Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 9 mnd sovner i sengen vår på kvelden så legger jeg han sovende over i sin seng. Når han våkner sen kveld/tidlig natt tar vi han opp i sengen vår og han sover videre. Har prøvd å la han ligge i sin seng, gitt smokk osv. men han gråter og blir helt fortvilet. Jeg vil ikke ha en skrikekur, men har innsett at det er fare for at han faller på gulvet om han fortsetter å sove sammen med oss. Er dere andre som har babyen i sengen redde for at de skal falle på gulvet? Noen som har klart å snu slike vaner uten at babyen har måttet gråte seg i søvn? Blir glad for tips og råd. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sover hun i sengen med meg fra jeg går og legger meg, for hun våkner som oftest når jeg kommer inn på rommet (sover i egen seng når hun legger seg) ...

Hun er 5 mnd. Når hun blir 6 mnd tror jeg vi kommer til å legge henne på eget rom, så kanskje hun sover bedre.

Såklart er jeg redd for at hun skal falle ut av senga, men her sover jeg med armene rundt henne..

Skrevet

Gutten min på 9 mnd sovner i sengen vår på kvelden så legger jeg han sovende over i sin seng. Når han våkner sen kveld/tidlig natt tar vi han opp i sengen vår og han sover videre. Har prøvd å la han ligge i sin seng, gitt smokk osv. men han gråter og blir helt fortvilet. Jeg vil ikke ha en skrikekur, men har innsett at det er fare for at han faller på gulvet om han fortsetter å sove sammen med oss. Er dere andre som har babyen i sengen redde for at de skal falle på gulvet? Noen som har klart å snu slike vaner uten at babyen har måttet gråte seg i søvn? Blir glad for tips og råd. :)

Leste et sted at babyen bør våkne der de sovner, for hvis de våkner et annet sted enn de la seg kan de bli redde og utrygge. Har du prøvd å legge han i egen seng første gang du legger han? Vi hadde akkurat samme problem som deg, bare så det er sagt :) Startet med å legge henne over i egen seng rett før hun sovnet, og det gikk faktisk ganske greit. Ikke at dette nødvendigvis var til mye hjelp da, lykke til ;)

Skrevet

Vi har satt sengen inntill veggen, funker toppers, ser dog ikke så stylish ut. En kommode i enden på sengen, og en vegg av dyner frem til vi legger oss.

Godingen har sovet der fra første stund, er nå 8 mnd. Jeg er alt for lat til å flytte han i egen seng, han ammer 23.00, 05.00 og 07.00 (ca) og det er bare kos. Storesøster flyttet ut frivillig når hun ba om eget rom, var nesten 2, det får denne også gjøre. Gjesterom kommer godt med :)

Skrevet

Etter at storesøster datt ned tok vi av bunnen på senga, og ligger nå kun på madrass og overmadrass. Og godt er det, for lillesøster har stupt ut et par ganger (8md)!

Skrevet

Vi har sengen til lille på siden av vår. Har alltid lagt henne i egen seng om kvelden, men når hun våkna om natta havna hun hos oss for at vi skulle få sove... Etter at hun datt utav senga vår for ca en mnd siden, da var hun 8 mnd, fant jeg ut at dette turte jeg ikke lenger. Og ja, det ble en del skriking første natta, litt andre natta, men så gikk det over! Nå sover hun kun i sin seng, og er fornøyd med det =)

Skrevet

Forstår godt at du ikke turte å henne i sengen lenger da. Bra at det gikk så fint å la henne ligge i egen seng. :) Skal snart slutte å ha han i sengen vår vi også, men skulle bare ønske det lot seg gjøre uten noe særlig gråting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...