Gå til innhold

Noen som pendler Fredrikstad-Oslo-Fredrikstad?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mannen min pendlet den strekningen en periode. Han sa trafikken gikk greit frem til omtrent til avkjøringene ved Mortensrud/Abildsø , derfra er det nok endel kø inn til sentrum av Oslo. Man beregner en time når det ikke er kø, så jeg vil tippe en time+15 min i rushen. Trafikken er litt bedre før kl. 08, verst syns jeg det er mellom 08-09.

Håper dette var nyttig:-)

PS. min erfaring med Oslo-trafikken er at den er ganske uforutsigbar...plutselig er det masse kø en morgen, og andre dager er det liksom greit!

Gjest Shanti ♥

Mannen min pendlet den strekningen en periode. Han sa trafikken gikk greit frem til omtrent til avkjøringene ved Mortensrud/Abildsø , derfra er det nok endel kø inn til sentrum av Oslo. Man beregner en time når det ikke er kø, så jeg vil tippe en time+15 min i rushen. Trafikken er litt bedre før kl. 08, verst syns jeg det er mellom 08-09.

Håper dette var nyttig:-)

PS. min erfaring med Oslo-trafikken er at den er ganske uforutsigbar...plutselig er det masse kø en morgen, og andre dager er det liksom greit!

Hurra, dette høres jo lovende ut... takk! :)

Gjest Shanti ♥

Om man skal pendle en stund, så kanskje det går an å vurdere å bruke toget?

Regiontoget kjører jo straka vegen, og der er det ikke no kø. ;)

Vurderer toget, men må da først gå 15-20 min fra leiligheten til toget, toge i 1 time og 10 minutter, deretter komme meg opp til Adamstuen fra sentrum... så jeg ser for meg at det vil ta lengre tid totalt..

Annonse

Hm.. Adamstuen er bare en kort trikketur unna.

Jeg vil tippe du bruker, i verste fall, to timer, men stort sett en time og tre kvarter fra du går ut døra hjemme til du er på jobb. :)

Erfaringsmessig er det langt slitsommere å pendle med bil på en såpass lang strekning, for på toget kan man sette seg ned, lese en bok, ta seg en kaffe eller en velfortjent lur. I bil kreves konsetrasjon hele tiden, så det kan hende at du sparer en hel del energi i bytte mot de ekstra minuttene det kan ta.

Tenk litt på det du - du kan jo for all del prøve deg et par ganger med bil først, men om du tenker at du skal inn til Adamstuen med bil, så bør du kjøre ring 3 og ta av ved Carl Berner eller Ullevål, og der er det mye trafikk i rushen. Har selv stått i halvtimeskøer fra Ullevål sykehus til Carl Berner, og det ekke lange biten.

Jeg håper det stemmer for din del, men jeg tviler på at du kommer deg fra Fredrikstad til Adamstuen på en time og et kvarter.

Du finner nok ut av det. Prøv deg litt frem! :)

Om planen din er å jobbe på denne jobben i mange år fremover, tror jeg at jeg faktisk ville vurdert å flytte nærmere. Pendling er drepen på så mangt, dersom man ikke finner en måte å gjøre det på som fungere godt over tid. :)

Gjest Shanti ♥

Hm ja, det er et godt poeng.. selv om man kanskje sparer litt tid med bilen koster det ganske mye energi.. Iflg google maps tar det 1t 20min fra Fredrikstad til Adamstuen, og så må man vel legge på en god halvtime for å ha litt rush-margin. Det er heldigvis bare snakk om noen uker (mens vi pusser opp badet) =)

Ja, hvis du ikke skal til Oslo sentrum men til Adamstuen tar det nok mer enn en time og et kvarter. Jeg tror ikke jeg ville tatt ring 3 jeg da, det er alltid mye trafikk der (kjører til Adamstuen hver dag selv). Jeg ville heller tatt av ved Ryenlokket og kjørt ned i tunnellen mot sentrum, deretter mot Oslo S og over den nye (hvite) broa ved Operaen, ned i Vaterlandstunnellen og oppover Ullevålsveien til du kommer til Adamstuen. Den veien går det ganske radig. Ring 3 er pes, alltid kø. Og hvertfall på ettermiddagene....

Håper du finner ut av det! Slitsomt å pendle så langt :-(

Gjest Shanti ♥

Ja, hvis du ikke skal til Oslo sentrum men til Adamstuen tar det nok mer enn en time og et kvarter. Jeg tror ikke jeg ville tatt ring 3 jeg da, det er alltid mye trafikk der (kjører til Adamstuen hver dag selv). Jeg ville heller tatt av ved Ryenlokket og kjørt ned i tunnellen mot sentrum, deretter mot Oslo S og over den nye (hvite) broa ved Operaen, ned i Vaterlandstunnellen og oppover Ullevålsveien til du kommer til Adamstuen. Den veien går det ganske radig. Ring 3 er pes, alltid kø. Og hvertfall på ettermiddagene....

Håper du finner ut av det! Slitsomt å pendle så langt :-(

Kanskje det er et alternativ, ja.. takk!! Får prøve meg fram og prøve å unngå tidlige jobbmøter de første dagene til jeg har fått schwungen på det.. Gleder meg til badet er ferdig, et steg nærmere å være klar til å ta imot baby! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...