Gå til innhold

Da er vi blitt 6 stykker :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste tilskudd til familien vår kom lørdags morra, etter å ha våkna 02.49 av en kvalmende smerte. Kl 05.28 ble Susanne født. Nå er far eneste hane i hønekurven - fjerde jenta kom til verden! :-D

Skriver litt mer når jeg får kommet meg hjem fra sjukehuset, tungvint å skrive her inne fra mobilen ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra! Gratulerer så mye med baby ;) Flott navn!

Skrevet

Gratulerer så masse!

Fikk selv jente nr.4 her om dagen (men har også en gutt da) :-)

Skrevet

Gratulerer! Dette må ha gått fort!

Skrevet

Gratulerer så mykje!!!!!

Skrevet

Gratulerer så mye. Sitter her å venter på at nr. 4 skal melde sin ankomst.Har tre jenter fra før, men har denne gangen på mirakuløst vis klart å lage gutt ;)

Er veldig spent på hvordan fødsel nr 4 skal bli. Gleder meg til å lese :)

Skrevet

Hei!

Har ikke akkurat vært mye på nett etter jeg kom hjem fra sjukehuset ;-)

Susanne og jeg kom hjem fra Vinger tirs 19.juni, etter tre fine og avslappende dager på Kongsvinger sjukehus.

Fødselen gikk kjapt unna denne gangen og! Hadde gått og ventet ei stønn på lillemor, siden to av storesøstrene hadde kommet tre og fire uker før tia.

Natt til lørdag 16.juni kl 02.49 bråvåknet jeg av en kvalmende smerte i korsrygg/lår/mage, såpass ille at jeg følte jeg nærmest hoppa opp av senga. Og det er ikke så enkelt med tanke på at jeg hadde bekkenløsning :-D hehehe

Lurte på om jeg ble lurt igjen, eller om det var noe på gang. Gikk på do, og satte meg på sengekanten igjen. Sammentrekningene i magen ga seg ikke om jeg reiste meg eller om jeg satte meg ned igjen. Så jeg satte på lyset til sambo og sa jeg ville ringe Føden. Tok en ny tur på do, og skjønte at vi kunne vel like gjerne reise. Så vi kanskje denne gangen slapp og ringe etter ambulanse....

Føden sa vi skulle komme, så de kunne sjekke meg. Jeg hadde bare 5 dager til termin. Sambo og jeg fikk på klær og kom oss i bilen 40 min etter jeg våkna. Ble sterkere rier etterhvert på turen, og da vi kom inn på sjukehuset 4.15, hadde jeg nesten 5 cm åpning. Riene ble bare sterkere, så vi ble trillet inn på fødestua.

Gikk jevnt i rier, stakkars gubben var vel halvt klemt i hjel i hånda, men det var virkelig godt å ha han å støtte seg til/holde seg fast i. Han prøvde å masere korsryggen fordi jeg ba om det, men det kjentes nesten bare verre ut. Han holdt i stedet begge hendene på overarmen min (jeg lå på siden pga bekkenløsning), det kjentes som jeg ble holdt godt på, i en situasjon jeg følte jeg ikke hadde helt kontroll på siden det gikk så fort unna.

Det var full åpning, men jordmor sa veslejenta sto høyt i bekkenet, men ville ikke ta vannet, for da ville det gå unna. Hun brukte kluter med varmt vann for å hindre at det revna - og det kjentes veldig godt ut. Har ikke vært borti det før...sjøl med tre fødsler bak meg.

Da vannet gikk, gikk det fort unna som hun hadde sagt. Tok 10 min så var hun ute. Men fy å leit det er når hodet står i åpningen og "sprenger"... En lettelse når jenta var født, og glemt var det vonde mens man lå og kikket på det nye lille underet en hadde fått opp på magen.

Kl 05.28 ble Susanne født, etter 2 tim og 40 min - fra jeg våkna!

Nå koser vi oss hjemme, med stolte storesøstre som vil holde og bære hele tiden. Den minste (på 1,5 år) sier hele tiden "baby" og skal gi henne kos :-D

Skrevet

Å fytti for en fart på den jenta :o gratulerer så mye :D

Skrevet

Å fytti for en fart på den jenta :o gratulerer så mye :D

Skrevet

Så koselig å lese fødselshistorien din:) Høres ut til å ha gått fort, men godt likevel. Gleder meg til det er min tur til å legge barnet på magen:)

Skrevet

Så kjapt. Har en lang og to kjappe bak meg så veldig spent på nr. 4. Håper jeg slipper maserier og tull som med nr. 3.

Du får kose deg masse med alle 4 jentene, syns mannen din er heldig :-)) her er mannen også eneste hane...;-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...