Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med barn rundt 6 mnd, hvordan ser en dag ut mht måltider? Her ammer vi stort sett enda. Får litt grøt på formiddagen, og fikk sitt første grøtmåltid på kvelden igår. Hvor langt har dere kommet med fast føde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Slik ser måltidene ut her:

Med en gang hun våkner: 180 ml mme

Ca kl 09: en porsjon grøt, drikker vann ved siden av (ca 40 ml)

Ca kl 12: fruktmos, f eks avokado/ pære + at jeg tilbyr mme. Hun drikker opp mot 100 ml, alt etter mengden fruktmos.

Ca 15.30: her prøver vi å introdusere middag. Det går ganske sakte, så hun får som regel noen skjeer middag + 160 ml mme

Ca 18.30: en porsjon grøt, drikker vann ved siden av. Tilbys mme etterpå, vil ofte ikke ha.

Kjekt å se hva andre på 6 mnd spiser. Vi begynte såvidt å introdusere grøt ved fire mnd, men det er de siste ukene denne menyen har etablert seg:)

Skrevet

Hun får en skive i 7 tiden

150 ml mme ca 8.30

grøt i12 tiden

frukt+mme ca 15.30

grøt+mme ca 18.30

Alle dager er jo forskjellige, og jeg har ikke en rutinepreget hverdag.

Gjest yrild
Skrevet

Vi har grøt på morgenen, litt grønnsaksmos til lunsj og grøt til kvelds.

Av grøten spiser hun mellom en halv og en hel porsjon, imens grønnsaker er alt fra en teskje til en halv porsjon.

Til måltidene blir hun tilbudt vann, men drikker bare litt.

Ellers så er det pupp som gjelder :-)

Fikk min første hele natt med sovn i natt!!! Snuppa sov fra 23.30- 07.30 :-) (ellers så er hun ofte våken to ganger for pupp!)

Skrevet

Vi har grøt på morgenen, litt grønnsaksmos til lunsj og grøt til kvelds.

Av grøten spiser hun mellom en halv og en hel porsjon, imens grønnsaker er alt fra en teskje til en halv porsjon.

Til måltidene blir hun tilbudt vann, men drikker bare litt.

Ellers så er det pupp som gjelder :-)

Fikk min første hele natt med sovn i natt!!! Snuppa sov fra 23.30- 07.30 :-) (ellers så er hun ofte våken to ganger for pupp!)

Oi hørtes herlig ut med en hel natts søvn :P

Ammer du før måltidene? Jeg ammer før grøten nå, er redd hun ikke vil ha pupp etterpå. Drikker hun vann av flaske eller tutekopp? Har prøvd å tilby vann men hun har ikke skjønt konseptet med flaske/tutekopp enda ;) Lurer på å tilby MME til måltidene også. Jenta mi spiste nesten en porsjon grøt i sted, så det kommer seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...