk akupunktur får å sette i gang, og det hjalp.

Det er ikke så greit å vite alltid, hva kroppen egentlig holder på med nå på slutten. " Er det bare modning, eller er fødsel like rundt hjørne" tenker jeg ofte selv. Har modningsrier nesten daglig, murringer av og til, og masse nedpress. Er 37+2

Lykke til :-)

Endret av BABY-JENTE
Skrevet

Ups blir litt redd selv om det er rier eg har hatt de siste dagene, fordi sover eg våkner eg av smerter, de er der i noen timer så sovner eg igjen men våkner neste gang de kommer. er jo i bare uke 33+1 men venter to da

Når eg fikk første mann, så hadde eg høy vannavgang, gikk me 4-6 cm åpning i 5 daga før dem tok resten av vannet og da starta fødselen. hadde jo endel rier de dagene på sykehuset. Men er jo snart 16 år siden så husker jo ikke så mye av det nå.

Har jordmor time i morra tidlig da får eg spørre. For eg har trodd at det er bare kraftige kynnere eg har hatt i helga. Dem har vært max vond til tider kan man si. Må puste meg gjennom enkelte :/

Nedpress har eg hatt i ett par uke, men det kan skyldes at det er to.

Noen sier at man får diare som også tegn på at fødselen er i gang, å det kan eg skrive under på at det har eg virkelgi hatt siden lørdag :P

Så kansje eg snart har to små nurk i armene mine <3 <3

Skrevet

Ups blir litt redd selv om det er rier eg har hatt de siste dagene, fordi sover eg våkner eg av smerter, de er der i noen timer så sovner eg igjen men våkner neste gang de kommer. er jo i bare uke 33+1 men venter to da

Når eg fikk første mann, så hadde eg høy vannavgang, gikk me 4-6 cm åpning i 5 daga før dem tok resten av vannet og da starta fødselen. hadde jo endel rier de dagene på sykehuset. Men er jo snart 16 år siden så husker jo ikke så mye av det nå.

Har jordmor time i morra tidlig da får eg spørre. For eg har trodd at det er bare kraftige kynnere eg har hatt i helga. Dem har vært max vond til tider kan man si. Må puste meg gjennom enkelte :/

Nedpress har eg hatt i ett par uke, men det kan skyldes at det er to.

Noen sier at man får diare som også tegn på at fødselen er i gang, å det kan eg skrive under på at det har eg virkelgi hatt siden lørdag :P

Så kansje eg snart har to små nurk i armene mine <3 <3

Du bærer jo på to, så det er nok ganske sansynlig :-) Blir spennende!!!

Skrevet

Lykke til begge to:)))

Skrevet

takk for svar :) har ringt føden og der rammset jordmoren opp hvor mange ganger jeg tidliger hadde ringt å blabla så ble litt lei meg og usikker så jeg bare var enig med henne.. skal ikke innover.., blir hjemme.. Det har forøvrig ikke gitt seg.. er like vondt men siden jeg fikk til og prate i telefonen i 5minutter så var det ikke noe farlig sa damen i andre enden.. Er nok litt hormonell siden jeg reagerer slik, menmen :) Men viss dette er kynnere, da gruer jeg meg til riene starter..

Takk for svar uansett :) og lykke til dere andre :)

Skrevet

kansje du kan ta turen til legen eller jordmora di?. bare for å roe deg ned eller se om det virkelig er rier. de henviser deg jo videre vist de syns dette er "uvanlig".

Skrevet

har tenkt å ringe jordmor i morgen i morgen.. har tatt tiden på disse kynnerene å de kommer hvert 5 minutt og er harde i ca 10 minutter..

Skrevet

har tenkt å ringe jordmor i morgen i morgen.. har tatt tiden på disse kynnerene å de kommer hvert 5 minutt og er harde i ca 10 minutter..

Da varer de veldig lenge! Om det er rier og kommer hvert 5 min, så har du antageligvis 3cm åpning, i følge det jordmora mi sier... Ville fått en sjekk ja. Lykke til:))

Skrevet

takk for svar :) setter stoooor pris på det :)

Idag så er det ikke fullt så vondt så vet ikke om det er vits i å ringe å plage jordmor.. har time der neste uke uansett...

Skrevet

takk for svar :) setter stoooor pris på det :)

Idag så er det ikke fullt så vondt så vet ikke om det er vits i å ringe å plage jordmor.. har time der neste uke uansett...

bare ring jordmor du. det er jo derfor de er til rådighet.så får du deg en sjekk.
Skrevet

selvfølgelig så er jordmor borte å ikke tilgjengelig før i morgen.. men har det ikke skjedd noe nå så var det nok bare skikkelig sterke kynnere.. som skrevet tidliger.. er dette bare kynnerer så gruer jeg meg skikkelig til riene starter skikkelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...