Gå til innhold

Noen som har noen tips ang middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente som ikke er noe interessert i middag. Føler jeg har prøvd alt. Hjemmelaget og glass, men hun bare låser munnen helt og noen ganger nekter hun å smake i det hele tatt. Tvillingsøsteren elsker middag (gjorde det ikke i begynnelsen, men har gått seg til). Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har prøvd siden de var 6mnd. Er nå 9mnd. Burde jeg fortsette å prøve hver dag? Ha en pause? Gi noe annet?

Noen som har tips til oppskrifter? Noen med lignende erfaringer?

Hun er generelt kresen på andre ting også, men der er hun mer på gli. Elsker grøt og skive.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du,

Gjelder det all type middagsmat og samme hva slags konsistens? Er hun skikkelig sulten når du tilbyr? Gutten vår kniper igjen til mat som ikke er spennende med mindre han er skikkelig sulten.

Vi har hatt grøtnekt en stund og da lot jeg bare vær å gi grøt og heller ga brødekive med pålegg. Jeg syns egentlig han burde spise grøt, men fnt ut att det ikke var noe poeng å prøve å presse på. Han fikk grøtlysta tilbake når han fikk lov å prøve spise selv og når han ikke bare får grøt. Det jeg gjør til de fleste av måltidene er å lage en liten tapas av flere ting, feks små biter myk avocado, lite beger grøt, brødbiter med leverpostei og litt frukt til dessert. Det virker som han syns det er godt. Ellers er han glad i kokt potet most med leverpostei, det er en hit, og alle grønnsaker som kan bakes i ovnen - blir bedre smak sa. Lykke til :-)

Skrevet

Ps glemte si at han geberelt blir happy av å prøve spise selv, og gaper villig til alt jeg gir ham som ikke kommer på skje :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...