Elskeråværemamma Skrevet 18. juni 2012 #1 Skrevet 18. juni 2012 Og hvilken side er det best å ligge på for barnet?? Min tredje nå, men har glemt alt om sovestilling... :-))))
Lisse_01 Skrevet 18. juni 2012 #2 Skrevet 18. juni 2012 Er 25+0 og har aldri tenkt på sovestillinger jeg. Men har sluttet å ligge på magen da selfølgelig
♣ Christiane ♣ Skrevet 18. juni 2012 #3 Skrevet 18. juni 2012 Du kan ligge på ryggen så lenge du klarer, men de fleste vil kjenne ubehag når magen begynner å bli stor fordi den presser på blodårer og nerver i ryggen som kan gjøre at du får hjertebank og føler deg svimmel. Selv sov jeg på ryggen til ungen ble født, hadde aldri noe ubehag.
Elsa88 Skrevet 18. juni 2012 #4 Skrevet 18. juni 2012 Trur det er anbefalt å ligge på venstre side. Husker ikke hvorfor men var noe jordmoren min sa til meg, derfor ligger jeg på den siden. Men havner på rygg og på høyre side løpe av natten likevel Blir klar av å ligge på en side hele tiden
Novembernurkimagen<3 Skrevet 18. juni 2012 #5 Skrevet 18. juni 2012 Jeg har fått høre at man bør gå bort fra å ligge på rygg ca halvveis fordi livmor er tung og kan bremse blodsirkulasjonen. Men antar kroppen gir beskjed. Jeg blir nummen og får kynnere av å ligge lenge på rygg. Venstre side er visstnok best for sirkulasjonen. Jeg bytter sider flere ganger i løpet av natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå